Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.10 - 00:26:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Prisvärd turrygga  (läst 16283 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2013.08.18 - 11:20:48 »

Jag är så nöjd med den här ryggsäcken att jag måste tipsa om den.


http://www.clasohlson.com/se/Ryggs%C3%A4ck-18-liter-Asaklitt/31-5016

Den är välgjord och har massor med bra detaljer. Avhåll med nät mot ryggen. Det är gott om luft mellan nätet och själva ryggan, man blir alltså inte svettig. Höftbälte och bröstrem. För mig räcker det att spänna bröstremmen för att den ska sitta som en smäck på ryggen och inte röra sig. Två nätfickor utvändigt och ett antal småfickor invändigt och i lock och botten. Ett regnskydd finns gömt i en ficka i botten, det har de glömt att skriva ut, bara tur att jag hittade det. Det finns gott om ringar och stroppar på utsidan så man kan fästa t.ex. en regnjacka där. Ringarna på bärremmarna är jättebra att ha. Jag hakar fast en vattenflaska där så hänger den lätt åtkomlig på ena sidan av bröstet och den skumpar inte heller. Utmärkta spännen och remmar. Det är lätt att reglera längden på remmarna medan man går.

Enda missen är att den saknar sån där expanderfunktion så man kan stoppa i lite extra om man behöver. Den är lite trång i halsen, om man säger så. Det var en sån jag ville ha, men jag kroknade på att försöka jämföra alla hundratals olika som finns och ganska dyra är de också. Å andra sidan finns ju de här ringarna och stropparna, så nog får man med sig grejerna.

Helt oslagbar för 299 spänn tycker jag. Obs att det är just den här lilla som är så perfekt. Fick inte samma vibbar av de större. Tycker t.o.m. den är snygg. Bra färg också! Det är bra med signalfärger i skogen så man inte tappar bort grejerna när man ställt ifrån sig dem. Förr körde jag alltid med fjällrävengrönt men har insett hur dumt det är.  :shy:

Kanske bör säga också att det alltså rör sig om en liten säck. Igår hade jag en liten kylväska, sån där för en 6-pack, lätt hopklämd, svambok (rätt stor inbunden), och en tunn fleecetröja. Lite fler småsaker hade man kunnat klämma ner och kanske en riktigt tunn jacka också, men sen är det stopp, ivf på insidan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013.08.18 - 19:36:23 »

Den ser ut som ryggsäcken jag söker efter! Inte för stor och inte för liten! och RÖD!...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2013.08.18 - 19:43:12 »

Går väl att ordna. Tror inte clasohlson.nl finns än va?  :whink: Fast den går inte att vika ihop till brevstorlek så det måste nog bli paket.  :hmm:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2013.08.18 - 19:44:15 »

Glöm det!  :fork_off:
http://posten.se/sv//Kundservice/Porto%20och%20pris/Sidor/Portotabell-for-paket-utrikes-Europa.aspx
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2013.08.18 - 20:04:38 »

jag glömmer. vilka idiotiska priser!! Då kan man lika gärna åka fram och tillbaka till sverige och shoppa.. suck, synd du berättade nu, Roger har just kommit hit för en vecka. (Linneas pappa)

Är det ett märke på den eller är det Clas Ohlsson märke?
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #5 skrivet: 2013.08.18 - 20:23:00 »

Testa den här sidan: http://postguiden.se/

 jag slog in 500 mm*350mm*40 mm, 1,5 kg och då kunde det gå som skrymmande brev för 24 spänn till nederländerna. Sedan vet jag inte om det går att få så kompakt men går det var det ju bättre än 400 spänn.  :max-shock:

Rättelse jag hade slått in 1,5 g och inte 1,5 kg så nu blir det 237 kronor, sorry, 500 g kunde man dock få iväg för 92 kronor. Vad väger ryggan?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2013.08.18 - 20:25:51 »

Det är COs märke, Asaklitt. Vete sjutton vad det betyder! Låter mer norskt än svenskt, tycker jag.

Det finns som sagt massor med såna där små ryggor och det vore bra med sån där expanderfunktion! Men det är svårt att välja och man får nog räkna med från en 750:- och uppåt ett par tusen för märkessäckar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2013.08.18 - 20:31:25 »

Testa den här sidan: http://postguiden.se/

 jag slog in 500 mm*350mm*40 mm, 1,5 kg och då kunde det gå som skrymmande brev för 24 spänn till nederländerna. Sedan vet jag inte om det går att få så kompakt men går det var det ju bättre än 400 spänn.  :max-shock:

Rättelse jag hade slått in 1,5 g och inte 1,5 kg så nu blir det 237 kronor, sorry

OK! Då ska vi se. Utan emballage 575 g, 430 x 320 x 40...

Skrymmande 1:a-klassbrev 1kg (inom EU) 162:-   :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2013.08.18 - 20:32:58 »

Jag la till några cm på alla ledder och skrev 750 g och det blev samma.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #9 skrivet: 2013.08.18 - 20:35:37 »

Ryggan får banta! blir lowcarb bra eller ska vi slå till på lchf? :bg: :crazy:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2013.08.18 - 20:40:34 »

 :lulz:

jag har redan en större ryggsäck, den är just FÖR stor så jag behöver ingen expanderfunktion. Tyckte verkligen den här var snygg. Men med den frakten blir den dubbel så dyr, det tänker jag inte göra. Då kan jag lika gärna köpa en dakine. Fina också , men.. den har inga extra småfack bara en enda stor och en i locket till solbrillor. jag behöver verkligen ett extra fack eller ett par till andra saker.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2013.08.18 - 20:51:25 »

Nja, bara 50% dyrare. Men du känner ju folk som åker emellan Sverige och Holland. Du får väl be nån. Säg till i god tid så kan de handla när det passar dem. Eller se ut en fin en som du gillar och så googlar du regelebundet namnet + sale. Det är så jag hittar mina skor.  :biggrin1:

Hittade förklaringen till Asaklitt-namnet. Ursprungliga Clas Ohlson låg ju i Insjön, så så måste det ju vara.


View Larger Map
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2013.08.19 - 12:53:38 »

inget allmänt märke alltså. Ibland så hittar man ett märke som till synes är okänt och då visar det sig är dom är JÄTTEPOPPIS... andra sidan jordklotet eller nåt.

Få se vem jag kan tänka på att skicka ut till Clas. Kanske Ingela men jag vet inte om hon ska till sverige egentligen.
Loggat



Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2013.08.20 - 09:24:21 »

Ser skön ut, hemul!  :wave:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #14 skrivet: 2013.08.21 - 20:13:17 »

Claes Ohlsson i Insjön är ett riktigt roligt ställe att vara på. Även om det har varit ännu roligare än det var i år. Hörde att de har gått sämre för dem på senare år. Vilket jag kan tro på, för det var många hyllor som lyste tomma när vi var där för någon vecka sedan. Men bortser man från den detaljen är det ett riktigt trevlig ställe och det är skrämmande lätt att bränna semesterkassan där.  :shy:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544