Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 22:15:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Omröstning
Fråga: Har du fräs på sköldkörteln eller inte?
Har konstaterad underfunktion i sköldkörteln
Misstänker att jag har det, men ej konstaterat
Tror inte att jag har det
VET att jag inte har det

Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hypotyroidos, jod och övervikt  (läst 146109 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #120 skrivet: 2009.03.27 - 23:05:05 »

Alltså, seriöst??? Bakpulver är ju basiskt! Det fräter ju!  :max-shock:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #121 skrivet: 2009.03.28 - 10:12:59 »

Hm... antar det är idén med det, inte att det skall fräta alltså utan att det är basiskt så omgivningne blir basisk och så trivs inte svampen...... Den fräter inte på hundtassar.....
ANki
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #122 skrivet: 2009.03.28 - 13:47:49 »

Fräter inte på mitt tandkött heller. Jag borstar tänderna med det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #123 skrivet: 2009.03.29 - 21:48:52 »

Nu sippar jag på mitt första glas jod. :tasty:

Först smakade jag på jodvattnet rent. Jag kände en väldigt svag smak som fick mig att associera till badhus. Men när jag hällt i lite äppelcidervinäger försvann den smaken helt och det smakar bara gott. Kanske värt att prova?

Leverantören skriver att man ska ha i vinäger för syrligheten - varför vet jag inte, men det förbättrade ju smaken i alla fall.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #124 skrivet: 2009.03.29 - 23:32:49 »

Vinägern är nog till för att dölja det faktum att det inte är jod, utan klor, som gör att det luktar badhus.  :whink:
Kul att du äntligen fick hem det! Hoppas bara att det gör någon nytta!  :cheers:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #125 skrivet: 2009.03.29 - 23:52:54 »

Det kom för nästan en vecka sen, men först hann jag inte gå till posten och sen har jag inte tordats ta det.  :shy:

Säg inte så där! Titta vad deras cancersalva påstås ha gjort med en kvinnas näsa.  :max-shock:
(skrolla ner halva sidan för att se bilden)
http://www.retirementbulletinboard.com/article.asp?grp=1&subgrp=0&specific=132
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #126 skrivet: 2009.03.30 - 00:08:18 »

Men för fan, människa! Du dricker väl inte cancersalva???   :nonono:  :guns: Jag skojade bara om kloret! OK? Jag har faktiskt nästan bara badat i jodbassänger när jag var yngre, eftersom jag var extremt allergisk mot klor då. Så jag förstår badbassängskänslan till fullo! Så om du blir nervös, kan du skicka ett test till mig! Jag lovar att jag kommer att veta om det är jod eller klor!  :lol: Ta det lugnt!  :inlove:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #127 skrivet: 2009.03.30 - 00:27:47 »

Nä, men antingen är företaget skumt, eller också blev de utsatta för en komplott. Man hittar folk som hävdar båda sakerna om man googlar.  :neutral:

Var hittade du jodbassängerna? Det är faktiskt för jävligt att de klorerar bassängen när det funkar med jod. På sjukan här hade de en bassäng där de använde brom och säkert jättemycket, för de bytte snuskvattnet bara en gång per år. Med tanke på att folk med duverse handikapp badade där och kanske gjorde både det ena och andra i vattnet, så måste det ha varit en stark soppa. Gu ske pris blev det aldrig så att jag behövde använda den. Men vi trodde jag skulle det och sjukgymnasten sa till mig att köpa en billig baddräkt "för det där vattnet äter baddräkter". Hälsosamt?  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #128 skrivet: 2009.03.30 - 00:29:35 »

Spännande! Men jag känner mig aningen förvirrad när det gäller att ta joden tillsammans med något. Vissa saker ska den ju reagera med så den blir verkningslös har jag läst. C-vitamin t.ex. Och alla andra oxidanter ska man också vara försiktig med. Jag tar den som den är, har börjat uppskatta den goda smaken nu. :cheers:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #129 skrivet: 2009.03.30 - 00:30:44 »

Jag tog bara en droppe. Tänkte köra så en vecka så jag inte mår dåligt. Sen har väl böckerna kommit så jag kan läsa dem innan jag ökar så mycket.  :shy:

I filmen pratades ju om att man skulle ta mineraler också, fr.a. selen och magnesium.

Citat
har börjat uppskatta den goda smaken nu. :cheers:

   :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #130 skrivet: 2009.03.30 - 01:00:13 »

Är det inte så att både selen och magnesium optimerar jodupptaget på något sätt? Eller har jag missuppfattat det hela?

I Hammarkullen, som är en förort till Göteborg, fanns det jodbassäng. Eftersom min familj bodde bara några mil därifrån, var vi där och badade ganska så ofta. Om det fortfarande är jod, vet jag inte, men jag tror det. Detta var i början av 80-talet. Däremot har jag hört om ganska så många bassänger som har övervägt att byta från klor till jod. Varför vet jag inte, men kan tänka mig att det beror på att det renar lika bra, men är miljövänligare.

Att ha brom som rening i vatten, låter visserligen väldigt renande, men ändå inte riktigt klokt! Mycket värre än klor! Att sen inte byta vattnet på ett år, är ju riktigt äckligt! Även om det är renat med hjälp av diverse hjälpmedel!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #131 skrivet: 2009.03.30 - 01:18:11 »

Jo, just det, det var därför jag kände mig förvirrad. Det står en sak på ett ställe och något helt annat någon annanstans. :confused3:
Men jag tar allt som rekommenderas i alla fall, men inte samtidigt som joden. Försöker vänta några timmar emellan.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #132 skrivet: 2009.03.30 - 01:37:52 »

Jag ska vidarebefordra alla guldkorn som jag hoppas hitta i böckerna.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #133 skrivet: 2009.03.30 - 01:57:49 »

Det tycker jag definitivt att du ska göra! Antingen det, eller ge oss lite boktips!   :biggrin1: För jag visste inte ens att du satt på såna härliga böcker! Vet att du läser en massa engelska saker, men jag är lite lat, så om du har har någon bok på swedish att rekommendera skulle jag bli glad! Annars får jag väl sluta lata mig!  :flirting:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #134 skrivet: 2009.03.30 - 02:50:02 »

Jag menade Brownsteins jodböcker jag beställde.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544