Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.04 - 07:44:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 79 80 [81] 82 83 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 471625 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1200 skrivet: 2013.01.10 - 22:25:43 »

Tack söta ni för era tankar  :inlove: :bearhug:

Nej nej, det är inte homeopaten som håller på med botox. Det är kvinnan som Hemul menade verkade så barsk.

Jag har hört andra som sagt att det inte blir riktigt lika bra efter operation som innan när de var helt friska. Har läst någonstans att man aldrig kan bli av med graves eftersom det bildas antikroppar mot sköldkörteln. Jag vet inte men jag måste ju försöka med någonting, kan ju inte bara lägga mig ner och dö...

Jag tycker också det är flummigt med utspädda medel, därför jag är så skeptisk till det. Vet inte vad homeopaten jag kontaktade använder för medel. Vet inte om det är rätt väg att gå. Det vet man ju aldrig förr än att man börjat vandra visserligen  :tongue: Hon verkar vara utbildad vid Skandinaviska Institutet för Klassisk Homeopati i Oslo. Det var inte så farligt dyrt som jag hade trott heller...

Sömnen kallar, det gör den hela tiden men om jag ska vara människa imorn...

Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1201 skrivet: 2013.01.12 - 09:52:50 »

Hittade denna http://ajcn.nutrition.org/content/85/5/1169.full när jag googlade runt lite. Har inte orkat läsa hela men verkar väldigt intressant. Nu handlade artikeln främst om diabetes 2 och GI verkar det som men ändå  :tongue:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1202 skrivet: 2013.01.12 - 10:27:43 »

Är inte GI lite 1995?  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1203 skrivet: 2013.01.12 - 12:34:23 »

Haha, artikeln var väl lite senare än så  :lick: Poängen som är intressant är ju att påverka av- och påsättning av olika gener genom ämnen i dieten  :rolleyes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1204 skrivet: 2013.01.14 - 12:14:11 »

Homeopati har typ "två" riktningar (inte riktigt men som jag ser det) det första är det dära flummet med späda ut så mycket som möjligt men det andra är att dom använder sig av "naturmedel" ist för syntetiska medel. Och det sista tycker jag är bra.  En bra homeopatiläkare pratar igenom HELA dig och inte bara din sjukdom du kommer för. Holistisk syn på det hela s.a.s.

Jag använder homeopatimedel ibland för att det fungerar bättre än vanliga medel. Om jag t.ex. får känningar av bihåleinflammation tar jag cinuforce tabletter varje halvtimme ca 6 ggr och så går det över. (ingen aning om det finns i sverige )

Bästa tycker jag att gå till en läkare som har studerat vidare med homeopati. alltså inte en "naturläkare" utan läkarexamen.



Undrar om det finns läkare i Sverige som har studerat vidare inom homeopati? Homeopati har lite humbug-stämpel här...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1205 skrivet: 2013.01.14 - 20:59:59 »

ingen aning. men t.ex. i tyskland finns det flera homeopatiläkare också.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1206 skrivet: 2013.01.14 - 21:05:48 »

Svårt att tro att det finns här.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1207 skrivet: 2013.01.14 - 21:51:57 »

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4712681

NÅGON finns iallafall.

tycker det är litet konstigt egentligen att det är SÅ bannad i sverige. jag menar, om man är vuxen och vill prova det, varför inte. Om det är en bra läkare (och en verklig LÄKARE) ska h*n i första hand ta till vanliga methoderna, men vid vissa lindrigare saker kanske föreslå homeopati eller andra saker. jag menar, man har som vuxen väl ett val.

Vad beträffar barn, om vanliga medlen inte fungerar på t.ex. ecsem exem exsem eksem (valfri stavning) då kanske man kan testa något homeopatiskt, man utsätter barnet inte för värre risk.

Jag är iallafall glad jag har möjligheten att välja.

Loggat



Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1208 skrivet: 2013.01.14 - 21:58:50 »

Tråkigt att du inte blivigt bättre.  :sad: .. men Homeopatin ska du inte skämmas för att du överäger eller provar på. jag har positiv erfarenhet ifrån den med min psoriasis.  :nod-yes: det är ju alltid värt att prova!  :flirting:

Va fick du för medicin Kwidell? Potenta eller naturläkemedel? Homeopaten jag pratat med använder sig av potenta medel, och jag kan inte hjälpa det men jag är så skeptisk till just de potenta medlena.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1209 skrivet: 2013.01.15 - 07:36:26 »

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4712681

NÅGON finns iallafall.

tycker det är litet konstigt egentligen att det är SÅ bannad i sverige. jag menar, om man är vuxen och vill prova det, varför inte. Om det är en bra läkare (och en verklig LÄKARE) ska h*n i första hand ta till vanliga methoderna, men vid vissa lindrigare saker kanske föreslå homeopati eller andra saker. jag menar, man har som vuxen väl ett val.

Vad beträffar barn, om vanliga medlen inte fungerar på t.ex. ecsem exem exsem eksem (valfri stavning) då kanske man kan testa något homeopatiskt, man utsätter barnet inte för värre risk.

Jag är iallafall glad jag har möjligheten att välja.



Den där artikeln är väl delvis förklaring till varför det inte finns. Sen är svenska läkare väldigt trogna sin utbildning. De finns inte många som tänker utanför boxen öht ens när det gäller mindre kontroversiella saker. Se bara hur svårt de är att hitta en läkare som inte tror att TSH-test är guds gåva till mänskligheten, detta trots att det var så hårt kritiserat när det infördes.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1210 skrivet: 2013.01.15 - 08:14:28 »

TSH?

egentligen är läkare alltså lika stela som dietister när det gäller LCHF, dom tror och fortsätter tro på SINA kunskaper...
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1211 skrivet: 2013.01.15 - 08:17:25 »

vad jag förrsten märkt (genom fb och sånt) är att svenska lärare väldigt fort ger SRRI medel. Här är dom mer strikta med det, men i sverige verkar det som om "man känner sig litet deprimerad" och så får man medusin.  Så där är tron på medicin större än vad det är här.. :) (inget fel med SRRI om man behöver det. har käkat det i 2 år själv också, det är inte så jag menar)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1212 skrivet: 2013.01.15 - 09:17:05 »

Tyreoideastimulerande hormon. När det infördes som standardtest för sköldkörterlproblem var det väldigt hårt kritiserat. Nu är det det enda man bryr sig om och det är jättesvårt att få andra tester gjorda eller hitta en läkare som ens överväger att något kan vara knas när TSH är inom gränsvärdena.

Tror säkert det stämmer med psykmeds. Det känns som det är regel.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1213 skrivet: 2013.01.15 - 09:58:18 »

ahaaa.. trodde nog det hade med sköldkörtel att göra, men bäst att fråga.  Jobbigt med läkare som inte vill söka vidare!
Loggat



Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1214 skrivet: 2013.01.15 - 15:59:10 »

Ang. läkare som gör som de alltid har gjort och "så som det ska vara" så har jag inte fått några som helst kostrekommendationer av min läkare. Kosten har väl ingen effekt :rolleyes: Inte ens att jag inte ska äta kalciumrika livsmedel i samband med levaxinet. Det fick jag höra av en arbetskamrat som också äter levaxin. Dåligt. Det man stoppar i kroppen påverkar den ju så mycket.

Jag har iaf bokat tid med en homeopat. Klassiskt skolad (använder potenta medel, men kan rekommendera naturläkemdel också), ingen läkarexamen. Har läst en hel del bra om hennes behandlingar. Ska försöka lägga min skeptisism åt sidan och ge det en chans. I värsta fall så är det ett slöseri på pengar och i bästa fall fungerar det. Som sagt, fungerar det så skiter jag i om det är placebo eller inte så länge det fungerar. Håller er uppdaterade vilket som, även om jag får ta på mig skämsmössan  :lick:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 79 80 [81] 82 83 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544