Nu har jag testat. Jag gjorde fyrkantiga formar av bakplåtspapper som jag häftade ihop i hörnen. Det funkade. Behövde ju inga 3 dygn i torken. Vet inte hur lång tid det tog, det var klara när jag vaknade. Men det gick fortare än tomatklyftor ivf, de är fortfarande inte klara. Glömde kanelen, men det blev gott ändå. Och jag hade bara "skivad" mandel i. Var för snål för att köpa nötter. Men sesamfrön ska jag testa nästa gång.
Ett tips, gör dem ganska tjocka. Jag hade kanske 3/4 cm i formarna och det kunde nog ha varit åtminstone dubbelt så mycket. De blev ganska tunna och knapriga i kanterna. Det var gott det med, men de jag blev bjuden på var mer sega. Borde nog ta dem innan de är helt genomtorra också, får vara vaken nästa gång.
En idé jag har till julen som jag tror kan bli gott är att ha i pepparkakskryddor.
Ni kan se att de ser papperstorra ut på ytan. Det var inte så de ugnstorkade såg ut. Mer om man tänker sig en klick äppelmos som hamnat på bordet för några dagar sedan och torkat in. Så. Båda var gott, men jag ska försöka vakta dem nästa gång. Om det blir nån. Har inte riktigt karaktär att låta bli dem.
Men helt klart ska jag koka mera äppelmos nästa år. Nu har jag inte så mycket att jag kan slösa bort det på kakor.