Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 17:59:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 8   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Var köper man hyllpapper?  (läst 68292 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.02.27 - 18:44:57 »

Jag vet att det finns designat för typ 100:- för ett par meter. Det vill jag INTE ha. Vanligt enkelt, gärna enfärgat och gärna billigt för jag behöver rätt mycket.  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1 skrivet: 2009.02.27 - 19:25:53 »

Jag vet att det går att få tag i i Åmål.  :whink: Skämt åsido, så är det enda stället som jag hittat det på. Men det bör ju finnas att få tag i på större (välsorterade!) butiker. Typ ICA Maxi, eller något liknande.
I värsta fall måste det väl gå att använda vaxduk som man klipper i mindre bitar?! Det blir ju inte sååå tvärdyrt iom att det är breda meterbitar. Dessutom finns det ju i enfärgat. Hyllpapper är ju tyvärr ofta inte det. Det värsta jag har sett var nog ett orange med tryckta svarta älgar på. Det var INTE snyggt, så jag var rätt så glad över att folk inte tittade i mina grytskåp, för det var där det var placerat.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.02.27 - 19:34:52 »

Jaha, då får jag kolla på ICA Maxi och Coop Forum då kanske.

Jag googlade lite förut och nån hade hittat på ÖB, men dit är det så jobbigt att ta sig på vinst och förlust.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #3 skrivet: 2009.02.27 - 21:37:15 »

Coop Forum också, såklart! Tänkte jag inte ens på.  :shy: Men Coop Forum brukar ju ha ett mer varierat sortiment än vad ICA Maxi har. De har ju i princip allt!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009.02.27 - 21:43:20 »

Tror du de har? Då åker jag dit först, för det är lättast.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #5 skrivet: 2009.02.27 - 21:46:45 »

Man kan ju hoppas! Jag håller tummen för att du hittar hyllpapper! Det ser både snyggt och trevligt ut i skåpen!  :lol: Har du väldigt stort kök, förresten? Du sa att du behövde mycket hyllpapper. Tycker fö inte att man ska behöva betala mer än 29.90  :lmao: för en rulle.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009.02.27 - 21:53:20 »

Det är inte till köket. Jag får hit en del gamla möbler som jag haft magasinerade. Det är bl.a. 3 byråliknande tingestar. Lådbottnarna består av obehandlat trä. Jag tänkte ha linne i en del lådor. Det är inte så fräscht och hakar upp sig också om man inte lägger nåt i.

29:90 är precis min prisklass!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #7 skrivet: 2009.02.27 - 22:16:16 »

Åhh, fina gamla möbler, alltså!  :smile: Ja, då funkar ju inte vaxduk. Var helt övertygad om att det var köket! Men är det gamla byråer, så måste man ha hyllpapper! Det hör till, och bara ska vara på det sättet!
Gud vad härligt att ha en linnebyrå!  :inlove: Avis!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009.02.27 - 22:28:16 »

Det är inte såna byråer som är avsedda för linne riktigt, men jag har en massa gammalt linne också och för att få rum med det så måste det ner i lådorna.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #9 skrivet: 2009.02.28 - 00:29:54 »

Inga gamla byråer är avsedda för det. Konstigt nog har många av dem huserat just linne! Känner mig grymt avis på din linneskatt! Älskar linne, men har inte tillräckligt! Är det linnelakan du har, blir jag extra avis! För sånt är svårt att få tag i nu för tiden!  :sad: Bomull är bra, men linne är härligare!  :lol:
Men det är väl bara att köra med hyllpapper och såna där små "luktagottkuddar" av lavendel, så blir det säkert bra. Har glömt vad de underbart doftande lavendelkuddarna heter! :angry:



Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2009.02.28 - 00:38:33 »

Det är mest bomull. Jag använde ordet linne i allmän bemärkelse, men en del linnehandukar är det. Högar med handvävda (bomulls-)lakan med handknypplad spets har jag dock slängt. De var vävda på smal vävstol och hopsydda av två våder på längden och jag vet att den sömmen går upp lätt när tidens tand har gnagt på den. Dessutom var de avsedda för smala sängar, så helt oanvändbara idag.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #11 skrivet: 2009.02.28 - 01:46:45 »

Möjligen oanvändbara, men jag ryser ändå när jag tänker på vilken textilhistorisk skatt du har slängt! Jag VET att de där lakanen inte går att använda någon längre tid, och att de dessutom går sönder lätt, men det är inte poängen. Jag skulle önskat att du istället hade lämnat in dem till ett textilmuseum eller liknande. Sådana lakan finns inte längre!!! Speciellt inte med handknypplad spets! Vilket jobb! :byecry:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009.02.28 - 07:18:29 »

Högar med handvävda (bomulls-)lakan med handknypplad spets har jag dock slängt. De var vävda på smal vävstol och hopsydda av två våder på längden och jag vet att den sömmen går upp lätt när tidens tand har gnagt på den. Dessutom var de avsedda för smala sängar, så helt oanvändbara idag.  :sad:

 :eek:

 :cry:

hemuuul, släng ALDRIG mer textil.

Jag återanvänder ju!

Då får de nytt liv, igen och igen och igen....

Precis som förr!

Såg du tossorna jag gjorde av en feltvättad tröja?

 :nod-yes:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2009.02.28 - 09:09:37 »

Betalar du frakten också?  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #14 skrivet: 2009.02.28 - 09:12:34 »

Fick mormors gamla linnelakan med BRED virkad spets, ihopsydda på mitten förstås. Vad göra??? Jo sprätta isär dom och använda våderna som gardiner. upp över stången, vek ner en bit så spetsen hängde ner på framsidan, förstår ni hur jag menar??? Snyggt blev det.Ett annat ihopsytt lakan , dock utan spets blev omsydda till ett piratbyxor  Gissa om de har använts under åren. Nu har de gått slut tyvärr. De sista bitarna blev mjuka torkdukar för små barnbarnsrumpor. Linne är ju så underbart skönt att ha på sig. Snyggare ju mer man använder
Loggat
Sidor: [1] 2 3 ... 8   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544