Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.01 - 04:31:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 26   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Noras väg ..  (läst 218993 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #180 skrivet: 2010.02.02 - 11:14:16 »

:lmao: ja det förstår jag!  :strut: :gay: :jumplol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Nora
Hero Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 532

Hemsida
« Svara #181 skrivet: 2010.02.02 - 15:07:46 »

...   :lmao: 
Fasen, jag får se om jag hittar bruksanvisningen till min gamla trådlösa ..  Jag kanske har någon bra melodi då ..   :whink:

Annars är vi synnerligen gammaldags här hos oss ... Vi har bland annat en sån där gammal telefon med skiva .. fungerar utmärkt! .. fast signalen är pyton! ..  :shock:

Har inte alls lagt ner någon energi på inköp av telefoner .. de gamla fungerar ju ..  :biggrin1:

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
kwidell

Hemsida
« Svara #182 skrivet: 2010.02.02 - 17:34:44 »

de med skiva är ju jättebra!  :thumbsup:.. enda problemet är alla dessa telefonmenyer som kräver en knapptelefon.. :tongue_wag: .. men förutom det så är det bra ljud i dem och sköna att hålla i!  :lol: .. kör faktiskt med en gammal kobra hemma  :whink:.. fast den blir lite tung att hålla i efter en stund..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #183 skrivet: 2010.02.02 - 17:43:11 »

Använder nästan bara mobilen när jag ringer .. eller skickar sms/mms ..  :nod-yes:

Behöver dock telefonledningarna till adsl och tv .. :neutral:

Visst är de gamla ganska trevliga! :clapping:  Det är bara som du säger, just när man ska knappa in koder till ex telefonbanken etc .. men då har jag ju en lite modernare också ..   :nod-yes:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #184 skrivet: 2010.02.02 - 17:53:39 »

:thumbsup: så om du skaffar en liten sladdlös kompis som spelar musik så har du det bästa från alla världar!  :flirting: :lol:  :banana:
Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #185 skrivet: 2010.02.02 - 17:57:25 »

Det har du så sannerligen rätt i Kwidell!!   :clapping: 

Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #186 skrivet: 2010.02.04 - 13:00:01 »

Jag har fått pippi på att baka!   :w00t:

Så otroligt kul att se när det börjar bubbla och jäsa i mina surdegar ..  :yay:

Just nu har jag mängder av bröd i frysen .. har testat lite olika  :clapping:
Endel blir väl uppätet till helgen när ungdomarna kommer hem .. 

Just nu håller jag på och experimenterar med recept på pumpernickel .. fast det blev nog mera ett recept på kubb tror jag ..  :nod-yes:

Har beställt en receptbok som jag tror skall bli riktigt spännande att läsa!  :nod-yes:  Massor av gamla nästan bortglömda recept .. enligt kritiken ..

Det lustiga är att .. även om jag omger mig med bröd på kors och tvärs .. så frossar jag inte i det.

Det jag däremot gör .. jag luktar på dem .. skär i två delar, för att se hur jäsningen utvecklades .. och sedan packar jag dem omsorgsfullt in i emballage .. och in i frysen med dem  :nod-yes:

Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #187 skrivet: 2010.02.05 - 15:23:32 »

:thumbsup:
Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #188 skrivet: 2010.02.06 - 22:36:41 »

Jag fortsätter baka surdegsbak ...  jag blir såå fokuserad när det är något jag gillar .. det här kan hålla på i flera månader .. ja, alltså bakintresset  :clapping:

Just nu har jag två rågbröd i ugnen .. de ska få stå på långtidsstek hela natten på 100°c .. de är meningen de skall bli som pumpernickel .. eller en mellanting mellan dansk rågbröd, Kubb och Kavring ..  :blink: :rolleyes: 
Blir spännande i morgon att se om jag har åstadkommit ätbara bröd ... eller hundmat ..  :lol:

Just nu är jag så där nöjd, belåten och glad ... som man bara kan bli om man ätit en god älggryta med haricot verts och sallad till ..  :lick:  Ungdomarna fick basmatiris från saltå bredvid.. ett underbart ris .. men gubben och jag åt inget av det ..  vi tog ett glas vin istället ..  :cheers:

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #189 skrivet: 2010.02.06 - 23:08:40 »

Du kan få lära mig det där vid tillfälle. Inte nu - är inte mogen än. Höll på med surdeg under mina GI perioder, men jag fick aldrig till det riktigt. Jäste för dåligt. Jag år det och det var rätt gott, men konsistensen lämnade en del övrigt att önska.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #190 skrivet: 2010.02.07 - 23:28:38 »

Jo då Hemul, det kan jag försöka .. fast inte än ..  :whink:  .. håller ju på att lära mig själv än ..  :nod-yes:

De långstekta bröden gick att äta .. åtminstone har ungdomarna redan ätit upp nästan en limpa ..  Jisses vad ungdomar kan trycka i sig .. och fortfarande va lika smala ..  :eeek: :blink:

Jag har ätit bröd idag själv.. två små bitar chiabatta med smör o ost ..  :lick:

Fast jag ätit bröd vid några tillfällen, har jag inte gått upp i vikt .. fast inte ner heller ..  :neutral:

Nåväl .. idag har jag tagit fram några gamla sentimentala kaffekokare .. Kan inte förstå att jag inte har använt dem förut .. de är ju bara såå underbart gammaldags perfekta att koka kaffet i  ..  :clapping:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #191 skrivet: 2010.02.08 - 00:28:35 »

Jag trodde du var gammal bagerska.  :tongue: Kaffekokare?   :pippi:
Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #192 skrivet: 2010.02.15 - 02:24:02 »

Gammal .. ja, jag är på väg ... så att säga ..  :lmao:    Bagerska .. tja, just nu är jag det!!   :lol:

Sorry att jag flyter ut på sidospår ibland ... jag ääälskar kaffe .. :nod-yes:   Jag har konstaterat att jag haft två underbara kaffekittlar som bara stått där i många herrans år .. och nu har de kommit till heders, de kokar underbart kaffe ..    :nod-yes: 
Loggat

Nora
Hero Member

Hemsida
« Svara #193 skrivet: 2010.02.20 - 01:04:55 »

.. Tassar in en stund mitt i natten .. Efter två nattpass är det svårt att vända på dygnet ..  :blink: :blink:

Hursomhelst, vi lever och frodas..  :nod-yes:  Vikten står där den står, inget uppåt iallafall ..  :clapping:
Lustigt, med tanke på att vi firat både fettisdagen och fyrtioårskalas .. med tillhörande smaskigheter ..  :lick:

Nu är det bara en födelsedag kvar innan lugnet sänker sig i mars .. så får det bli några veckor utan kolhydratsgodissaker  :smile:

Ha en trevlig helg alla!!   :flowers:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #194 skrivet: 2010.02.20 - 02:03:14 »

Lustigt att ingen av er går ner. Annars är det ju vanligt att han rasar och hon står still.
Loggat

Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 26   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544