Tack tack gott folk!
Idag är måndag och ledig dag för min del. Skall snart börja skörda rabarber och frysa in, de här växt något så in i bombens senaste veckan så nu måste de skördas!
Är i valet och kvalet om jag skall fixa lite rabarberkräm idag, eller kanske en rabarberpaj ..
Förresten är det urgott med rabarber i kyckling med sursöt sås
Jag bytte ut ananas mot rabarber och det var helt godkänt enligt både mig och sambon
Det är också supergott med fisk och rabarber, det där syrliga gör underverk med fisken
Fantastisk bra med nya bruksområden eftersom jag har attans mycket rabarber!
En annan sak är att jag hittade på att skära en stjälk rabarber i små delikata bitar och smaksätta mitt isvatten. Gött gött
Jag försöker dricka mera vatten än jag gjort förut, inte minst med tanke på att jag slutat röka och behöver hitta på nåt annat att göra. Psykiskt är det en höjdare. De få gånger jag blir röksugen så dricker jag ett glas isvatten med rabarbersmak
I övrigt har jag insett att jag dricker alldeles för lite – inte minst märks det på morgonen, för mitt morgon-urin är alldeles för koncentrerat och luktar verkligen stink!
Det är faktiskt förunderligt hur bra smaklökar vi fått efter den här tiden med LCHF
Förr så kände jag knappt citronsmaken på citronvatten, men nu är det en smaksensation! Samma med rabarbervattnet