Så har det gått åter en matdag .. med en dags förskjutning har det blivit andra dagen i den fjärde veckan ...
Gubben vägde sig i morse .. och vi kunde konstatera .. han har stått helt still ..
En syndabock skulle således hittas .. det blev jag det .. för att jag hade frestat honom att äta surdegsbröd ..
Nej, skämt åsido ... antagligen är hans matlådor för väl tilltagna..
Nåväl, vi trampar på .. med lite justeringar i matlådorna ..
Dagen idag blev en märklig upplevelse ... Brödorgien i går ... samt_ ska tilläggas_ en något mager frukostlåda (saltrulle i skivor, savojkål och lite turkisk yoghurt).. gjorde att jag jag kände hungerkänslor länge innan det var lunchdags
.. skall tilläggas att jag även glömt att ta med grädde till kaffet ..
Det var verkligen påtagligt! .. Nåväl ... det var synnerligen gott med en brödkväll .. men käranån vad jag kände mig däst efteråt
.. brödhungern försvann iallafall ... det blir länge till nästa gång. Resten av brödet ligger i frysen, där håller det sig ett bra tag
Lunchen idag blev fläskstek och smördränkta broccoli och blomkålsbuketter ..
Efter jobbet gjorde jag en sväng på stan och hittade till min förtjusning en underbar pyjamasbyxa från Calida i en dimgrön färg .. jag var bara tvungen HA DEN!
Precis när jag betalat pyjamasen och var på väg ut ur butiken _ föll ögonen på ett jätteläckert sett med linne/trosa i en mjuk blyertsgrå färg .. Jag stod länge och bara kikade ... innan jag föll för frestelsen och köpte det med ..
Det var aningens dyrt, men jag handlar inte ofta kläder ..
Och när jag äntligen köper nåt .. så hör jag till den sorten som går och är sådär lite dumt glad och lycklig ..
Efter klädaffären gick jag bärsärk då jag handlade av fiskbilen .. Det blev både färsk sill, strömming, rödspätta och Hälleflundra ..
Sen fick hälsokost ett besök .. det är där vi köper vår ost ..
http://www.jarnamejeri.com/ Järnaost är bara ett måste hos oss
Middagen idag gick förstås i fiskens tecken .. det blev rödspätta
Oj, vad jag babblar på i kväll ..
.. men nu är det snart bedtime ... i nya pyjamasbyxorna ..
Lägger sådär avslutningsvis in länken till min favoritlåt just nu ...
De här pöjkera skulle få sjunge å spele för mä hele natta ..
http://www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM