Dags att feja bort fjolårets påsk och göra en liten uppdatering
En riktigt otrevlig förkylning har härjat med min kropp sedan i söndags, ja eller egentligen kände jag av den redan i lördags då det kändes som att någon kört ner ett rivjärn i halsen på mig
Knatade ändå iväg till jobbet i söndags men fick ge upp efter halva dagen .. kändes verkligen inte bra
Måndagen tillbragtes i en dimma av nysningar och äckliga upphostade sega varianter av slem, samt en huvudvärk av Guds nåde
Idag däremot har dimman lättnat något och jag är hungrig för första gången sen i söndags
Jag är suugen så in i baljan på att frossa i hemmagjord knaperstekt klyftpotatis doppad i chilisås
Det blir det också, för vi hade några potatisar hemma som nu är klyftade, fått komma i en eldfast form med mycket smör och aningens flingsalt .. och står i ugnen på 175°C ... klart om en halvtimma tror jag
Hursomhelst, uppdatering var det ja ....
Den största uppenbarelsen är att vi börjat gå ner i vikt igen, efter att ha stått ganska så stilla ett års tid
Vi har i och för sig inte späkat oss, men har hållit oss mestadels till vad man kan kalla LCHF .. Åtminstone är det den stämpeln jag har på mitt jobb
Sanningen är den att vi ätit både det ena och det andra som är så långt ifrån LCHF man kan komma, men endast någon enstaka gång i veckan .. ja, möjligen någon gång två gånger i veckan
För ett tag sen började det hända saker med Gubben min, han började plötsligt gå ner synligt i vikt och med det blev han väldans motiverad. Hans vikt var i söndags 84.5kg (176cm)
Min var 62.6 (164cm)
Nytt för året är att vi investerat i nya cyklar och oj vad roligt det är att cykla när man har en riktigt bra cykel