Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.06.24 - 14:31:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Diabetes har inget med socker och göra  (läst 8931 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Online Online

Antal inlägg: 31109



Hemsida
« skrivet: 2012.04.24 - 08:46:45 »

Det sitter det just en idiotläkare och säger i nyhetsmorgon! 10% av alla äldre har diabetes och det är naturligt att det blir så. Då är det en livsstilssjukdom. Men när barn får diabetes har det inget med socker att göra. Jag funderar på om han är så illa informerad att han inte vet att barn får typ 2 nu? Obs att han inte sa att han avsåg typ 1, "barndiabetes".
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Online Online

Antal inlägg: 31109



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.04.24 - 08:52:17 »

"Socker mummmel mummel men fett är ju den stora boven när det gäller viktökning!" - sagt när han förklarar att det är övervikt som orsakar diabetes.  :smack_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Online Online

Antal inlägg: 31109



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012.04.24 - 08:53:14 »

Nu lät han lite luddigt förstå att framför allt aspartam är bra...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3 skrivet: 2012.04.24 - 08:56:30 »

Hmmm, mitt inllägg försvann!  :so_mad:

Frågan jag ställde var. Är det bara vi lågkolhydratare som fattar att diabetes typ 2 utvecklas av att vi äter för mycket socker? Tror gemene man fortfarande att diabetes kommer enbart att fettma som orsakas av att man äter för mycket fett? Att socker INTE ger fettma och inte heller diabetes typ 2?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Online Online

Antal inlägg: 31109



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.04.24 - 09:20:14 »

Jag TROR inte det, men det vete fan. Man kan ju fråga sig vad han har för förklaring till att småungar får typ 2 nu. Att de har för högt BMI?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #5 skrivet: 2012.04.24 - 09:21:58 »

Jag hoppas han inte får passera obemött av någon mer initierad läkare. Helst inte Eenfelt eller nån annan av de vanloiga. UTan en oberoende läkare som fattar vad det handlar om.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #6 skrivet: 2012.04.24 - 17:34:53 »

Har ni sett de där ekologiska fruktdryckerna som varenda bäbis suger i sig från en plastförpackning, det är massor med socker i dom, undra på att små barn får diabetes. Föräldrarna tror säkert dom är nyttiga. Precis som jag trodde när jag köpte dyra semperfruktdrycker till mina barn. Tur dom var dyra så det inte blev så ofta.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #7 skrivet: 2012.04.24 - 18:17:03 »

Aspartam   :club_idiot:.

Varifrån ploppar det fortfarande upp sådana här läkare?  i vilken planet har dom befunnit sig under de senaste 10 åren? :angry:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #8 skrivet: 2012.04.24 - 18:35:04 »

Men det är såna mina kollegor lyssnar på! Så tycker de att jag har fel!  :cry: Faan att jag inte blev frisk av LCHF så jag kunde bevisa hur nyttigt det är jämfört med HKLF.  :smack:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Online Online

Antal inlägg: 31109



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2012.04.24 - 18:43:41 »

Du får peka på mig om du vill!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #10 skrivet: 2012.04.24 - 18:51:34 »

Varför då? Du blev ju inte heller frisk.  :confused3: Eller ja, inte på enbart LCHF. Du kör ju din modifierade variant.  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Online Online

Antal inlägg: 31109



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2012.04.24 - 19:26:09 »

Inte helt frisk kanske, men nära nog. Det är klart att du måste framhäva betydelsen av daglig potät också då!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #12 skrivet: 2012.04.24 - 20:00:49 »

Ja det är klart. Och på sistone har jag tillockmed fuskat med ngn matsked ris eller ett par pastasnäckor om det har vankats till de övriga. Man ska inte vara militant. Bara lagom avhållsam. Det är min paroll.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Online Online

Antal inlägg: 31109



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2012.04.24 - 20:34:42 »

Jag kanske har min egen definition av frisk, men med sjuk menar jag att man har nånting pågående, något som gör att man mår dåligt. Sen kan man ju ha skador av tidigare eländen som kanske gör att man aldrig kommer att funka fullt ut, men för det är man ju inte sjuk, tycker jag. I den bemärkelsen tycker jag nog att jag blivit i stort sett frisk. Hur mycket av de begränsningar som är kvar som beror på vikten och hur mycket som beror på att kroppen tagit skada, det vet jag ju inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544