Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 18:06:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Den danska spannmålstanten  (läst 5250 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« skrivet: 2009.03.17 - 09:51:24 »

Har vid det här laget hunnit se 2-3 olika avsnitt av ett danskt matlagningsprogram. Det utspelar sig på någon gård i Danmark och kvinnan i huset lagar mat från allehanda gårdsprodukter. I nåt avsnitt hade hon bakat bröd på massa olika typer av urvete, hon förklarade tydligt skillnaden i proteinhalt och mängden gluten. I senaste  avsnittet låg fokusen på korn, hon gjorde bla ett risotto på korn, en sallad samt något mer jag inte minns. Allt såg så smarrigt ut. Tanten kan sina spannmål.  :lol:

Jag reagerade dock på en kommentar ang kornrisotton, som var gjord på smör, korn, svamp (ngn mörk typ, jag gissar karljohan och trattkantareller) samt hemmagjord hönsbuljong på två kokta hönor. Det såg ruskigt gott ut när det var klart, men så påpekade tanten att man endast kan äta max en liten kaffekopp av risotton, för äter man mer får man ont "i lilla magen". Varför skulle man få det, undrar jag.  :lol1: Det är väl inte värre än övriga spannmålsprodukter hon tillverkar.

Korn brukade jag själv äta istället för ris på min SLV tid, jag har alltid tyckt att det smakar mkt godare och jag gillade den klibbiga smaken. Jag fick varken mer eller mindre ont i magen av det jämfört med annat spannmålsskit jag åt.  :rolleyes:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009.03.17 - 11:45:08 »

Jag gillar också korn! Brukade koka korngrynsgröt förut. :tasty:

Ont i magen fick inte jag heller, men det är väldigt mäktigt, man kan inte alls äta lika mycket som när man äter ris, tycker jag. Det kanske var därför det funkade. Jag gick ner rätt bra.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544