Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.17 - 20:02:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 965570 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #210 skrivet: 2010.09.13 - 17:35:56 »

Jaså minsann? Det visste jag inte.

Jag skrev ivf till Zeta härförleden och de lovade att inga av deras produkter innehåller GMO och enligt SLV ska olja vara märkt om det är GMO.
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,2007.0.html

Jag tycker att egen majonnäs blir mycket mer oljig än köpt. Det är väl frånvaron av konsistensgivare. Ibland fuskar jag och rör i en sked köpemajjo i den hemgjorda och då blir den bra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #211 skrivet: 2010.09.13 - 19:53:22 »

Ja, du har rätt, ingen konsistensgivare när man gör majjon själv. Det är ju en fördel, förståss. Det behövs väl mer olja istället för att få majjon fast. Sen beror det ju på vad man ska ha den till. Ska den vara till dressing så behöver man inte sätta så mycket olja. :smile:
Zetas rapsolja är väl GMO-fri om de säger det (får vi hoppas) men hur är det med eurekasyran. Förr var raps giftigt för den innehöll så mycket eurekasyra men sedan förädlades den (inte GMO) och då minskade halterna. Men frågan är om den är helt fri från eurekasyra och om den inte är det, kan det då påverka oss i längden?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #212 skrivet: 2010.09.13 - 20:03:49 »

Ja usch. Man borde inte äta olja alls.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #213 skrivet: 2010.09.13 - 20:27:43 »

Bli inte lessen nu. Om du blev orolig över eurekasyran så kan du ju skriva till Zeta och kolla. De kanske har lyckats få bort den helt.  :smile:  Sen går det visst att göra majjo på smör, har jag läst men jag har inte provat själv. Ah, det var ju en god (hi,hi) idé, måste testas.  :nod-yes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #214 skrivet: 2010.09.13 - 21:19:55 »

Nädå. Jag ryckte ju redan att sån där billig rapsolja nog inte är så bra. Jag ärer rätt lite majjo ändå för jag brukar ha den mer som krydda, blandar syrad grädde med bara lite majjo.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #215 skrivet: 2010.09.15 - 20:18:26 »

Nu är det hål ända upp!  :yay: Men ingen trappa ännu. Men vad häftig känsla att stå i trappan och kunna se ända upp i det nya taket.

Men det första jag fick göra nu när jag kom hem var att först sopa, sen dammsuga och sist våttorka alla golven. Jeeeeesus vad mycket gipsdamm av det lilla! Jag ids inte damma alla möbler. Lär ju få börja om med samma procedur imorgon med.  :laugh: Åååh vad jag längtar efter att få börja med vårat jobb där uppe! Det kliar i hela kroppen nu!  :dribble:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #216 skrivet: 2010.09.15 - 20:20:57 »

 :thumbsup: :clapping: känner så väl igen den känslan och kan bara säga Grattis!!  :flowers: hoppas den håller sig hela vägen ut när ni väl börjat också!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #217 skrivet: 2010.09.17 - 17:37:45 »

Ja-has du har också fått lite erfarenheter om gipsdammet :cool:.
Men dom första 5 gångerna damsuger och tvättar man med glädje bara för att det händer fina saker,
sen efter det blir man lite mindre entusiastisk .

Jag kan förstå känslan när du står där och drömmer upp till andra våningen.

Hur många rum har ni på våning 1 och hur många rum ska det bli där uppe.
Jag har glömt , förlåt :shy:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #218 skrivet: 2010.09.18 - 19:23:18 »

Vi kommer få klättra i trappor Idalinda. För på entréplanet finns bara kök, litet förråd, dusch och ganska stort vardagsrum. Andra våningen 3 sovrum, klädkammare/förråd och badrum med klädvård. Sista och tredje våningen blir ett sovrum och en pyttetoalett och pytteklädkammare. Pojkarna delar rum. Stora pojken börjar vara desperat efter ett eget rum.

Idag har vi klättrat på stege upp och ner och drömt hur det ska bli när det är klart. Vi kollade på tapeter på Colorama och beundrade plattsättarens jobb på pyttetoaletten.  :inlove:

Visst måste det gå att sätta ngn sorts särskillda gipsplattor i taket? Så man slipper spackla hela taket..... Måste definitivt kollas upp vad det kan kosta....  :confused3:

Maken är med på min idé om lyxig tapet i pyttetoaletten.  :yay:

Jag har tappat nästan två kilo sista två veckorna, utan att jag vet varför. Kan det vara att jag har sovit så dåligt för att hjärnan går på högvarv? Kan man tänka bort nästan 2 kilo?  :shock:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #219 skrivet: 2010.09.20 - 07:12:18 »

just det , det blir en våning nr,3, så var det!.
Hur mång barn har du , Sorla?

Då är det tonåringar som får mest trapp-motion!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #220 skrivet: 2010.09.20 - 16:05:39 »

Vi har två pojkar. 14 och 12 år. Och en flicka som är 9 år. Det blir vi vuxna som ska klättra i trappor. Barnen får husera på mellanplanet där även klädvården finns. Följdaktligen måste det bli deras jobb att ta hand om tvätten!  :thumbsup:

Det kommer bli så fint där uppe på tredje planet med fönster i två riktningar och sjöutsikt åt bägge hållen.  :inlove: Äntligen ett ställe där jag kan göra yogan i lugn och ro utan att slå mig på bokhyllan eller sänggaveln.  :thumbsup: Äntligen kan maken och jag få lite privatliv även om pojkarna fortfarande är vakna (vilket de ofta är när vi går och lägger oss).  :yay:Äntligen kan maken gå undan och jobba i fred och slippa sitta mitt i vardagsrummet med barn bakom ryggen.   :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #221 skrivet: 2010.09.20 - 16:07:31 »

Oj vad fint det låter!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #222 skrivet: 2010.09.20 - 19:15:57 »

WOW!
Det låter härligt fint!!
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #223 skrivet: 2010.09.21 - 01:55:48 »

låter som rena Drömmen!!  :inlove: hoppas verkligen att ni blir klara fort!   :nod-yes: :lol:
gällande gipsplattor så är det ju bara skarvarna man behöver spackla...  .. om ni sen hyr/lånar hem en "Giraff" dvs slipmaskin för vägg och tak, så går slipningen på 10 minuter!  :thumbsup:... när man väl fått skarvarna släta så målar man bara rätt på!  :nod-yes:

annars kan man ju alltid sätta upp innertak... fungerar ungefär som "klickgolv".. kommer i större skivor som man skruvar upp..  :tongue:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #224 skrivet: 2010.09.21 - 17:12:10 »

Giraff? ÄR det en särskild slipmaskin för tak och vägg?

Jag googlade igår kväll på innertak och hittade såna plattor du pratar om. Vi får klura lite och fråga runt i byggvaruhusen och se hur vi gör. Jag saknar våra norrlänningar där uppe. De har inte varit här den här veckan. Gissar att de väntar på trappen de med. Och ett fönster som kom på avvägar.  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544