Skönt att det inte gör ont ivf. Fick du reda på vad det var för fel?
Jag får också ont i en småtå ibland när jag går, men har inte tänkt på vilken det är iom att det bara är ibland, kommer när jag gått rätt långt och går över samma dag. Men det skulle ju kunna vara den här.
Idag känns det mer som hela tån är svullen och det gör så klart ont. Kulorna känner jag inte längre, men det kanske är för att jag inte törs klämma så hårt.
Fasiken, går det här inte över snabbt är är det kört med motionen (igen). Och jag som precis kommit igång. Gör ju ont att hasa omkring i fårskinnatofflorna redan, tror inte ens jag kan cykla iom att det är svårt att ha skor. Fast vad det än är borde väl i alla fall svullnaden gå ner efter ett tag.
Frågan är om jag ska bry om mig att försöka få en läkartid. De gör ju inget åt tår ivf för det mesta. Men jag vill veta vad det är. Blir så rädd att inte kunna göra något i sommar heller.
Nedrans osis. Var på återbesök hos läkare i fredags. Hade ju varit bra om tån krånglat redan då. Jag fick nämligen nån slags knölar på halsen för en månad sen. Ringde sjukvårdsupplysningen för de såg rätt läskiga ut, syntes utanpå och var lite röda. De trodde det var svullna lymfkörtlar (en satt bredvid struphuvudet, visste inte att man hade en där) och tyckte en läkare borde titta på dem eftersom jag inte kände mig dålig på minsta sätt. Att nämna att sjukvårdsupplysning sagt att det borde undersökas visade sig ge gräddfil -vakthunden i växeln upphörde omedelbart med sina frågor och jag fick tid samma dag. Så det är ett hett tips. Ung läkare som var jättenoga och skulle klämma på varenda lymfkörtel i kroppen och kolla en massa annat plus en massa blodprover. Pinsamt, har inte behövt klä av mig på decennier och var inte alls beredd på det, så där låg jag i mina trosor från Coop, småblommiga med rosett i midjan och inte helt hela heller.
Efteråt förstod jag ju varför hon var noggrann. Lymfom, så klart. Men alla värden var bra, "jättebra" t.o.m., så jag hade väl någon omärklig infektion.
Ivf börjar jag bli trött på knölar och svullnader nu.