Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:44:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Behöver lite roliga träningstips.  (läst 41510 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #30 skrivet: 2009.12.30 - 09:55:45 »

Finns en del träningstips av Peter Siepen på Youtube, hittade en med just dem där gummibanden som det pratades om innan. Finns något inslag med hotelträning med  :lol: Annars så är en yogamatta ett bra införskaffningstips!  :smile: Finns säkert yogavideos på youtube med! :) Annars om man har voddler finns det träningsvideos där. Skicka bilden till tv så ser man ju tydligt med  :whink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2009.12.30 - 12:21:13 »

för att inte tala om zumba

herreminje så skoj!!!

 :yay:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #32 skrivet: 2009.12.30 - 12:27:55 »

Det har jag sett någon reklam om, ser jätteskoj ut!!  :smile: På tal om zumba, så kom jag på innan när jag skuttade omkring här hemma att bara dansa hemma till någon fartfylld musik kan vara jädrigt skoj. Jag dansar hellre än bra så hos mig är persinnerna nerdragna fast vi inte har någon som har direkt insyn  :redface: Kanske låter tokigt, men är jädrigt skoj...om man tycker om att dansa och tramsa och man inte kan stå/sitta still när det strömmar störtskön musik ur högtalarna  :lol: Safri duo har en del bra skuttlåtar, och vaya con dios har några som jag gillar o hoppa till med  :whink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2009.12.30 - 14:09:10 »

Zumba Lumumba!  :borracho:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2010.01.01 - 21:43:29 »

Fina träningstips i den här tråden, tack för tipsen .. i år SKA det bli mera styrketräning för min del  :nod-yes:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Nelliesmamma
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 6



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2010.01.01 - 22:03:40 »

Nu var det ett tag sen - men du kanske har provat alla tips och önskar nåt mer??
Jag tycker du ska prova MAQ (Muscle Activity Quality) Det är precis som du önskade styrka och smidighetsträning...i kombination med balans. Du behöver ett kvastskaft och en vattenflaska som tyngd. Det innebär att du kan köra hemma... Efter ett tag kommer du önska en skivstång och en 3 eller 5 kilosvikt. Det här är en träningsform som är sprungen ur rehabträning. Den är ROLIG för att framstegen kommer så otroligt snabbt. Man får bättre balans och styrka på bara två träningstillfällen. Förutsättningen är såklart att man är NOGA i alla övningar  :whink:

Sök runt lite och se om du inte kan hitta övningar på nätet. I allra värsta fall så finns det bilder på iaf draken på min blogg.  :thumbsup:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2010.01.01 - 22:28:45 »

Låter som nåt jag skulle behöva. Och kvastskaft har jag.  :angrywife:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
malba
Jr. Member
**

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 58


« Svara #37 skrivet: 2010.01.01 - 23:17:53 »

Det bästa jag har provat är Pilates. Jag gick i grupp, först utan och sedan med boll. Med boll var roligare. Någon frågade om det gav resultat och då kom jag på att jag stod rak, jag som alltid har haft dålig hållning.
Pilates tränar styrka, balans, kroppskontroll. Man tror inte att det är jobbigt när man ser någon göra det, men det är riktigt jobbigt.

Yoga har jag provat. Det är också effektivt, första gången fick jag träningsvärk i hela kroppen, det har jag aldrig haft förut...


/Malba
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #38 skrivet: 2010.01.02 - 13:41:33 »

Nu var det ett tag sen - men du kanske har provat alla tips och önskar nåt mer??
Jag tycker du ska prova MAQ (Muscle Activity Quality) Det är precis som du önskade styrka och smidighetsträning...i kombination med balans. Du behöver ett kvastskaft och en vattenflaska som tyngd. Det innebär att du kan köra hemma... Efter ett tag kommer du önska en skivstång och en 3 eller 5 kilosvikt. Det här är en träningsform som är sprungen ur rehabträning. Den är ROLIG för att framstegen kommer så otroligt snabbt. Man får bättre balans och styrka på bara två träningstillfällen. Förutsättningen är såklart att man är NOGA i alla övningar  :whink:

Sök runt lite och se om du inte kan hitta övningar på nätet. I allra värsta fall så finns det bilder på iaf draken på min blogg.  :thumbsup:
Låter ju alldeles perfekt för mig! Kvasten har stått overksam sen jag blev så här tung, eftersom den inte orkar flyga omkring med mig längre, men nu äntligen kommer den till användning igen då! Dessutom låter det som bra träning av den enkla anledningen att det uppenbarligen ger snabbt resultat. När man inte har tränat på länge, tappar man lätt sugen.
Tack för tipset!  :flowers:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2010.01.03 - 01:33:23 »

Jag är lite som Kaisa Warg ... "man tager vad man haver" ... (kunde HON säga förresten ... man tager en hummer liksom  :neutral: )

Jag har hantlar .. och en gubbe som tränat mycket styrka i sina yngre dar.. och därför kan instruera så jag inte gör fel...

Kära dottern har lämnat sin Crosstrainer  (stavas det så tro??) .. himla jobbigt redskap ... inget säte att sitta på .. och håller man inte i de där handtagen så kommer de tillbaka och klappar till en så att säga ..  :eeek:

Och så det roligaste .. Pilatesbollen ..  :laugh: :thumbsup:  Man får sig ett gott skratt där man gungar runt på denna makkapär ..  :lmao:

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2010.01.03 - 11:13:40 »


Kära dottern har lämnat sin Crosstrainer  (stavas det så tro??) .. himla jobbigt redskap ... inget säte att sitta på .. och håller man inte i de där handtagen så kommer de tillbaka och klappar till en så att säga ..  :eeek:



 :lmao:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2010.01.30 - 13:16:30 »

 ...  :redface: ... jag har lärt mig hantera crosstrainern nu ..  :nod-yes: :whink:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544