Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.16 - 00:15:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 219 220 [221] 222 223 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 964470 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3300 skrivet: 2016.10.06 - 00:06:23 »

Men fy! Stackars kille. Mår nästan illa när jag läser bara.  :worried:

Men har du sagt att du vill gå ner i arbetstid? Va? Har du det? :goggle:
Jag tycker ju du borde kunna bli sjukskriven på deltid.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3301 skrivet: 2016.10.06 - 11:18:18 »

Men fy! Stackars kille. Mår nästan illa när jag läser bara.  :worried:

Men har du sagt att du vill gå ner i arbetstid? Va? Har du det? :goggle:
Jag tycker ju du borde kunna bli sjukskriven på deltid.

Jo, det var fruktansvärt jobbigt. Han sov nästan ingenting första två dygnen. Fatta att sova utan att kunna andas genom näsan ens det minsta lilla. Och tvingas halvligga dessutom. Och så rinner det blod ner i svalget och ut genom allt tamponage. Urk. Nä det var inte roligt. Jag led oerhört med honom. Och när de plågade honom på sjukhuset. Det var svårt. Huvudet ner mellan knäna emellanåt. På mig alltså. Morgonen efter han hade skadat sig höll jag faktiskt på att spy och svimma av chocken när han berättade att han fortfarande blödde och inte hade sovit någonting. Men nu mår han faktiskt bra. Han kan inte tvätta ansiktet med händerna ännu. Bara spola av i duschen. Men han har inte ont. Kan andas och är igång med skolan igen. Kommer han bara ihåg att vara försiktig med näsan ska det gå bra. Jag skulle tro att hans största problem är att han inte kan ha glasögon på sig ännu. Så han blir trött i ögonen och får lite huvudvärk.

Folk som verkligen är i behov av sjukskrivning blir inte det pga försäkringskassan. Och kronisk migrän finns inte på deras lista över halvtidssjukskrivning. Men migrän finns på listan över ok sjukskrivning en eller två dagar i taget. Såklart för det kostar normalt inget för fk. Det får ju arbetsgivaren ta.
Fast i mitt fall får fk betala det.  Men jag måste börja ta mina dagar när migränen kommer. Det har fungerat den här veckan för att jag får hela förmiddagen till att vila och sova ut. Och så hänger det på när migränen bryter ut om jag klarar av arbetet. När den kommer smygande på eftermiddagen brukar kvällen bli kämpig, men med medicin mår jag ofta skapligt dagen efter, om det inte blev för svår migrän. Men i helgen kom det frampå morgontimmarna så jag vaknade med det. Då blir det tufft. Men jag hade ingen som kunde ta över för mig på jobbet, så jag släpade mig dit och pimplade kaffe. Tur att det inte blev en värre variant. Kommer smärtan upp till 5-6 på skalan går det inte längre. Men jag fick den att sjunka till modesta 4 innan jag åkte till jobbet.

Nej, jag har inte sagt att jag vill gå ner i arbetstid. Men min plan är att ge mig återhämtning efter migän mha högriskskyddet. Och att slopad karens ska göra mig mindre oroad över ekonomin, vilket kan minska ner migränen också. Om jag går ner i arbetstid och sedan kanske blir sjukpansjonär får jag pensjon baserad på lönen jag hade åren innan. Dvs halva lönen. Det går ju inte ihop sig. Jäkla system vi har!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3302 skrivet: 2016.10.06 - 13:12:30 »

Men fasiken vad jobbigt att vara utan brillor! Går det inte att konstruera något? Om man sätter skumgummi under upptill så det vilar mot ögonbrynen och liksom skjuter ut dem en cm så de inte kommer åt näsan? Blir ju lite fel med styrkan då men kanske bättre ändå?

Citat
Folk som verkligen är i behov av sjukskrivning blir inte det pga försäkringskassan. Och kronisk migrän finns inte på deras lista över halvtidssjukskrivning. Men migrän finns på listan över ok sjukskrivning en eller två dagar i taget. Såklart för det kostar normalt inget för fk. Det får ju arbetsgivaren ta.

Men vad fan! Det är ju inte klokt! :fork_off: Men det måste väl gå att kringgå. Utmattning till följd av migrän?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3303 skrivet: 2016.10.07 - 00:16:17 »

Haha! Jag tror inte sonen tycker det är en bra idé.  :lulz: Han är nog lite för fåfäng för det.  :whistle: :cool:

Jamen en utmattningsdepression har jag inte ännu, så den kan jag knappast dra till med. Jag är för dålig på att fuska dessutom.  :crazy: Men ärligt. Riktigt sjuka människor utförsäkras ju på löpande band. Tvingas till att söka jobb, för att försäkringskassan ser till den arbetsförmåga du har kvar, inte till den oförmåga du har. Nä, du det finns inte på kartan att jag skulle få en sjukskrivning för att jag har ont i skallen.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3304 skrivet: 2016.10.07 - 00:21:47 »

Jaha. Då får han väl ha huvudvärk då, nippertippan. Tycker min idé var utmärkt. Så det så.

Menar inte att du ska fuska. Om du förklarar hur du har det och hur du mår för din läkare och han också tycker att du behöver gå ner i arbetstid är han säkert konstruktiv nog för att formulera det rätt. Behöver ju inte hitta på en diagnos som utmattningdepression.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3305 skrivet: 2016.10.07 - 00:44:25 »

Ja, det var kanske en bra idé. Men jag är orolig för minsta lilla. Läkaren tyckte hans näsa var mjuk som modellera, och jag såg hur hon liksom formade till näsan med fingrarna. Skitläskigt!  :shock:

Jag tror vad jag tror. Men första steget blir oavsett att börja ge mig återhämtning. Sen får jag ta det därifrån.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3306 skrivet: 2016.10.07 - 01:39:45 »

Såg du det utan att svimma?  :max-shock:

Men hur ska du kunna få någon återhämtning om du inte kan vara ledig/sjukskriven?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3307 skrivet: 2016.10.07 - 11:33:50 »

Jo, jag såg. Det var tufft, men gick ok. Det var värre när de stoppade in saker i hans brutna näsa för att titta. Kamera, tänger och sen gasbindor. Det var tufft och jobbigt på alla sätt. När hon modulerade hans näsa var han bra smärtlindrad.

Man kan sjukskriva sig själv upp till en vecka. Utan läkarintyg.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3308 skrivet: 2016.10.16 - 19:23:13 »

Nu har jag varit hemma och behandlat huvudvärk sedan i tisdags förra veckan. Jag har varit rent vansinnigt trött. Så det var nog väldigt nödvändigt. Idag har jag mått bra, även om det inte är någon enastående rulle på mig, så har jag ändå inte ont i huvudet trots att vi mullade omkring i skogen och jagade burkar ett par timmar i eftermiddags. Sånt har jag inte klarat tidigare i veckan utan att det har dundrat för varje steg. Jag arbetsprovar imorgon och hoppas det går vägen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #3309 skrivet: 2016.10.16 - 20:12:32 »

Håller tummarna.  :thumbsup:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3310 skrivet: 2016.10.16 - 20:15:27 »

Usch vad jobbigt du har det. Tänk att de inte kan komma på nåt som funkar för alla.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3311 skrivet: 2016.10.17 - 06:20:39 »

Det gick inte vägen. Vaknade med vänstersidan dunkande. Det blir till att fortsätta kurera.  :shake_head: Kom på att jag har glömt att dricka ingefärate i helgen. Ska testa om deet hjälper.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #3312 skrivet: 2016.10.17 - 10:58:54 »

Men vad tråkigt att höra.  :bearhug:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3313 skrivet: 2016.10.17 - 13:26:15 »

Så du är fortsatt sjukskriven?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3314 skrivet: 2016.10.17 - 19:22:15 »

Ja. En riktigt äcklig dag! Så ont att jag var nära att  :puke1:. Vidrigt rent ut sagt. Något bättre nu, men långt ifrån acceptabelt.  :sleep:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 219 220 [221] 222 223 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544