Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.09 - 00:59:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hej från mig  (läst 5390 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« skrivet: 2014.03.02 - 12:32:04 »

Tydligen går det inte att posta nya inlägg i min bloggtrådd längre då jag varit inaktiv för länge. Jag har haft annat att tänka på hela vintern. Ska flytta i april från mitt nuvarande boende. När grannarna inte vill förstå reglerna från hyresvärden och hyresvärden inte vill förklara för dom så får man flytta.

Mitt sockerberoende lever glada dagar då jag knarkar socker och kolhydrater hela tiden. När man läser Bitten Jonssons bok Sockerbomben kommer man fram till att en kost striktare än LCHF är lämplig för mig. Skulle behöva äta 0% kolhydrater. Så jag skulle behöva en ZCHF - kost. Zero Carbs High Fat. När jag flyttat får jag ta några månader för att prova ut vilka livsmedel jag kan äta. allt annat hamnar på röda listan får ej ens befinna sig i mitt hem.

Ni är ju rätt liberala på detta forum så jag vet inte om det passar mig. Får se hur jag gör.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2014.03.02 - 13:09:36 »

Bråkiga grannar?

Men vaddå att det inte går att posta i din tråd? Menar du att det kommer upp en varning i rött? Det är bara just en varning, för att det inte skrivits i tråden på länge. Det är bara att posta som vanligt.

Inte behöver du väl försvinna härifrån bara för att du nocarbar? Men det är klart, vill du ha uppmuntran om att utesluta nästan allt och räkna kolhydrater i äggula så kanske det finns bättre ställen, men du kan väl vara här hos oss också. Det ena utesluter inte det andra. Vi kommer inte att dissa dig. :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #2 skrivet: 2014.03.02 - 13:13:18 »

Ja bråkiga grannar. Eller snarare folk som vägrar hålla tyst. Blir bara  :mad_viking: Ok. Då vet jag det. Bara att klottra igen alltså.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2014.03.03 - 05:47:34 »

jobbigt med jobbiga grannar. Vi har också grannar som spelar hög musik på kvällen men ööh jag märker inte mycket av det. Linnea besväras ibland men inte så ofta så vi skiter i det eftersom vi ändå ska flytta.

Ska du nolla blir det ännu viktigare att äta mer varierat, speciellt allt från djuret. Så även inälvsmat mm jag tror inte på zero carb på längden men att inte ha vissa saker hemma är till att börja med något av det bästa man kan göra. Svårt om man har en till hemma som vill ha just sånt.

Stanna här. snorkfröknar passar här! Här samsas alla kostvanor!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2014.03.03 - 13:43:10 »

Här I huset är det tvärtom. Alla är jättetysta men det har visat sig att folk irriterar sig på de små ljud som förekommer. Det roligaste är ett släpljud som kan höras alla tider på dygnet, men inte alls ofta, kanske någon gång i månade. Ljudet går tydligen runt och låter som det kommer från olika håll på olika ställen i huset. Jag har alltid trott att det kommit från vinden. Grannen under att det kommit från mig och de är i sin tur misstänkta av dem som bor under dem o.s.v.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #5 skrivet: 2014.03.03 - 16:29:25 »

Det ssssspöööökar!

Snorkfröknar kan zerocarba här. Och där. Man behöver inte välja. Bra va!

Vi har en granne som övar puttar med sin golfboll. Som ni vet har en golfboll små ingröpningar. Innan vi fattade vad det var för konstigt ljud! Bah! Det fortplantar sig i hela vårat hus. På helgerna tittas det på film hos samma granne. Då tror man emellanåt att det åskar. För det är bara de riktigt djupa bullertonerna som kommer igenom. Då får man höja ljudet på den egna tvn för att höra. En vacker dag kommer jag säga ifrån.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2014.03.03 - 19:44:52 »

grannen kanske inte vet om att det är så otrevligt?

Jag har ingen aning om ljud från grannen :) Men linnea säger det är hög musik ofta på kvällen. hm.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2014.03.04 - 03:12:51 »

Bajskorv.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #8 skrivet: 2014.06.26 - 18:32:45 »

Jag efterlyser lite sommarvärme. Är det någon som sett någon sådan?
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2014.06.26 - 23:38:53 »

Ska visst bli bättre nästa vecka. Uppåt 20 i alla fall.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #10 skrivet: 2014.06.27 - 10:28:21 »

Jag är inte liberal! Är inte nocabare heller men här finns alla sorter nästan. Misstänker att alla här vid något tillfälle testat strikt lchf.
Jag har iaf aldrig känt mig diskriminerad, annat än Hemulens skämtsamma gliringar  :whink:, och alltid kunnat få råd här. Om man lägger ihop alla hjärnor här finns det rätt mycket kunnande.
Dessutom är du trevligt sällskap Snorkis med eller utan kolisar.
Loggat
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #11 skrivet: 2014.06.27 - 12:05:55 »

 :frogdance:
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
Ary
Gäst
« Svara #12 skrivet: 2014.06.27 - 17:14:14 »

 :lol:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2014.06.27 - 22:34:17 »

 :bearhug: :grouphug:
Loggat



Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.047 sekunder med 24 databasfrågor.