Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.10 - 15:40:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 109 110 [111] 112 113 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 960412 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1650 skrivet: 2012.04.24 - 18:49:49 »

Jag fetstilade ju texten. Vad är det som är så otydligt?  :confused3:

Och sist och slutligen sjukskriven heltid ytterligare 2 veckor.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1651 skrivet: 2012.04.24 - 19:27:44 »

Jag trodde du citerade fel inlägg så jag läste inte.  :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1652 skrivet: 2012.04.24 - 19:57:35 »

Aha!  :smack_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1653 skrivet: 2012.04.24 - 23:03:03 »

     Jag skulle inte alls bry mig om ev. biverkningar i ditt nuvarande läge.
Finns inte ngn medicin som inte ger biverkningar och även kosttillskott!
Vad jag förstår kan du träna hur mycket du vill men som i alla lägen ska man lyssna på sin kropp, både som frisk och sjuk.
Är verkligen inte blodkärlen i huvudet påverkade vid migrän?

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=839362
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1654 skrivet: 2012.04.25 - 09:22:29 »

Tack för bra länk!  :clapping: Den ingav hopp tycker jag! Och jo, jag ska och får träna så mycket jag kan. Det är bra för migränen. Men just nu är jag så nergången att jag inte klarar minsta ansträngning utan att sätta fart på en ny attack. Så jag måste starta superförsiktigt.

Jo, det stämmer att blodkärlen är inblandade i migränen. Och ovanpå det en massa kemiska processer i hjärnan och härnstammen på något sätt. Det har man mätt fram när man har tagit ryggmrägsprov på migränpatienter. Det är därför man får så många symptom när migränen sätter fart. Synrubbningar, alla sinnesintryck blir jobbiga. Syn, hörsel och känsel. Och balansen. Efteråt muskelsvaghet. Det har jag haft det kämpigt med de sista veckorna. Plus yrsel och lätt illamående. Så först måste jag börja må drägligt innan jag kan börja träna igen. Alltså pulsträna. Stilla promenader däremot, under keps och bakom solbrillor, funkar kortare stunder. Jag längtar efter att simma nu. Så jag kanske tar mig till bassängen och kör några stillsamma längder. Om ett par dagar.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1655 skrivet: 2012.04.25 - 09:34:14 »

Jag väntade på din redovisning, men var bortblåst igår.
Så bra att du har fått lite mer tid och hjälp/förståelse.
Jag tror som du att träningen är bra, men att du ska leta former som fungerar.

Jag skulle nästan välja bort paddlingen och simmandet, min spontana tanke ur mitt perspektiv och kondis på axlarna.
Du kan bäst din kropp.
Om du ökar kolisar i något form skulle du må bättre av det?
Havregrynsgröt / ris .

Du hör att jag är fortfarande lite kort med orden. Försöker ta tag mitt liv....
Jag funderar kring " brist på gröna smoothies"  ( mindre mängder av sånt på senaste 2 månader)
kokosfett  ( ger den huvudvärk för mig?)
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1656 skrivet: 2012.04.25 - 14:54:58 »

Jag har ökat kolisarna något. Det blir ris, rotsaker eller tillockmed ibland lite pasta. Jag provade att äta upp havregrynsgröten som blev över efter barnen en morgon. Men jag kände mig inte mätt efter det. Fast det var gott.  :lick: Men jag är absolut inte någon nollare nu.

Idag har jag varit hos tandläkaren och kollat upp min onda käkled. En ingivelse gjorde att jag äntligen lyfte luren och ringde. Så nu blir det Diklofenac i 2 veckor och sen återbesök. Det är inte muskulärt, utan verkar sitta inne i leden. Kanske är den inflammerad för att jag har lite snett bett. Vänster kindtänder nuddar inte varandra men höger kindtänder gör det när jag biter ihop. Eller så biter jag snett för att jag är svullen i leden. Svårt att veta. Sen blir det ev besök hos en bettexpert för slipning av tänder, eller vad de nu hittar på. Det känn positivt idag. Bitar faller sakta på plats.

Att jag inte har kollat käken tidigare beror på att ortopeden jag besökte för armbågen fr några månader sedan inte gjorde käkar, som han uttryckte det. Och då orkade jag inte ta det vidare. Jag mäktade inte. Var dag har nog av sina egna bekymmer.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1657 skrivet: 2012.04.25 - 15:09:16 »

Kan inte problem med käken ha med huvudvärken att göra?
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1658 skrivet: 2012.04.25 - 15:21:33 »

Absolut! Fast det onda har lite kommit och gått. Så jag har inte sett sambandet så tydligt. Och inte heller fattat eller lagt märke till att käken går lite snett. Jag har ju frågat käftis när jag har varit på de vanliga kontrollerna, men då har jag inte haft ont, så han har väl inte lagt så mycket krut på det, utan tyckt att det ser bra ut. Jajja, alltid är det något att fundera över. Men jag hoppas att detta ska vara lite av ett genombrott. Nu bir det skonkost med pyttetuggor och mjuk mat.  :badtongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1659 skrivet: 2012.04.25 - 15:24:26 »

Hoppas!  :blob:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1660 skrivet: 2012.04.25 - 15:31:22 »

Men gröt och pasta! Det ska du väl inte äta. Spannmål kan väl också ge migrän? Rotfruker och ris får du äta! Och frukt. :club:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1661 skrivet: 2012.04.25 - 17:31:10 »

Jamen jag vill äta det ibland! Och det spelar ju ingen roll vad jag äter. Skallen värker ju loss ändå.  :evil: Dessutom äter jag ju så himla lite av dem. En liten macka med tjockt med pålägg, eller en msk pasta. Inget att bråka om tycker jag. Inte ens flera gånger i veckan, utan snarare en eller två i veckan. Socker däremot undviker jag. Äpple blir det lite av, men bara stekt i kanel. Eller några bananskivor till keson. Eller en msk av svärfars osockrade äppelmos.  :lick: Men aldrig allt samma dag.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1662 skrivet: 2012.04.25 - 17:50:07 »

Ja, jag mår ju inte heller dåligt av spannmål. Jag tänkte bara att om det är en mix av saker som gör att du får migrän är det ju dumt att återinföra en tänkbar trigger samtidigt som du åtgärdar andra. Det kanske är så att det är flera saker som måste väck för att du ska bli bättre, alla på en gång liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1663 skrivet: 2012.04.25 - 17:58:03 »

Javisst. Men man ska orka också. Och nu ska jag käka mjuk mat bara. Dvs inga finncrisp som jag älskar.  :byecry: Pest och pina. Så en liten macka som inte innehåller så många kolisar får slinka ner då. Bara för att du tjatar ska jag gå och göra en nu.  :evil:





 :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1664 skrivet: 2012.04.25 - 18:09:21 »

Ja brukar du äta finncrisp annars så blir det ju ingen skillnad på spannmålsfronten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 109 110 [111] 112 113 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544