Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.05 - 13:11:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 20   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Esthers funderingar...  (läst 119438 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #225 skrivet: 2010.01.15 - 19:37:11 »

:party:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #226 skrivet: 2010.01.18 - 15:10:42 »

Tack Nora, idalinda och hemul!  :bearhug:

Fi skråen (lokalt kraftuttryck) så god chokladsås man gör med stevia.. Serverade den till philadelphiaglass (som jag fortfarande är insnöad på) med mörkt chokladkross i botten. Mmmmmmmmmmm........  :yay:
Loggat
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #227 skrivet: 2010.01.19 - 21:15:07 »

Dagens eftermiddagsfika var en rest från gårdagens efterrätt (se inlägget ovan..).
Tänk att man kan kalasa så till den grad och ändå fortsätta att krympa... :tongue:
Muggen har jag fått av den fyndige sonen..


* mellis.JPG (58.33 KB, 980x735 - visat 313 gånger.)
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #228 skrivet: 2010.01.19 - 22:11:53 »

Vilken söt och gullig son du har! Med en sån unge behöver man inga kolhydrater!  :flirting: Charmknutte!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #229 skrivet: 2010.01.21 - 22:17:36 »

Japp. Han är guld... :inlove:
Loggat
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #230 skrivet: 2010.01.26 - 10:18:58 »

Nu står vågen stilla. Riktigt riktigt stilla.. Två hekto minus på 11 dagar. Det märkliga är att jag ändå inte misströstar vilket har skett med alla dieter jag har testat förut under årens lopp. Inte tror jag det beror på den fördragsamhet som (ibland) följer med stigande ålder :whistle: Snarare på att jag lever så gott och så totalt utan späkande och uppoffring att lugnet är totalt. Risken att jag ska balla ur och gå tbx till tidigare kosthållning med viktökning som konsekvens känns obefintlig. Gött!  :yay:
Kläder är ett problem. Närmare bestämt braller. Mina gamla sitter som alla förstår ganska illa.. :shock: Har provat mig igenom hur många klädaffärer som helst och lyckats hemföra ett ynka par svarta jeans som dessvärre(?) börjar sitta lite löst dom oxå. Men sen är det stopp. Det var faktiskt lättare att köpa jeans när jag var riktigt tjock. Midjan har lixom krympt snabbare än rumpan, så de byxor jag kan dra på mig har många centimeter över i linningen.. :shake_head: Nu väntar jag på ett par blåjeans från Tradera. Håll tummarna är ni snälla...

Jag har slutat frysa. Är en så´n som alltid har gått klädd i tjocktröja och raggsockar inomhus på vintern trots att vi har normal inomhustemp. Kylan har på nå´t vis suttit ända in i märgen. Nu har jag ju en fibro som är kyltriggad, så det spelar nog in. Det skumma är att denna vinter (som sannerligen inte varit varmare än andra.. :eek: ) struttar jag omkring barfota och i t-shirt utan att frysa ett endaste dugg. Familjen har reagerat på förändringen, och det var först då jag noterade den själv. Tror ni att det är kosten?

Har inte skrivit så mycket den senaste tiden. Dels har ju vikten stått stilla, dels har jag jobbat och i övrigt haft rätt mycket runt omkring mig. Men jag läser i princip dagligen. Har storögd beundrat idalindas vackra kök och nästan ännu vackrare trädgård, följt Noras dagbok, skrattat gott åt hemuls små utbrott och gälna kommentarer och så stulit en idé och ett recept här och där. Jag är glad att "bobban" och ni alla finns.. :throw_flowers:
Loggat
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #231 skrivet: 2010.01.26 - 12:11:07 »

Hej Esther!  :wave: 
Oj, så väl jag känner igen det där med att byxorna är för stora i midjan!  :sneaktongue:  Min lösning var att köpa byxor med mycket låg midja  :thumbsup:  I början kändes det som att man skulle tappa byxorna ..  :shock:  .. fast jag lovar .. de sitter kvar! :biggrin1:  ... sen är det gött att resten av magen inte behöver klämmas in i onödan ... man hänger den bara över linningen ..  :clapgrin:

Det där med att man känner sig varmare .. det känner jag igen  :nod-yes:  Även om jag fortfarande är glad i att kunna stoppa fötterna i goa raggsockor  :whink:  Jag måste säga att jag alltid trott att man gjorde något fel med mig då äldsta dottern föddes ... både epidural ..och sedan spinalbedövning .. Tänkte de förstörde min "termostat" då ...
Fast med mera fett ..  verkar "termostaten" ha repat sig igen .. :nod-yes:

Jag tänker också låta min vikt stå stilla den här veckan .. Jag måste erkänna .. jag satte en surdeg den tjugonde ..  :max-shock:  :lmao:  Fast å andra sidan så kanske den hade stått stilla ändå (*ja, alltså vikten .. inte surdegen!).. det är väl dags med en "platform" av stillastånd för mig med snart ..  :sneaktongue:  Fast å andra sidan så känns det inte som det spelar roll så länge man står still ..   :confused3: :rolleyes:  .. och ändå mår ganska gott ..  :dancing_chicken:
.. i kväll ska gubben och jag götta oss med lite surdegsbröd ..  :nod-yes:
Ha det gott !  :flowers:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #232 skrivet: 2010.01.27 - 15:00:20 »

Hoppas mackorna smakade mumma.... :thumbsup:
Loggat
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #233 skrivet: 2010.01.27 - 20:01:17 »

Jodå, bröden blev alldeles förtjusande goda!  :lick:

Men idag var jag mycket hungrigare innan lunch än jag varit på länge ..  :confused3: 
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #234 skrivet: 2010.01.27 - 20:27:18 »

kolhydratsmonstret som talar!  :nod-yes:..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #235 skrivet: 2010.01.27 - 21:38:19 »

Jo, det var nog så  :neutral:  :sneaktongue:

Fysjutton så påtagligt det blev!  :angry: 
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #236 skrivet: 2010.01.27 - 22:10:23 »

Traderajeansen sitter perfekt.. :yay:
Nu klarar jag mig fram till nästa storlek... :whistle:
Loggat
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #237 skrivet: 2010.01.27 - 22:18:26 »

Nämen va kul!!  :clapping:
 
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #238 skrivet: 2010.01.29 - 01:10:37 »

Tack för supporten, Nora!  :bearhug:
Ikväll har jag soff-myst med grannen. Vi avnjöt Robinson med räkor, löjrom med tillbehör samt ett glas vin. Sen greppade vi våra stickningar och talade om Lifvet.. :whink: Ju äldre jag blir, ju mer uppskattar jag de opretentiösa, avslappnade umgängesformerna. Att ses utan att svida sig, ta på krigsmålning och fundera över vilka bestick och glas det är dags att greppa..  :smile:
Loggat
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #239 skrivet: 2010.01.29 - 11:21:49 »

Kram tillbaka!  :bearhug:

Nu blev jag sugen på att sticka jag med! :wave:

Strumpstickning brukade vara min terapi förr .. fast nu verkar jag inte hinna med något sånt ..  :confused3:

Man borde ju köpa in lite garn och ta tag i det hela igen .. så kanske det blir några strumpor tills nästa vinter  :nod-yes:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 20   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544