Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.07 - 08:40:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tomtar på loftet?  (läst 5008 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.07.01 - 04:25:25 »

Asså, den här artikeln är 2 år gammal men jag lägger länken här ivf. Värsta hittills!

I Östergötland, och säkerligen annorstädes, föder de upp kossera på - godis! Skumtomtar är favoriten, sägs det. :shock:
http://www.gt.se/nyheter/1.760696/

Man kan bara undra, när är gränsen nådd?  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #1 skrivet: 2009.07.01 - 05:47:49 »

 :eek: Hur tänker de egentligen, den kan ju inte vara nyttigt att ge socker och annan skit till djuren. Vi har ju en chans att välja om vi vill stoppa i oss skiten men de vet ju inte bättre.  :sad:
Dessutom kan inte djur (främst hundar och katter är drabbade av övervikt) se sambandet mellan att de äter och att de blir feta och får ont och svårt att röra sig. Det är ju i alla fall tur att det numera är olagligt att ha feta hundar och katter, då har ju tex veterinärer (med skinn på näsan) mer att komma med om djurägaren inte vill lyssna.  :angrywife:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.07.01 - 19:51:15 »

Blääää! .. stackars Kossor!! .. men det här bevisar ju också att vi lägger på oss fett av socker!! :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #3 skrivet: 2009.07.02 - 02:25:39 »

:eek: Hur tänker de egentligen, den kan ju inte vara nyttigt att ge socker och annan skit till djuren. Vi har ju en chans att välja om vi vill stoppa i oss skiten men de vet ju inte bättre.  :sad:
Dessutom kan inte djur (främst hundar och katter är drabbade av övervikt) se sambandet mellan att de äter och att de blir feta och får ont och svårt att röra sig. Det är ju i alla fall tur att det numera är olagligt att ha feta hundar och katter, då har ju tex veterinärer (med skinn på näsan) mer att komma med om djurägaren inte vill lyssna.  :angrywife:
Det är ju det de gör! Vet bättre, alltså! Men de stackars satarna är för fan tvungna att äta den jävla chokladen!  :evil: Verkar inte som att det kommer någon annan mat. Det stod faktiskt i artikeln att de var tveksamma till en början. Vilken ko väljer att äta choklad???!!!!!!  :fork_off: Ingen, kanske?

Det blir säkert godare kött, men oj, vilken trevlig sista månad för korna. Fy fan, säger jag bara!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #4 skrivet: 2009.07.02 - 02:28:28 »

Blääää! .. stackars Kossor!! .. men det här bevisar ju också att vi lägger på oss fett av socker!! :nod-yes:
Det gör vi. Och det finns ställen där man ger grisar öl. Men  det känns sundare än att ge kor choklad!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009.07.02 - 02:37:31 »

Ja, det håller jag faktiskt med om!  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #6 skrivet: 2009.07.02 - 05:34:22 »


Det är ju det de gör! Vet bättre, alltså! Men de stackars satarna är för fan tvungna att äta den jävla chokladen!  :evil: Verkar inte som att det kommer någon annan mat. Det stod faktiskt i artikeln att de var tveksamma till en början. Vilken ko väljer att äta choklad???!!!!!!  :fork_off: Ingen, kanske?

Det blir säkert godare kött, men oj, vilken trevlig sista månad för korna. Fy fan, säger jag bara!

Men hur kan man tvinga ett djur att äta något som det inte vill ha? Pröva ge en ovillig katt ett åksjukepiller  :crazy:
Du kan leda en häst till vattenhålet men inte tvinga den att dricka.  :nod-yes:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #7 skrivet: 2009.07.02 - 15:39:57 »

Tja, får man ingen annan mat än choklad, då blir man tvungen att äta choklad. Livsviljan är ju större än tanken på att ge kroppen näring.
Men nej, jag förstår inte hur man kan tvinga djur att äta något de inte vill ha! Det tycker jag är djurplågeri, och sånt gillar jag INTE!!!  :kungfu:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #8 skrivet: 2009.07.02 - 18:50:30 »

Aha, så de får inte något annat att äta?  :max-shock:
Jag måste ha läst dåligt då. Men alltså får de inte ens grovfoder, hö med andra ord?  :confused3:
Det är definitivt djurplågeri att ge dem sådant som inte är bra för dem eller som de inte vill ha.  :guns:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Langhol
Sr. Member
****

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 384


« Svara #9 skrivet: 2009.07.02 - 19:38:33 »

De får hö och annat foder. Godiset får de nog ibland för jag antar att bonden bor bredvid godisfabriken.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2009.07.02 - 19:44:05 »

I snitt 75 kg per ko som slutgödning.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544