Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.15 - 23:28:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag har lyckats  (läst 86312 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #90 skrivet: 2012.03.21 - 00:48:44 »

Du har så klart rätt men jag tillhör husbehovet, därför mina tankar.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #91 skrivet: 2012.03.21 - 01:25:51 »

Jag tror på Mark Sisson och tänker göra som han säger så snart jag kan!  :throw_flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #92 skrivet: 2012.03.21 - 02:06:26 »

Och vad f** säger han?   :blink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #93 skrivet: 2012.03.21 - 02:15:21 »

Han man inte ska träna så gräsligt mycket och framför allt ska man inte ägna sig åt vad han kallar chronic cardio, d.v.s. jogga länge, sån där fitness-hoppa-runt och sånt. Alltså aktiviteter där man har relativt hög puls under lång tid.

Man ska lyfta tungt, gärna sin egen kropp, några gånger i veckan. Men traditionell styrketräning duger också. Korta sprintpass då och då, bara några minuter. För övrigt röra sig ofta men i maklig takt.

Det där med sprint är intressant. Jag har läst om det på andra ställen och de tog upp det i nåt program på P1 också. Det är tydligen så att såna korta ansträngningar när man tar i för allt vad tygen håller förbättrar konditionen lika bra eller bättre som att nöta långa joggingpass och utan riskerna. Man får även mer tid att äta revbenssjäll.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #94 skrivet: 2012.03.21 - 05:51:06 »

mm det där hade jag läst också och det vill jag veta mer om men har inte orkat googla än...

Mark sisson i all ära men han är en jätteordbajsare och det hinner jag inte alltid med eller orkar, hur trevligt han nu skriver. Så oftast har jag halvvägs hans artiklar gett upp.

Loggat



Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #95 skrivet: 2012.03.21 - 08:47:12 »

Får väl säga som såhär att jag gör som jag vill sen får alla träningsguru komma med alla möjliga förslag men han ser ju snygg ut i sin tvättbrädsmage  :lol1: skulle jag också vilja ha  :whistle: :whistle:

Vikten var idag nere på 95,9 vilket är 1 hekto mindre än igår  :yay:, fick för mig att jag ska göra minst 50 situps  och 3*10 "plankan" varje kväll OCH det har gett resultat  :yay: :yay: -5cm i midjan på 2 dagar  :yay: :yay: :yay: :yay: vilket innebär att det är ca 10cm kvar innan mitt skinnställ ska passa ordentligt  :cool: mitt kanske trots allt är uppnåeligt haha en sak är då j-vligt säkert å det är att jag ARBETAR på det 

Sitter just nu å skrattar åt dottern som pratar för fullt med katterna och viftar med sin skallra samtidigt  :lulz: hon är bara för söt  :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #96 skrivet: 2012.03.21 - 13:26:41 »

mm det där hade jag läst också och det vill jag veta mer om men har inte orkat googla än...

Mark sisson i all ära men han är en jätteordbajsare och det hinner jag inte alltid med eller orkar, hur trevligt han nu skriver. Så oftast har jag halvvägs hans artiklar gett upp.

Jo, men inte lika mycket som Taubes.  Han skriver mycket, man han gör ivf stycken och förklarar bra tycker jag.  :tongue:

Ladda ner hans gratis-PDF om träning. Den ÄR kortfattade och förklarar principen. Den har länkar till skitbra instruktionsvideos på tuben också. Om jag fattar hur man ska göra så är de bra! Nu är jag för fet för det mesta, men jag har haft hjälp av hans video om hur man gör knäböjningar med stöd. Pullups och plankan är inte att tänka på än, men jag gör armhävningar mot diskbänken och har äntligen fått bröstmuskler - jättekul!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #97 skrivet: 2012.03.21 - 13:28:29 »

Ut med länken då så man får se :club:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #98 skrivet: 2012.03.21 - 13:28:56 »

Vikten var idag nere på 95,9 vilket är 1 hekto mindre än igår  :yay:, fick för mig att jag ska göra minst 50 situps  och 3*10 "plankan" varje kväll OCH det har gett resultat  :yay: :yay: -5cm i midjan på 2 dagar  :yay: :yay: :yay: :yay: t dottern som pratar för fullt med katterna och viftar med sin skallra samtidigt  :lulz: hon är bara för söt  :smile:

Wow! Jag längtar tills jag kan göra plankan. Jag kommer att bli så jävla läcker!  :inlove: :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #99 skrivet: 2012.03.21 - 13:30:51 »

Ut med länken då så man får se :club:
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,2311.0.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #100 skrivet: 2012.03.21 - 17:49:02 »

Påminn mig om några dagar igen tack. Litet för fullt upp just nu. Linnea fyller på lördag och farmor o farfar kommer imorgon så jag måste städa en del extra och så ska det bakas tårta ikväll för Linnea ska bjuda klassen.. bläääh jag är TRÖTT redan nu...
Loggat



Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #101 skrivet: 2012.03.25 - 11:31:32 »

Då var det söndag och en liten uppdatering av vikten denna veckan,  :yay: neråt var ordet  :yay: 94,8 var det i morse å 103 cm i midjan.
Börjar fundera på om det är mjölk som gör att jag inte minskat i vikt den senaste tiden, efter undersökningen så har jag druckit mjölk i rätt stora mängder och efter ha läst på paketen så innehåller vanlig mjölk 4,68 kolhydrater.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #102 skrivet: 2012.03.25 - 11:53:02 »

Grattis!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #103 skrivet: 2012.03.25 - 15:45:03 »

Mjölk o filmjölk är "hemliga" kh bovar tycker jag. litet fett men eftersom man oftast dricker ca 2 eller mer dl blir det mycket kh som man inte tänker på.
Loggat



Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #104 skrivet: 2012.04.01 - 17:48:38 »

Sista dagen denna upponer vecka:
Kan lugnt konstatera att något är inte riktigt som det ska vara men kan inte sätta fingret på vad det är, det enda som med jag kan peka ut är att man blivit förkyld IGEN det har liksom inte hänt på de senaste åren att jag haft mer än MAX 1 förkylning per säsong och ingen så pass allvarlig att det påverkat mer än näsan lite. Nu är det då nästan SAMMA symtom som vid flunsan, aldrig hänt att jag haft det 2 gånger på ett år ) det enda som saknas är feber och muskelvärk annars stämmer det på pricken mot förra gången  :so_mad: :so_mad: :so_mad: inte nog med detta då så bestämde sig magen för att inte göra som den gjort sen undersökningen, har alltså i stort sett gått som en klocka det enda som jag gjort är att plockat bort mjölken lite  :so_mad: :so_mad: och vips så hade man vid kl 14:00 varje dag toa besök och sen var det över för den dagen, sen kom då denna vecka och ställde allt upp o ner  :sad: visst jag vet att strepsils har laxerande verkan men det ska väl då fan inte sitta i ännu efter att inte ha använt dom på 4 dagar, i torsdag så när man har ca 1 timme kvar på resan till halmstad i en buss som inte har toa så ska givetvis magen bestämma sig för att nu ska det ut alltihop  :so_mad: hinner tänka många gånger att det går åt helvete fullständigt men peppar peppar hinner till regionterminalen och en toalett innan det går åt pipan, kommer in 3 min innan tidtabell och åker 7 min efter gissa att man fick många sura miner  :lulz: efter torsdag har det varit lite diaree aktigt tills jag tröttnade och drack mjölk och vips så fick jag ont och inget hände  :so_mad: :so_mad: :so_mad: :so_mad: :so_mad: :so_mad: har inte tagit pulvret för magen heller så jag vet i f-n vad det är som hänt.

Det positiva då är att för första gången har min vikt landat 94,1 kilo, har börjat kunna ha kläder som inte passade innan så vi är på rätt väg dvs NERÅT  :yay: :yay:
Loggat
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544