Så är dag fyra av vår fyraveckorsresa överstånden
Var uppe redan vid kvart över femtiden i dag.. ut och sätta på motorvärmaren.. en liten kopp te (ett svart underbart te som heter Keemun) med en liten skvimp grädde blev det, innan jag for iväg på jobbet..
Matlådorna var förberedda, det blev omelett med ost, samt en burk makrill i tomat (jag plockar bara ut fisken och spolar bort tomatsåsen..) i frukostlådan.
Lunchlådan bestod av kalvfärsbiffar med kvibille gräddost, samt gräddsås, och en klyfta med savoykål.
Det var fullt ös på jobbet då jag anlände vid 06.15 .. det var bara att kasta sig in i jobbet så att säga..
Vid sjutiden blev det en kopp kaffe med grädde..
Sen gick det i ett tills vid 09.20 .. Då var jag riktigt hungrig, frukostlådan slank ner tämligen snabbt!
Sedan har det gått fint hela dagen, med lunch vid 12.30 .. orkade bara halva matlådan (varför i allsin dar gör jag så stora matlådor?)
Efter jobbet blev det en sväng på stan ... Var till teaffärn och köpte julkaffe .. får passa på innan det tar slut!
En påse mörkt julkaffe och en påse vanligt .. det är hela bönor, som vi mal i vår handdrivna kaffekvarn .. Såå himla gott kaffe!!
Det blev också två sorters te .. En påse med Keemun och en påse med ett nytt svart te (för mig) som het Assam.
Så nu har vi kaffe och te för flera veckor framåt
Sen blev det en sväng till hälsokost.. där blev det inköpt en stoor bit Järnaost, samt lite grönsaker och kokosmjölk.
En sväng in på bolaget blev det också .. Det inhandlades en liten flaska god whisky (Tullamore) .. En stor flaska mörk rom, ifall någon får en släng av förkylning (det kan ju hända snabbt!).. och en god flaska Italiensk rött vin
Sista stopp blev mataffären .. där inhandlades ekologisk röd mjölk, grädde, smör och ekologiska ägg .. och lite annat smått och gott ..
I dag blev det äntligen en sväng inom en vitvaruaffär.. Och så blev det en ny våg i Västtomta (vår gård..)
En liten slimmad sak från OBH Nordica .. Jisses vilket utbud det finns i personvågar nu för tiden!!
Det fanns de som mätte hur mycket fett man hade på kroppen!! Inte för att jag tyckte vi behövde en sån .. Det är ju bara att nypa sig i skinnet och känna hur tjockt det är på respektiva platser så att säga.. Så får man ju ett hum om det hela..
Vår nya våg visar bara vikten, färdigt med det!
Givetvis har vi prov-vägt oss, men det är ju först nästnästa måndag som vi har något att ta fasta på i eventuell viktminskning. Så vi väger oss förstkommande måndag ... Sen nästa måndag därpå ..
Först då kan vi kanske se något resultat
Min goa gubbe har klarat sig utmärkt idag, han var nöjd med matlådorna och har känt sig mätt hela dagen
Vi göttade oss med lite fet salami, ost och gott Italiensk rött vin, nu i sena eftermiddagen .. vi orkade inte tanken på någon stor måltid någon av oss ..
Så kvarstår bara av "matdagen" att förbereda gubbens matlådor för morgondagen .. Jag blev ärligt riktigt förundrad då han faktisk tog upp det själv, att han nog fick planera morgondagens lådor.. Heja gubben min!!