Jaha, så är dag fyra av vår andra vecka överstånden ...
Vad var det jag sa .. Gubben åkte dit idag
Kalops, grönsaker, majs och två potatisar (kunde jag ha förlåtit) .. MEN han åt efterrätt ...
En underbar fruktpaj (gjord på skrädmjöl och smör, säkerligen socker.. och bland annat äpple och päron) med vaniljsås ..
Och inte tog han med nåt till mig inte
....
Jaja ... även solen har fläckar ... Han stod över kaffebrödet i alla fall ..
Det är inte enkelt på Frykenstrand
http://www.frykenstrand.se/ .. mycken god mat där
Och så använder de äkta smör och grädde ..
Dagen började med gemensam frukost vid sextiden .. på stekta ägg, stekta halva tomater och korv från Lidl .. förövrigt en korv som vi aldrig mer tänker köpa ..
Det blev en liten bit korv, en halva stekt tomat och två ägg för min del ... Lite mer korv och tre ägg på Gubben min ..
Jag åt en bit tjockpannkaka strax innan halv tolv.. sen for jag iväg till stan och frissan ... som förresten är en ung vältränad tjusig man ...
.. man får faktisk kika på menyn även om man är på diet så att säga
Jag hade tänkt mig strosa på stan några timmar, men av någon anledning har jag varit hur trött som helst idag ... hjärtat slår ibland så jag känner mig nästan bekymrad ..
Hoppas det har med minimeringen av kolhydrater att göra ... har läst något om det någonstans .. men trodde inte att det skulle bli så påtagligt obehagligt..
Vid sexsnåret blev det en trevlig middagsstund, med några skivor kycklingbröst (Bosarpkyckling) .. skinklindade broccolibuketter med fetaostgömma .. några salladsblad och lite avocado för min del ... Gubben gillar inte avokado, så han fick en ekotomat istället för avokado
Ja, och så gjorde jag en fenomenalt god bernaisesås som vi hade till förstås!
Så blev det kvällen även idag .. jag är redan duschad och klar för sängen .. som sagt är såå trött ..