Den var godare idag ja Corny
Men nu är grytan slut .. så du behöver inte vara avis längre
~~
Dag sju av vår fyraveckorsresa är överstånden..
Jobbardag för min del, kvällsskift .. vilket innebär början halv två ..slut halv tio.
Vaknade ganska sent.. klockan hann bli nästan halv tio innan jag tassade ner i köket..
Där väntade "nykokad" kaffe på termos... Gubben var iväg med en kompis och jagade rådjur.. de skulle ha pickedrev..
Han hade antagligen försvunnit i tidig morgon.
Jag var inte särskilt hungrig, så jag tog en kopp kaffe med grädde.
Bakade ett gäng med tekakor åt ungdomarna.. de åkte iväg till Uppsala för studier under förmiddagen .. gött för dem att ha med något vettigt bröd .. de skulle ändå ha köpt bröd .. Så blev hembakat bättre
Klockan hann bli tjugo över ett innan jag anlände jobbet .. två matlådor var med, en med osso buco och en med lite grönsallad, tacofärs och några goda klickar cremé fraiche.
Jag har klarat mig fint på matlådorna idag
Väl hemma, frågade jag gubben hur det gått..
Jodå, han hade lagat sig frukost på fem ägg..
MEN ... sen gick det lite galet
Han tog med en burk tonfisk och kaffe till skogen .. Och när de väl skulle fika ... var tonfiskburken frusen
Där satt han ... hungrig ... och blev bjuden ett stycke sockerkaka av kompisen .. Och den slank ner fick jag veta
Jag kunde inte annat än att skratta åt det hela ... tycker mig se den frusna burken med tonfisk
Nåväl, jag tror inte det fäste värst mycket av den där sockerkaksbiten .. efter nästan två timmars pulsande i en halvmeter snö ..
Väl hemma på eftermiddagen, åt han osso buco.
Sådär... så var sjunde dagen dokumenterad.. Så börjar nya friska tag i morgon