Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.07 - 00:14:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 958036 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #840 skrivet: 2011.07.26 - 03:29:38 »

Säkert Hemulen som smittat oss!  :lick:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #841 skrivet: 2011.07.26 - 08:17:31 »

Lider Hemul också av "Bråkigkroppnärmanskasova-Viruset"?  :confused3:

Usch, jag hoppas att det går över snabbt! Kroppen känns fortfarande jobbig, fast jag har sovit dryga 5 timmar i alla fall.  :mornincoffee: Kanske jag har för lite action för kroppen nu när jag är ledig? Jag är ju van att promenera minst 1 timme om dagen sammanlagt. Här blir det inte riktigt så, särskilt som jag blev förkyld. Jag tror det är dags att öka tempot på dagarna. Dags att försöka fånga fler Geocacher! Det var nästan så att jag övervägde att dra på mig fivefingerskorna och sticka ut på en löprunda i natt, för att kroppen skulle få ta ut sig lite.

Jag hoppas du får sova ordentligt idag då kwidell. Två sömnperioder är mer än nog att inte få sova ordentligt.  :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #842 skrivet: 2011.07.26 - 08:27:39 »

Även om man är förkyld eller har litet feber är det bra för kroppen och hela andningssystemet att vara ute en stund. kanske inte ta en lika lång promenad som annars men frisk luft och litet motion är såååå bra för kroppen.
Fast jag känner igen det där med att inte komma till skott när man är ledig. klockan är 8,25 nu och jag ligger med bärbara datorn i sängen.. Men men det är ju första heldagen utan Linnea då jag inte jobbar! Tur vi har en lånehund för annars var risken stor att jag inte gått ut alls!. Nu blir det en långprommis med honom!
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #843 skrivet: 2011.07.26 - 23:39:47 »

ingen vidare sömn för mig under dagen i dag heller  :shake_head: ... somnade nog straxt efter 12 .. och sen upp vid 18 igen...  liiite för snålt med sovtid!  :ignore: ... men kroppen vill inte slappna av??!  dumma kropp!!  :smack:  Jag hoppas du har bättre tur i natt Sorla!  :nod-yes: om inte så finnes jag här  :whistle: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #844 skrivet: 2011.07.27 - 00:09:36 »

Jag tror som Sorla. Oro i kroppen lugnas med fysisk aktivitet. Stress är ett sätt för kroppen att förbereda flykt. Gömmer man sig bara måste man ju vara på sin vakt.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #845 skrivet: 2011.07.27 - 17:20:06 »

Jo, för mig blev sömnen toppen! Men jag såg till att fylladagen med aktiviteter som innebar fysisk förflyttning mm. Idag har vi varit på Yyteri, så jag lär sova gott i natt med. Matdags, på Hesburger nu. Hamburgersallad.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #846 skrivet: 2011.07.27 - 22:28:18 »

Skönt att det verkar ha löst sig för dig ivf Sorla!  :hugsmile:  själv har jag fortfarande bekymmer.  :sad: .. jag är hur trött som helst... men jag kan inte somna på morgonen  :cry:  :bang_head: i dag somnade jag efter 12 nångång! jag har hamnat i nån ond cirkel när det gäller sömnen helt klart.  :bang_head: får hoppas att jag får rätsida på det hela snart! för i dag när jag skulle till jobbet var jag så trött så jag knappt hängde ihop längre!  :sad:  :sleep:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #847 skrivet: 2011.07.27 - 22:33:08 »

Jag sover också dåligt faktiskt. Inte så illa som ni, men ändå. Skumt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #848 skrivet: 2011.07.27 - 22:45:47 »

ja verkligen  :hm-hm: denna gång kan jag inte skylla på Månen heller... för den är ju inte framme!  :laugh: annars brukar jag sova sämre när det är fullmåne... men denna gång vete tusan vad det är!?
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #849 skrivet: 2011.07.28 - 08:23:55 »

Usch stackare Kwidell! Det är pest att inte få sova!  :shake_head:

Vad gör du på dagarna då? Eller, jag menar nätterna i ditt fall. Kan du öka aktivitetsnivån, så du får ur dig stresshormonerna? Hinner du få dagsljus? Det är ju också jätte viktigt för att man ska kunna sova dagtid. Äter du någon frukost eller liknande innan du går och lägger dig? För mig är det viktigt att inte gå och lägga mig med tom mage. Usch, jag är glad att jag lyckades bryta mönstret. Du behöver också hitta på något drastiskt innan mönstret hinner sätta sig. :hugsmile:

Eftersom det är fler som sover illa, kanske det är något annat än månen som stör. För min del tror jag tragedin i Norge drog igång stresshormonerna, och jag var tvungen att få ur mig dem.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #850 skrivet: 2011.07.29 - 22:37:08 »

 :inlove:
nätterna är jag fastkedjad till en datorterminal. så det finns inget utrymme för fysisk aktivitet. men å andra sidan har jag jobbat så här i snart 7 år och aldrig haft problem tidigare direkt?  dagsljus får jag lite av när jag går hem på morgonen, samt när jag äter frukost  :nod-yes: min frukost består av 2 kokta ägg med kaviar och vatten att dricka. så det är inget som stressar eller får mig att piggna till. tror att jag helt enkelt kom in i hela denna nattperiod snett med  :sleep: att det är därför jag haft problem med sömnen. nu var  jag ledig torsdagnatten men är åter på jobbet under fredagnatten... så håll tummarna för att jag kan somna smärtfritt på lördag morgon!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #851 skrivet: 2011.07.30 - 09:51:18 »

vad har du för datorterminaljobb då?
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #852 skrivet: 2011.07.30 - 22:38:17 »

Sitter och spärrar kort åt kunder som förlorat dem.  :flirting: och diverse andra saker. så jag måste sitta framför terminalen hela tiden, med headsett på huvudet. så jag kan utföra mitt jobb.  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #853 skrivet: 2011.07.31 - 10:02:31 »

aha!! såna som du har min dotter ringt sist :) när hennes portefölj blev stulen och alla kort skulle spärrats. Så bra ni finns!
 :rose:
Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #854 skrivet: 2011.07.31 - 11:24:25 »

 :wave: :wave: Sooooorlaaaaa :wave: :wave:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544