Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.02 - 22:38:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 224 225 [226] 227 228 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 956096 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #3375 skrivet: 2017.02.20 - 14:59:17 »

Yup jag älskar cornflakes!  :lick: Jag vet ketosen går åt skogen om jag ens var i någon men jag äter dåligt vissa dagar så då är det bättre än att hoppa över mat helt och hållet...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3376 skrivet: 2017.02.20 - 15:08:59 »

Men cornflakes av alla saker... Tycker du det är gott?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #3377 skrivet: 2017.02.20 - 15:55:21 »

Ja I'm wierd like that.  :loony:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3378 skrivet: 2017.02.20 - 16:12:14 »

Weird var ordet, sa Bull.  :huh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3379 skrivet: 2017.02.20 - 21:18:26 »

Man borde lära sig mer om ätliga växter i skog och mark. Här är en sida jag tänkt studera ingående. Nån gång.
http://www.skogsskafferiet.se/skordetider/

Daggkåpa och groblad är nåt jag funderat på. Jag gjorde te på färska goblad under mina vandra-med-ryggsäck-dagar och det var riktigt gott. Undrar om man inte kan använda det som grönfoder också. Bladen ser ju rätt saftiga ut. Daggkåpa kanske man kan hacka och köra som spenat. Båda växer ju överallt och är lätta att känna igen. Borde inte vara omöjligt att få ihop en rätt stor skörd. Tror banne mig jag ska testa i år.

Den var skojig, den sidan. Måste kolla om den finns som app, så man kan kolla när man är ute i skogen. Jag gillar också cornflakes. Men jag gillar inte att jag blir hungrig som en varg efter att jag har käkat det. Det duger inte med bara en portion liksom. Men gott är det.

Det där med AIPn, är det ungefär som det totala skräcken för minsta lilla kolhydrat så att man slutar käka alla rotsaker bara för att man ska köra LCHF? Fast jag får ändå inte ihop det. I början blev jag förvirrad och trodde jag läste tabellen fel... Jag behöver hitta någonstans där man kan ställa frågan helt enkelt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3380 skrivet: 2017.02.20 - 21:53:04 »

Men guuud! Det är ju ungefär lika smakrikt som oblat. Och jag hatar när flingorna blir blöta av mjölken, disktrasa. Start och sånt där är ju gott, är ju som kaksmulor. Och Müsli kan jag äta. Fast jag köpte aldrig förr heller. Men flingor - fy faen!  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3381 skrivet: 2017.03.01 - 10:28:13 »

8 dagar utan migrän får väl anses vara ok, om än inte acceptabelt. Det är i alla fall ett steg i rätt riktning. Dåligt med tajming var det dock. Jag hade ett viktigt möte med naprapaten för att få igång rörligheten i länd och bröstrygg. Det fick inte äventyras. Ett knappt dygn med förlamande migrän senare beslutade jag mig för att bryta mitt medicincelibat. Men jag har fått en ny medicin att prova, så nervositeten var på topp. Imigranspruta. Att ta själv! Det tog 40 minuter av vånda innan jag vågade trycka på knappen. Sprutan ser ut som en penna. Man trucker den mot fläskigaste stället på kroppen. Utsida lår för min del. Sen ska man trycka på knappen och hålla kvar mot låret samtidigt som man räknar till 10 och svettas. Kan säga att våndan var värre än sticket och den korta svedan av medicinen. Effekten av medicinen var otrolig. Jag hann knappt lägga ifrån mig sprutan och dra upp byxorna innan jag blev tung som flera ton i armar och huvud. Lyckade ta mig till soffan och vila. 20 minuter senare mådde jag förvånansvärt bra.
Naprapaten lyckades sen få loss massor av blockeringar i nästan hela ryggraden. Bla en nere i höften som jag har gått med i över ett år utan att få loss. Efter ca 6 timmar släppte effekten av sprutan, men då hade jag fått göra det viktigaste. Så jag valde att inte fylla på. Hemma dag två idag och ledig resten av veckan. Känner mig mörbultad i hela kroppen och huvudet värker. Men annars känns det bra.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3382 skrivet: 2017.03.01 - 11:45:55 »

Men det låter ju toppen! Både med sprutan och naprapaten. Hoppas det håller i sig.

Sticka sig själv är jättesvårt. Hade svårt bara med såna där stick-i-fingret-lancetter när jag höll på och testade blodsockret för många år sen. Fick grejer av en diabetikerkompis. Det var på den tiden de hade fri tillgång... Skulle sticka andra på en laboration när jag pluggade också. Jag skämde ut mig och kunde inte. Det var med såna där gammaldags lancetter som man måst hugga till lite snärtigt med. Jag kunde inte låta bli att sakta in innan själv nedslaget och fick aldrig hål, gjorde bara illa folk.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



SV:
« Svara #3383 skrivet: 2017.03.02 - 10:28:40 »

Medicinen höll ganska exakt 6 timmar. Om det var den tuffa naprapatbehandlingen eller om det var att migränen fortfarande var aktiv i bakgrunden, det vet jag inte. Varför jag inte tog en påfyllningsspruta innan jag gick och lade mig, vet jag inte heller. Men gårdagen var inte rolig. Till kvällen bestämde jag mig för att det var dags. Men då bangade jag ur. Var väl för trött för att orka bråka med mig själv. Eller så hoppades jag att det skulle gå över på tredje dygnet, som det vanligtvis gör. Sprutan fick ligga oanvänd på nattduksbordet, och se på fan! Idag mår jag mycket bättre. Hoppas det är klart för den här gången och inte kommer tillbaka.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3384 skrivet: 2017.03.02 - 12:34:16 »

Är det normalt, att det bara har effekt en viss tid? Trodde sånt där löste problemet för gott, för den gången.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3385 skrivet: 2017.03.02 - 18:02:07 »

Jag har faktiskt ingen aning. Har aldrig haft den här medicinen förut. Men jag upplever att jag ofta får fylla på minst en extra gång med min gamla medicin. Och helt utan medicin har jag lärt mig att det tar ganska exakt 3 dygn innan den sista migränen seglar iväg. Och minst ett dygn till innan jag är människa igen, på full kapacitet. Så det är en otroligt tidskrävande sjukdom det här. Nu börjar jag känna mig skaplig i huvudet, men är långsam och trög. Svårt att hålla kvar en tanke. Jag bryter nästan ihop när jag ibland snuddar med tanken på var jag hade varit om inte den här jävla sjukdomen hade tagit all min kapacitet.

Bort den tanken. Imorgon måste jag må bra. Då ska min man få sin 50-års present som jag har gnetat ihop till under lång tid. Först ska han få flyga lufttunnel. Och sen ska hela familjen till Svartklubben och äta mat i kolmörker. Minsta lilla antydan till migrän och han får sätta sprutan i skinkan på mig.  :mad_viking:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3386 skrivet: 2017.03.02 - 21:17:28 »

Jag vet. En före detta god vän som var jurist, han som dog nyligen förresten, kläckte den geniala idén att jag borde kunna stämma landstinget för att jag missat möjligheten att bli en intellektuell gigant.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3387 skrivet: 2017.03.03 - 10:09:46 »

 :lol: Bara gört!  :mad_viking:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3388 skrivet: 2017.04.01 - 15:58:12 »

Det här har jag funderat på att göra länge. Första gången jag läste om det är nog för en sisodär 2-3 år sedan. Jag har gjort en Daith piercing som med lite tur kan göra att migränen seglar iväg på en egen tur ner i helvetet och aldrig kommer tillbaka. Men mest troligt inte ger någon effekt alls. Det finns ingen forskning på det. Men många som har gjort piercingen vittnar om att de har blivit bättre/bra. Helt ärligt är jag väldigt skeptisk. Men jag är även desperat. Och så tycker jag det är snyggt. Så var för inte ge det ett försök iaf. Så nu är jag en cool tant med piercing. Sönerna är så stolta över sin gamla mamma.  :lol:


* daith.jpg (114.88 KB, 1080x1440 - visat 320 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3389 skrivet: 2017.04.03 - 02:09:00 »

Äre nån slags akupunkturgrej?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 224 225 [226] 227 228 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544