Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.01 - 05:34:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 26   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Noras väg ..  (läst 219074 gånger)
0 Medlemmar och 46 gäster tittar på detta ämne.
Nora
Hero Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 532

Hemsida
« Svara #225 skrivet: 2010.03.29 - 20:10:48 »

Du är också en vardagshjälte Hemul  :inlove:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #226 skrivet: 2010.03.31 - 18:11:39 »

Idag har det åter varit en hektisk dag på jobbet.
Nu riktigt längtar jag tills morgondagen är undanstökad och fyra lediga dagar  :w00t:

Ibland är jag såå trött på vårdyrket och hektiska dagar med krävande patienter ...

Det serverades smörgåstårta idag, som någon belöning för något som jag inte riktigt kommer ihåg ... skit samma, jag åt inget av den ...

Usch, längtar till lediga dagar nu!!!!  :sneaktongue:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #227 skrivet: 2010.03.31 - 21:31:51 »

Du kunde ju har länsat ovansidan på den. Brödet brukar ju ändå inte var någon höjdare.  :crazy:

Håller med dig om att ledigheten kommer MYCKET väl till pass. Fast jag dyrkar gärna våren. I lugn och ro. I solen. Mot en läig vägg. Med någon kul att snacka med.  _ :cool2:

Bara en dag kvar.....  :yay:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #228 skrivet: 2010.04.01 - 01:35:00 »

Ovansidan på smörgåstårtan var inte heller rolig  :sneaktongue:
Pressad skinka, massor med frukter .. och räkor från burk .. såna där i lag med smakförstärkare  :max-shock:
Fast visst .. det låg någon ägghalva också och gömde sig bland alla konserverade mandarinklyftor ..   :neutral:
Hur fasen kan man förstöra en smörgåstårta på det där sättet ..  :sosad:

Nåja, det gick ingen nöd på mig .. jag hade egen matlåda med hemmagjord rostbiff på kalvstek och hemmagjord vitkålsallad med hemmagjord majjo/grädd gägga  :lick:

Och så låg aftonbladet på bordet ...ja, ni har väl läst ...  och flera påpekade att jag är i riskzonen för hjärtinfarkt ..  :pippi:   

Det lät mysigt med en läig vägg mot solen Sorla!  :smile:  .. jag läängtar!!  :w00t:
Skit samma om det är spått dåligt väder, jag tänker sitta någonstans och njuta av våren ändå  :nod-yes:

Glad påsk!!!  :wave: :inlove: :flowers:

Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #229 skrivet: 2010.04.01 - 08:55:27 »

Glad Påsk ! :smile:
Loggat
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #230 skrivet: 2011.04.26 - 19:59:56 »

Dags att feja bort fjolårets påsk och göra en liten uppdatering  :laugh:

En riktigt otrevlig förkylning har härjat med min kropp sedan i söndags, ja eller egentligen kände jag av den redan i lördags då det kändes som att någon kört ner ett rivjärn i halsen på mig   :worried:

Knatade ändå iväg till jobbet i söndags men fick ge upp efter halva dagen .. kändes verkligen inte bra  :sad:

Måndagen tillbragtes i en dimma av nysningar och äckliga upphostade sega varianter av slem, samt en huvudvärk av Guds nåde  :club:

Idag däremot har dimman lättnat något och jag är hungrig för första gången sen i söndags  :lick:
Jag är suugen så in i baljan på att frossa i hemmagjord knaperstekt klyftpotatis doppad i chilisås  :w00t:   

Det blir det också, för vi hade några potatisar hemma som nu är klyftade, fått komma i en eldfast form med mycket smör och aningens flingsalt ..  och står i ugnen på 175°C ... klart om en halvtimma tror jag  :lick:

Hursomhelst, uppdatering var det ja ....

Den största uppenbarelsen är att vi börjat gå ner i vikt igen, efter att ha stått ganska så stilla ett års tid  :nod-yes:
Vi har i och för sig inte späkat oss, men har hållit oss mestadels till vad man kan kalla LCHF .. Åtminstone är det den stämpeln jag har på mitt jobb  :laugh:

Sanningen är den att vi ätit både det ena och det andra som är så långt ifrån LCHF man kan komma, men endast någon enstaka gång i veckan  .. ja, möjligen någon gång två gånger i veckan  :rolleyes:

För ett tag sen började det hända saker med Gubben min, han började plötsligt gå ner synligt i vikt och med det blev han väldans motiverad. Hans vikt var i söndags 84.5kg (176cm)  :clapgrin:
Min var 62.6 (164cm)  :whistle:

Nytt för året är att vi investerat i nya cyklar och oj vad roligt det är att cykla när man har en riktigt bra cykel  :clapping:
Loggat

/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #231 skrivet: 2011.04.26 - 22:54:54 »

Jobbigt att vara sjuk  :tongue_wag:

Annars härligt!
Har du något viktmål?
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #232 skrivet: 2011.04.27 - 00:54:42 »

Hej /LO  :wave:

Ja fy för förkylningar  :tongue_wag:  riktigt skit när det är så fint väder och massor som jag skulle vilja göra i trädgården. Har dessutom tagit ledigt hela den här veckan just för att fixa och greja här hemma, men så typisk att bli sjuk då  :sneaktongue:

Tja viktmål, jag vet inte .. 
Men si sådär 58 kg kanske jag vågar drömma om såsmåningom  :whistle: 
Ska säga helt ärligt att jag inte vet eftersom jag sällan i vuxna livet har vägt så lite som jag gör nu utan att svälta mig ..

Jag är mera fokuserad på att äta vad jag tror är bra mat och att träna upp kroppen så att den inte är i så dålig konditon än just själva kilogrejen.

Jag har också varit riktigt bekymrad över min sambo att han bär runt på alldeles för mycket runt midjan. Min svärfar fick en ♥-infarkt för några år sedan och efter det blev jag riktigt rädd att sambon skulle gå samma öde tillmötes.
Eftersom tiden gått så har jag/vi förstått att det ligger mera bakom sambons midja än kolhydraterna. Det handlade bland annat mycket om stress för hans del.

Nog tar det tid att läka en kropp som man gett stryk under många år ..

OT
Och fy fasen vad man fiser när man ätit knaperstekta klyftpotatis med chilisås, jag tror jag dööör  :max-shock:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #233 skrivet: 2011.04.27 - 01:22:19 »

:potato:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #234 skrivet: 2011.04.27 - 06:17:11 »

Jag tycker det låter som att vi är på samma ställe ungefär. Jag hade målet ställt på 62. Har fastnat på 65-66. Men mår bra och är starkare än på många år. Vi får väl följas lite, så vi inte ramlar för långt utanför ramarna.

Bra att sambon går ner! Stressen är inte bra! Jobbar han med det?
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #235 skrivet: 2011.04.28 - 12:26:04 »

Trivsamt att följas åt med nån /LO  :flowers:
Jag brukar inte ramla så långt utanför ramerna tror jag, men jag vill ha en kall öl någon gång under sommarens varma dagar  :biggrin1:

Hursomhelst, min goa sambo jobbar med stressen. Han har börjat slå av sin telefon vissa tider på jobbet, helt enkelt för att få något gjort själv, annat än att svara i telefon. Det har hjälpt mycket faktisk.
Att just min kar fick det man kallar stressymptom har skrämt mig eftersom han vanligen är den mest stabila, realistiska och lugna person jag känner.

Nu pratar jag inte om "stress" i samma termer som att "jobba intensivt och mycket". Jag menar, högt arbetstempo är ju inte det samma som stress i min tankevärld. Jag tycker att ordet "stress", ofta missbrukas där.

Nej nu måste jag avbryta för den här gången för jag har blivit mamma nu på morgonen  :inlove: :inlove:
Vi har beställt valp och jag fick just ett sms att hon är född nu  :smile:

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #236 skrivet: 2011.04.28 - 14:19:50 »

Vaereförsort?  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #237 skrivet: 2011.04.28 - 20:07:29 »

Älghund förståss  :inlove:    :hunter:   :moose:
Loggat

Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #238 skrivet: 2011.04.28 - 23:01:29 »

Älghund? Förlåt en djurälskande människa som inte fattar nåt, men hur ser en sådan ut? Finns det en speciell ras som heter just älghund, eller är det något annat?  :confused3:  :blush:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #239 skrivet: 2011.04.28 - 23:20:03 »

Hallojsan Corny  :wave: 
Ja du, nu har du ju ställt en fråga som jag går igång på, eftersom jag tycker det är så intressant och roligt!  :nod-yes:

Det finns ju flera olika jakthundsraser i Sverige, men de mest vanliga är Älghundar, Stövare (jagar hare, räv), Små drivande hundar som ex Drever, Tax och Basset (jagar rådjur och hare) och Fågelhundar (finns olika typer fågelhundar för olika typer jakt).

Exempel på älghundar är ; Jämthund, Svensk vit älghund, Hälleforsare (svenska nationalraser), Norsk elghund grå, Svart elghund (Norska nationalraser), Karelare(Finland) och Laika (före detta Ryssland).

:biggrin1:
Loggat

Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 26   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544