Har kollat klart på kvällens avsnitt av UG. Det är fan inte bra för blodtrycket att se på det programmet.
De började med korruptionshärvan i stinkhålan Göteborg. Det fortsatte att stinka vidare, politrukerna fortsätter som vanligt att hålla varandra om ryggen och ljuger sig blå, trots att bevis i form av diverse dokument läggs fram framför de. Korrupta jävla ruttna as.
Resten av programmet handlade om den svenska sjukvården. Läkare som är idag helt orörbara, som kan ta beslut ingen kan ifrågasätta, ingen kan överklaga och allt göms under en tjock matta av '"sekretess". Vilken tur att de har sekretessen att gömma sig bakom. Det jag såg i programmet fick mig att må illa, riktig, genuint kaskadkräkningilla.
Det var överrasknande liknande typ av beteende som hos de korrupta asen i Göteborg stads kommunledning. Man håller varandra om ryggen, man snackar blaj och vrider sig runt som en mask på kroken när deras totalt ogenomtänkta och ogrundade beslut ifrågasätts. Men eftersom läkarna undersöker sig själva i det här landet, kom de i den interna översynen fram till att inga fel har begåtts och rutinerna har fungerat som de ska. Wow!!!
Och på tal om nåt helt annat,
Lars Vilks blev attackerad igår
när han höll en föreläsning om
konst och yttrandefrihet. Han blev attackerad av muslimer som inte anser att yttrandefrihet är något att ha (vem fan bryr sig om svensk lag liksom, det är islam och sharialag som ska gälla i detta land) och alla som påstår något annat får sig ett smäll på käften,
en yxa i huvudet,
en rak höger i en gammal tants nylle över en parkeringsplats,
Emma P. behandlingen (bestialiskt våldtagen, föremål förda upp i underlivet, skallen inslagen/krossad eventuellt med tillhygge, skuren i ansiktet och underlivet med rakblad, en knäskål sönderslagen, båda armarna brutna, skärsår i buken för att slutligen blivit fastknuten i dragkroken och släpats efter bilen ca 200 meter) eller diverse andra "straff" som de anser sig passa vid något specifikt tillfälle.
Seriöst, jag står och velar mellan Sverigedemokraterna och Piratpartiet nu. Som det ser ut nu lär nog Sd få de röster de behöver för att komma in i riksdagen, så det lutar åt PP för min del. Men hur kan ni andra, som är etniska svenskar vara så jävla flata när såna saker händer. Jag kom hit till Sverige 1993 och första punkten på dagordningen var att lära sig svenska. Andra punkten, gå i skola. Tredje punkten, komma in i samhället, via jobb eller annat. Jag anser mig idag vara en fullt integrerad svensk medborgare, det är jag som har kommit hit och tagits emot med öppna armar (i princip), med tak över huvudet, mat för dagen, anpassad skola, hjälpmedel för min egen del. Jag är skyldig det här landet massor, och jag jobbar, jag betalar skatt, jag gör rätt för mig. Så jag blir fullkomligt, totalt rasande när jag ser och hör några jävla neandertalare attackera en konstnär för att de själva saknar något som helst sinne för proportioner eller humor för den delen, skrikandes allahu akbar. Sånt beteende hör inte hemma i ett civiliserat samhälle, men det blir bara mer och mer sånt nu.
Solidaritet och medmänsklighet ska ju gå åt båda håll. Man kan inte bara ge och ge, men inte få någonting tillbaka. Det är inte rätt, på något sätt. Svenskar borde dra en gräns, NU medan det ännu finns tid.
Jag hoppas Vilks ger sin föreläsning en chans till, kommer han hit kommer jag dra dit alla jag känner så vi kan ge honom stående ovationer. Tycka vad man vill om hans konst, det är egentligen inte viktigt alls. Det är det faktum att han vågar ifrågasätta, att han visar ett civilkurage som jag saknar bland den övriga befolkningen. Han ifrågasätter och riktar ett ljus mot de ruttna fundamenten i Sverige. Det är upp till oss att försöka göra något åt det. De nuvarande riksdagspartierna leker "vem gör sig bäst som struts" och vägrar se verkligheten som den ser ut. Det behöver röras om i grytan och det enda sättet jag kan se att de kommer att hända är om Sd kommer in. Gärna också PP för att sätta ljus på de integritetskränkande lagar som stiftats senaste par åren. Dessa två partier skulle verkligen bli en bra komplement till den redan existerande rödblå smeten.