Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.01 - 05:33:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 26   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Noras väg ..  (läst 219072 gånger)
0 Medlemmar och 44 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #285 skrivet: 2011.05.06 - 19:25:20 »

Fick jag? Minns inte vad jag sa och när. Har haft så konstig dygnsrytm så dagarna flyter ihop för mig.

Nej, jag vet inte heller varför man inte kan hålla sig borta. Det är väl för att det är där alla är. Och på nåt sätt blir det som en såpopera som aldrig tar slut. Det är ju alltid mitt uppe i nåt gräl eller nån annan förveckling och så vill man väl se hur det slutar. Det är ju bara det att det aldrig gör det. Slutar.

Jo, snus är skit. Ger inget. Men det funkar som metadon för en heroinist, men slipper suget men får ingen kick. Var storrökare förut. Ibland inbillar jag mig att jag inte alls är så beroende som jag tror. Jag la ju av med thé på ett par dar när jag började lowcarba. Ja, jag vet att man medicinskt inte kan jämföra beroende av thé och nikotin, men JAG var kraftigt théberoende. Fick t.o.m. fysiska symptom (torr mun, blossande och fettig hy i ansiktet, hög puls) om jag tvingades avstå alltför många timmar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #286 skrivet: 2011.05.07 - 01:49:47 »

Nora.. Härligt!!!!  :thumbsup: :clapping: Jag håller tummarna för att det ska fungera för dig! all heder till de som fixar att sluta!  :worshippy: .. själv röker jag inte, annat än nån gång vart 3:e år eller så  :flirting: .. men det beror mer på att jag haft den otroliga turen att inte ha blivigt beroende än nån form av egen styrka..  :rolleyes:

Hemul.. Hund slår Snus med hästlängder!!!  :w00t: hoppas verkligen att du kan genomföra den planen framöver!  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Nora
Hero Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 532

Hemsida
« Svara #287 skrivet: 2011.05.07 - 12:47:23 »

Wow!  :worshippy:

När exakt? När tog du sista? Och hur mycket rökte du?

Sista var i onsdags .. och fy va det gjorde ont i lungorna  :eek:  Har ju varit förkyld i två veckor och knappt rökt nåt alls, men som den rökare man är så kom suuget över mig i onsdags – var ute på verandan innan jag visste ordet av det och tände en cig. Det blev kanske tre bloss innan jag insåg vad jag höll på med  :badtongue:

Svårt att säga något snitt på vad jag rökt, men för sisådär 7-8 år sedan så rökte jag nog 10-15 per dag. Sen slutade jag röka på dagtid, mycket för att jag jobbar inom landstinget – och hur kul är det för en sjuk människa om personalen stinker  :shake_head:  :sneaktongue:

Sista åren så har jag mest varit kvälls och helgrökare. Gillar inte vanliga cigaretter så mentolcigaretter är det jag rökt  :cry: 
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2429

Nog för att jag kan räknas som beroende, men nu är jag äntligen mera rädd än beroende  :max-shock:

Den här hostan som jag fick i samband med förkylningen är fruktansvärd  :eek: Ont i lungorna har jag också, det är svårt att ta djupa andetag :sad:  :cry:

På mitt jobb ser ja ofta cancerpatienter som ligger och kippar efter luft. Det hjälper inte att ge dem syrgas för lungorna är så förstörda ... De hostar och hostar slem som de inte klarar av att få upp för det är så segt så man får dra det ur dem ..

Visst är det aningens felställt i huvudet när man är totalt anti margariner och E-nummer ...   men att smyga ut på verandan o röka går bra lixom  :redface:

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #288 skrivet: 2011.05.07 - 15:40:53 »

Alltså, inte meningen att skrämma någon eller terrorisera någon alls  :rolleyes:

Jag mår förträffligt bra med mitt beslut  :nod-yes:  Min goa sambo stöttar mig till hundra procent utan dumma gliringar  :smile:  ... hehehe ja han skulle ju bara våga annat      :lmao:

Tills nu har det inte varit några "moments" som varit särskilt svåra – inte för att jag tror dom inte kommer, det gör de säkert. Men då ska de så fasen få möta motstånd den här gången  :kungfu:

Jag är lite smått förundrad själv över att de här första dagarna gått så smidigt  :blink:

Men jag håller storligen med dig Kwidell  :flowers:  Hund slår nikotin med hästlängder  :nod-yes:  Hundarna vill sällan gosa med mig om de känner att jag rökt  :shake_head:
Loggat

Nizhoni

Smörklickar: 13

Antal inlägg: 1257

« Svara #289 skrivet: 2011.05.07 - 17:56:25 »

Men oj vilka söta valpbilder du lagt in här!  :inlove:

Angående rökningen så snubblade jag över denna bok, Äntligen icke-rökare!, på ett annat forum, den sägs vara väldigt effektiv men somliga får läsa den flera gånger. Men vad vet egentligen jag som alltid varit icke-rökare.   :laugh:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #290 skrivet: 2011.05.07 - 18:28:10 »

Hejsan Nizhoni  :wave:

Javisst är dom underbara de små vita!  :inlove:  Vi ska iväg och besöka dem för första gången i morgon, jag önskade mig det i födelsedagspresent ..  :whistle:

Tack för påminnelsen om boken, Allen Carr har varit till stor hjälp för många vad jag har förstått. Höll på att köpa boken förra gången jag slutade röka  :nod-yes:
Borde kanske köpa den nu  :cool:

Grattis till att ha varit rökfri hela ditt liv!!  :flowers:  Jag är så glad att jag inte "smittat ner" mina ungar med mitt beteende, ingen av dem röker gudskelov  :thumbsup:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #291 skrivet: 2011.05.07 - 19:15:21 »

Jag började precis läsa den för 10 minuter sen. Har hört den rekommenderas så många gånger så jag måste väl till sist. Positivt överraskad - den verkar inte alls vara som jag hade trott. Har inte spytt än ivf - men jag har heller inte kommit till själva metoden än.  :lol:
Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #292 skrivet: 2011.05.07 - 19:28:08 »

Vill gärna ha en recension sen Hemul  :wave: :wave:

Det lustiga är att jag är så förbaskat taggad den här gången – samtidigt som jag har ett lugn i det hela som är helt nytt och ovant ... ä de allt fett jag äter tro   :blink:  Ärligt, det har aldrig känts så lugnt och övertygat att ge upp skiten som nu  :thumbsup:

Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #293 skrivet: 2011.05.07 - 21:50:14 »

Låter som att du helt enkelt känner dig redo innifrån och ut att sluta tycker jag.  :nod-yes: att beslutet kommer helt innifrån dig själv.. och inte påtvingat från någon annan... tror sådant är viktig om man ska kunna lyckas.. jag gämför lite enkelt med kostomläggning... spelar ju ingen roll hur mycket omgivningen än tjatar på dig att du ska äta si eller så... möjligen provar du några dagar.. men återgår till det gammla vanliga ätmönstert sedan... ja om du inte själv komemr till insikten att DU vill ändra ditt sätt att äta.. bara för Din egen skull! .. :nod-yes:

lät jag alltför "präktig" och moraliserande nu tro...  :confused3: :redface: Inte menat så i så fall!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #294 skrivet: 2011.05.08 - 10:15:27 »

Förstår precis vad du menar kwidell  :flirting:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #295 skrivet: 2011.05.10 - 02:34:16 »

:inlove: skönt det!  :smooch:
Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #296 skrivet: 2011.05.11 - 22:37:25 »

Jag fyllde år i söndags och då önskade jag mig i present att sambon skulle följa med och kolla på Ruuht  :nod-yes:

(En parentes var att vi även fikade godsaker i form av glass och kaka med grädde  :lick:
Inget röksug på en vecka – nästan kusligt hur lätt det går att låta bli   :blink:  Tycker redan det luktar äckel  :sneaktongue:)

Och sambon blev förälskad på nytt  :inlove:  ... i lilla Ruuht  :biggrin1:

* TobbeRuuht.JPG (98.59 KB, 860x668 - visat 664 gånger.)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #297 skrivet: 2011.05.11 - 22:54:47 »

Hon ser ut som en gris!  :lol:
Loggat

Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #298 skrivet: 2011.05.11 - 23:03:56 »

Nähä, det gör hon inte!  :nonono: Hon ser ut som en liten isbjörnsunge på den bilden. Ursöt!  :inlove: Jag förstår din sambo, Nora.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #299 skrivet: 2011.05.11 - 23:26:28 »

:pig: :up_yours:
Loggat

Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 26   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544