Jo, det sägs ju att det är fler kvinnor än män som råkar ut för detta. Men IBS kan faktiskt yttra sig också på det sätt som du beskriver. Det är en ganska så "opålitlig" sjukdom. Man behöver inte ha ont ett dugg även om man har det. Men man kan märka det på andra sätt, vilket du uppenbarligen har gjort.
Framförallt är en god indikation på IBS att du inte kan kasta dig iväg på morgonen. De flesta med IBS kan inte det. De är liksom tvungna att vänta med att kasta sig iväg tills tvåtiden på eftermiddagen.
Jag tror att jag har detta, och det verkar som att du och jag har ungefär samma symptom när det gäller magen. Efter vad jag har läst på forumet, så tål du inte för mycket fett, men du tål heller inte "fabrikstillverkade" kolhydrater. Vet inte hur du har löst detta med tanke på att LCHF-dieten innehåler otroligt mycket fett.
För egen del går jag ju, som redan sagts, inte på denna diet. (Men jag fick ju vara med ändå
). Det viktigaste för mig (min mage, rättare sagt), är att kosten inte innehåller en massa skräp. Jag lagar det mesta från grunden, och då mår jag bra. Ibland slarvar jag, men då får jag sona för det. Kanske är det likadant med din mage? Att den inte riktigt pallar med allt animaliskt fett? Kanske skulle du, trots allt, byta ut en del smör mot raps- eller olivolja?!Det är ju också fett, och väl så bra som smör.