Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.15 - 16:16:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 234585 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #150 skrivet: 2011.07.02 - 22:30:12 »

nee jag har hört om fler som har hamnat i samma sitts... när väl målet är nått så käns inte tränandet viktigt längre  :confused3:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #151 skrivet: 2011.07.29 - 12:45:06 »

Halloj! Jag är hemme en sväng från stugan på landet. Där går det inte att surfa precis så jag passar på nu. Vårat internet var utslaget efter åskvädret för en vecka sedan men idag kom det igång igen. Men vi åker till Kosta idag och ska stanna hela helgen på hotellet där. Sen flyttar jag tillbaka till stugan igen. Hitills har sommaren varit bra tycker jag. Det går bra med springandet och jag har en sträcka på 2 km som jag ömsom springer ömsom går. Målet (se där  :flirting: ) är att springa hela sträckan utan att gå. Jag gör så att jag springer 2 minuter och så minskar jag ner pauserna emellan mer och mer. Nu är jag nere i 3 min, började på 5 min. Det är faktiskt riktigt roligt. Investerade i bra skor och snajsiga kläder också och då blir det ännu roligare  :smile:

Vikten är däremot en katastrof. Efter som jag har "semester" tycker jag det är gott med ett glas vin eller 2 på kvällen och det vill jag lova sätter sig runt midjan. Efter helgen får det bli skärpning på den punkten.

Ha en fortsatt skön sommar alla fettbobbor  :wave:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #152 skrivet: 2011.07.29 - 14:24:32 »

Va? Har du åkt hem hela vägen och ska tillbaks igen?  :eeek:

Vaddå bra skor? Det hade du väl redan?  :blink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #153 skrivet: 2011.07.29 - 22:13:04 »

 :wave: ha det Gött Tina!  :wave: hoppas att du når ditt mål med springandet också!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #154 skrivet: 2011.07.30 - 00:57:34 »

Ha ha!  :laugh: Nog för att jag var övertrött igår när jag skrev det där, men jag visste inte att jag var sååå trött. Jag trodde du var Sorla, Tina och att vi var i Sorlas tråd. Hon är ju i Finland, så jag tyckte det var konstigt att hon bara poppade hem så där. Och dessutom har hon gott om skor! Det roliga är att jag först läste ditt inlägg och sedan andra varpå jag återvände hit för att svara - och jag trodde hela tiden det var Sorlas tråd. Ett under att jag hittade tillbaks alls.  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #155 skrivet: 2011.07.30 - 03:53:03 »

 :lmao:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #156 skrivet: 2011.07.30 - 09:54:05 »

 :lmao:
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #157 skrivet: 2011.08.01 - 09:43:54 »

Haha, ja jag undrade jag varför jag inte fick åka hem eller köpa nya skor  :lol1:

Är sugen på att åka tillbaka redan idag för solen skiner och huset i stan är alldeles för varmt. Men jag ska till frissan i em och måste en sväng till farbror doktorn. Har fått konstiga utslag på bålen och armarna som jag vill kolla upp.  Men imorgon bär det av igen.

Jag hade packat ner löpgrejerna och fick en skönt springtur i Kosta. Minskade ner pauserna och klämde in ett extra löppass. Det behövdes för fy vad vi har ätit. Ökade på 2 kg under helgen. I lördags var det hyttsill. Stekt salt sill med alldeles för lite grädde för min smak men gott var det. Till det stekt fläsk och isterband. Efter maten bjöds det på ostkaka och det var jag tvungen att smaka.

Nu tänker jag ta tag i vikten så det är slut med kvälls-vinet (bindestreck så ingen läser svinet  :flirting: ). Funderar faktiskt på att köra en fakir när jag ändå är själv på landet.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #158 skrivet: 2011.08.01 - 09:48:20 »

Jodå, du får köpa skor!

Jag är avundsjuk på din stuga förresten! Inget kul i stan på sommarn.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #159 skrivet: 2011.08.01 - 16:40:31 »

 :lol: Här är jag!  :wave: Jag har inte åkt hem ännu, och inte heller köpt några nya skor.  :biggrin1:

Inte har jag sprungit något heller. Bara mellan stugorna. Jag skulle också behöva ta tag i detta med motionen. Men jag känner mig så klen i benen just nu, så det tar emot. Har du fått soleksem Tina?  :hm-hm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #160 skrivet: 2011.08.01 - 16:48:45 »

Du får också köpa nya skor om du vill! Jag t.o.m. vill att du gör det.  :biggrin1:

Jag ska motionera mig iväg till ICA och köpa grädde, jag. En del är inte rädda för att röra på sig inte!  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #161 skrivet: 2011.08.01 - 17:22:03 »

 :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #162 skrivet: 2011.08.03 - 15:08:27 »

Själv ska jag motionera mig iväg till T-banan för att åka till andra sidan stan om en stund. ska iväg på "låtskrivarafton" samman med vänner  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #163 skrivet: 2011.08.21 - 20:24:24 »

Nu har jag flyttat hem. Det blev inget fakir och med vinet gick det sådär. Men jag har nog halverat intaget i alla fall. Både tråkigt och skönt att komma hem, sista veckan har jag varit totalt ensam på hela skogen. Ja förutom hundarna då, tur man har dom för jag mötte en skum kille som prata tyska när jag var ute och sprang. Då var jag faktiskt glad att min gammelhund har ovanan att skälla på folk och framförallt karlar.

Jag har plockat massor med bär i sommar, hittade världens björnbärssnår och det blev underbart god sylt kokat med sukrin. Nu ska jag testa att göra lingonsylt. Nu ska jag försöka läsa ikapp på forumet.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #164 skrivet: 2011.08.21 - 20:31:26 »

Avis!  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544