Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.05 - 12:21:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 20   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Esthers funderingar...  (läst 119435 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #210 skrivet: 2010.01.13 - 22:27:17 »

Nu är jag så arg att jag saknar ord.. :angrywife: (är därför själaglad för hemuls talande bilder..)
Har jobbat kväll och kom hem för tre kvart sen. Loggade in för en snabbkoll på facebook och fann ett klipp från min 20-åriga dotters sida i loggen. Där stod; "R har gått med i gruppen Vi som har haft sex med våra föräldrar".
Jag blev galen, kastade mig på telefonen och frågade vad i hela friden hon tror att hon sysslar med. Den mycket förvånade dottern fattade inte ett dugg. Det visade sig att hon förvisso gått med i en ny grupp igår, men med ett helt annat namn. Sen har hjärnan bakom "skämtet" döpt om sin skapelse och vips..*suck*

Nu undrar jag oroligt hur många som läst eländet. Vi har av naturliga skäl gemensamma facebookvänner och många av hennes kompisar vet vilka jag och hennes pappa är..

Kontentan är; Passa er noga för att joina okända facebookgrupper!!!!
Loggat
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #211 skrivet: 2010.01.13 - 22:28:34 »

idalinda, man kan fira lite grann....*delar med mig av nyss funnen insikt*   :whink:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #212 skrivet: 2010.01.13 - 22:42:17 »

Jag har aldrig gått med på facebook-grupper, orkar inte och har inte riktigt hajjat vitsen med dom.
För mig är det roligast att hitta gamla kompisar och ha lite kontakt med dom .

Men jag fattar att du är rasande, folk hittar på galna "skämt" nuförtiden.
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #213 skrivet: 2010.01.14 - 00:20:53 »

Nu är jag så arg att jag saknar ord.. :angrywife: (är därför själaglad för hemuls talande bilder..)
Har jobbat kväll och kom hem för tre kvart sen. Loggade in för en snabbkoll på facebook och fann ett klipp från min 20-åriga dotters sida i loggen. Där stod; "R har gått med i gruppen Vi som har haft sex med våra föräldrar".
Jag blev galen, kastade mig på telefonen och frågade vad i hela friden hon tror att hon sysslar med. Den mycket förvånade dottern fattade inte ett dugg. Det visade sig att hon förvisso gått med i en ny grupp igår, men med ett helt annat namn. Sen har hjärnan bakom "skämtet" döpt om sin skapelse och vips..*suck*

Nu undrar jag oroligt hur många som läst eländet. Vi har av naturliga skäl gemensamma facebookvänner och många av hennes kompisar vet vilka jag och hennes pappa är..

Kontentan är; Passa er noga för att joina okända facebookgrupper!!!!
Det där har tydligen hänt med ett flertal grupper på Facebook. Har gått ut varningar för vilka grupper det gäller. Vet inte riktigt hur det hela fungerar, men tror att man går med i en speciell grupp, men sas blir registrerad i någon annan.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #214 skrivet: 2010.01.14 - 00:33:02 »

idalinda... jag går sällan med i "grupper". Undantag är diverse norrländska och fanclubs typ Jonas Gardell och Ranelid... :)
Fast vilka ens vänner och släktingar joinar har man ingen kontroll över. Jag tilltalas oxå av möjligheten att hitta gamla vänner...då menar jag RIKTIGT gamla vänner   :smile:

Corny... det hela är så himmmmla enkelt..och så infernaliskt uttänkt. Man startar en grupp som heter "Stoppa miljöförstöringen". När 1000 pers har joinat byter man namn till "Pedofilers Rätt i Samhället".   :puke1:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #215 skrivet: 2010.01.14 - 00:33:30 »

Fattar ingenting jag, allergisk som jag är mot allt vad facebook och myspace o.s.v. heter. Hur kan du se vilka grupper din dotter går med i?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #216 skrivet: 2010.01.14 - 00:40:18 »

hemul... jag var oxå "våga vägra facebook"-anhängare till för en tid sen. En sen kväll tog nyfikenheten överhanden och jag reggade mig.  Inom ett par timmar fann jag ett par goda vänner jag inte sett eller hört av på 30 år...och bytte dessutom ett antal glada mess med barn och vänner. Nu är jag medlem...fast laid back. Jagar sällan eller aldrig nya "kompisar"...men följer glatt vänkretsens krumsprång och flickar in nån syrlig(?) kommentar emellanåt  :laugh:

Ikväll var det ju tur att jag var "på".... :max-shock:

Vad dottern sysslar med i cybern vet jag tack vare att vi är "facebook-vänner". Hennes aktivitet dyker upp på min logg.
Detta är kanske fel tillfälle att försöka värva dig, hemul. Fast kommer du på andra tankar, så hör av dig.... :cheers:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #217 skrivet: 2010.01.14 - 01:06:42 »

NEVER. 

Aha, so man ser alla sina vänners aktiviteter? Så om vi vore vänner så skulle jag se vilka grupper du joinade och kunna stalka dig alltså? :surprised:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #218 skrivet: 2010.01.14 - 07:32:23 »

jap, så är det.
man kan söka folk där utan att vara kompis med personen och se deras bild, men sedan när man blir kompis med folk
ramlar det till din logg en oendlig lista av alla händelser vad dina kompisar gör, en skvallertidning...
"stina har blivit vänn med stig idag kl 13.35 "
"yngve har skrivit en kommentar på tages vägg 13.51"
"anders har gått med i en grupp kalle anka- fans  14.05"
....   ......

Du får tips om kopisars kompisar som ev. kan vara dina kompisar också.
Ibland blir man förvånad om vilka kompisar mina gamla kompisar är kompisar med ...
Man kan skriva om sina intressen
Vissa uppdaterar sig flera gånger / dag , andra som jag loggar in då någon ny vänn söker tillträde ( då får jag majl )...

Jag släpper in nästan bara gamla bekanta från Finland.
Sedan ratar jag bara bort sådana som jag inte orkar släpa med mig...
det verkar finnas folk som vill bara vara vänner för ifall  de ska resa från Finland till kontinenten
så får dom en gratis boende och mat hos oss :pippi:

jag vill mest vara anträffbar för ev. klassträff ....
Loggat
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #219 skrivet: 2010.01.14 - 09:04:59 »

Finns grupper om lchf också..... :whink:
ANki
Loggat
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #220 skrivet: 2010.01.14 - 11:47:18 »

Jag glömde nästan att berätta;

Idag är det prick 10 kilo minus! OCH tio centimeter prick i midjan...
 :cheers: :banana: :frogdance: :yeah: :clap_jump: :strut:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #221 skrivet: 2010.01.14 - 12:38:58 »

Grattis, esther! Det har gått väldigt snabbt, tycker jag.  :clapgrin:  :thumbsup:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #222 skrivet: 2010.01.14 - 14:10:55 »

Tack snälla Corny!  :worshippy:
Ibland är det en fördel att "ha att ta av"... :lol1:
Loggat
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #223 skrivet: 2010.01.14 - 14:40:53 »

Grattis till minus tio Esther! :thumbsup: :flowers:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #224 skrivet: 2010.01.15 - 18:04:03 »

Jag glömde nästan att berätta;

Idag är det prick 10 kilo minus! OCH tio centimeter prick i midjan...
 :cheers: :banana: :frogdance: :yeah: :clap_jump: :strut:

Du måste ha haft fullt upp idag , om du nästan glömde berätta en sådan stor nyhet !

Tänk dig 10 mjölkkartonger !
ta på dig en rycksäck med 10 kg böcker och prova att gå med den och utan den, WOW !

Ett stort grattis !
Loggat
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 20   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544