Jag läste
denna artikel och när jag sedan googlade så hittade jag massor med berättelser om hur folk tagit bort olika sorters utväxter, födelsemärken, ärr och t.o.m. hudbristningar genom att droppa på jod.
Någonstans läste jag också att japaner inte får ärr och bristningar på samma sätt som vi. Är det möjligt?
Hur som, jag har fått en del äckliga grejer på huden senaste åren, så jag bestämde mig för att testa. Jag tänkte inte säga nåt förrän jag hade lyckats eller misslyckats, men nu kan jag inte hålla mig längre.
Jag började till påsk. Jag valde ut 3 saker av olika sort. Jag fick en period en massa såna där trådlika utväxter, jag tror det heter papillom. Min läkare tog bort dem åt mig. Men sedan upptäckte jag några högt upp på låret som jag inte sett, magen var ivägen ju, och de har med tiden växt sig redigt feta, inga sytrådar längre. Jag fick också platta saker, ser ut som en liten hudplatta ovanpå huden. De brukar liksom torka och gå att krafsa bort om man har tur.
Jag valde ut en av fetpapillomen på låret, ett ärr eller förhårdnad på armen efter en sån där platt grej och det tredje offret blev en sak som ser ut som en blodblåsa på magen/mellangärdet. Jag brukar få såna, men jag tror de förvandlas till åldersfläckar sen eller också försvinner de.
Hur som, den feta äckliga saken på låret har börjat torka! Det började med att jag kände att den var hård och vass mot handen. De är normalt väldigt mjuka. Huden är lite röd och irriterad runt om och den kan vara aningen öm ibland. Idag såg jag att den var svart i mitten. De har normal, ljus hudfärg annars. Går allt enligt beskrivningen ska den alltså snart trilla bort!
De andra blemmorna märks inte så mycket på. Huden ser möjligtvis lite flagig ut. Det läste jag också om, att det var lättast med köttiga grejer.