Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.22 - 00:25:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Här ska det börjas lowcarba, och det med besked!  (läst 34984 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2009.06.19 - 20:01:56 »

okey. men om det blir klart så skulle jag gärna använda det!  :clapping: och säkerligen finns här fler som skulle göra det också!   :sex:  (hum... det står sex på den föregående smilysen.. jag trodde det var två smilysar som skvallrade med varandra!!?  :redface:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2009.06.19 - 20:04:01 »

 :lmao:

Det är faktikt rätt kasst. Det finns ju jättefina program där man får ut en massa om mineraler och vitaminer och allt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2009.06.19 - 20:07:21 »

har inte lyckats hitta något vettigt jag.. men jag kanske inte e lika datorbegåvad som många andra  :redface: .. datorn ska bara FUNKA!  :angrywife: allt annat lämnar jag till maken min!  :inlove: .. så om jag nite får rätsida på ett program så ger jag oftast upp... och minmat var ett sådant program..   :pippi:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2009.06.19 - 20:37:19 »

Vilka har du provat då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2009.06.19 - 20:56:10 »

inte så många  :redface: .. blev så besviken efter minmat som alla lovordade!.. så jag gav mer eller mindre upp på den fronten och läste inehållsförteckningar i stället...  :cry:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2009.06.19 - 21:06:13 »

Har inte provat den. Men den använder väl SLVs databas har jag för mig killen som skrev det sa.

Det finns ju amerikanska program och sajter, men då är ju problemet att vi inte har samma produkter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2009.11.14 - 18:57:14 »

Hörrududu Corny! Hur gick det med detta egentligen? Vi vill ha rapport! Det är ju sannerligen på tiden.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2009.11.14 - 21:28:35 »

Ja ajg håller med Hemul! det var länge sedan vi hörde något här!  :whink:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2009.11.14 - 21:55:56 »

Hon sitter väl och smörjer i sig wienerbröd för fulla muggar. 
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #54 skrivet: 2009.11.16 - 18:08:11 »

Okidoki, då kommer väl rapporten då...  :lol: Det gick väl kraftfullt åt helskotta, för att uttrycka det milt!  :bg: Det är ju alla dessa wienerbröd, bullar och kakor som ska tryckas ner. Då kan det inte gå på annat sätt.  :rolleyes:
Faktum är att jag tror att jag har blivit lite mindre (kan ju förstås vara inbillning!), men tror inte att jag har gått ner så mycket i vikt, så förstår inte riktigt hur det skulle ha gått till isf. Har fö inte heller orkat ändra jättemycket på kostvanorna heller. Blev ju en radikal ändring när det gällde dem förra året, och sen har jag liksom aldrig kommit mig för att ändra lite till. Det jag har kommit fram till på senare tid, är att det bör vara laktos och gluten som spökar för mig. Kan äta både hårdost och använda laktosfria produkter i liten mängd, vilket har underlättat en hel del här hemma. Samtidigt vill jag inte glömma av allt jag har lärt mig om mat den senaste tiden, så jag håller kvar lite i det gamla tänket därför.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2009.11.16 - 18:28:25 »

Hur äter du då? Eftersom du inte anser dig äta LC, menar jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #56 skrivet: 2009.11.16 - 19:38:53 »

Om man ska gå efter alla dessa olika matmetoder som finns, så är det nog någon blandning mellan vanlig svensk husmanskost och GI. För det är det jag tycker är godast, och det är det jag mår bäst på! Jag menar, finns det något godare än rimmad oxbringa och rotmos på hösten?  :drool: Men enligt LCHF, så ska man ju inte äta rotfrukter, så det är en del av varför jag inte anser mig lowcarba. Jag äter nämligen väldigt mycket rotsaker på hösten! En annan del i det hela, är att jag inte gillar när det är för mycket fett. Jag mår inte bra av det, helt enkelt. Där somliga kan köra på och slänga i sig en halvliter grädde, där klarar jag bara en tiondel.
Sen är jag heller inte direkt restriktiv med socker. Jag använder hellre det än sötningsmedel. (Min Stevia stendog ju, så det fick jag aldrig chansen att testa, och jag har inte direkt letat efter det heller om sanningen ska fram, men det vore fortfarande roligt att testa.) Iofs äter jag inte mycket socker eller sötade saker (förutom ibland, då jag får ett grymt godissug och vräker i mig av allt från chips till smågodis), men jag utesluter det absolut inte ur min kost, eller ersätter det med annat.
Tja, det var väl allt jag kan komma på för tillfället, men jag tror att det räcker en liten bit iaf!  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #57 skrivet: 2009.11.18 - 10:06:36 »

Då low-carpar jag ju inte heller  :flirting:

Jag äter ju rotsaker också... vi käkar fortfarande egna grönsaker så vi äter det som är dax att äta just nu.
Jag har planterat grönsaker så att vi skulle ha färska hela sommaren och sedan rotfrukter ,vitkål och pumpor som går att lagra länge utan frys . jag fryser också grönsaker men inte så mycket.
Just nu är det sesong för morötter, kålrot, rotselleri, kålrabbi, lite paprika, vitkål och mangold + lök.

Läget med andra livsmedel är lite svajig just nu, jag fixar inte heller som du mjöl eller mjölk. Mjölkprodukter får näsan att rinna efter en halv timme , mjöl i större mängder än ett par matskedar får fingarana att svullna.
Magen skulle fixa både saker just nu, skumt  :so_mad:! :so_mad:
jag kan äta bara smör och hårdost av mjölkprodukter.
Så maten blir lite konstig.

Och som du om jag faller på sockerträsket faller jag bladask  :bang_head:, men lösgodis har jag börjat avså ifrån, av dom mår jag illa.

Så jag tror vi äter rätt lika du och jag :wave:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #58 skrivet: 2009.11.18 - 15:29:22 »

Citat
Då low-carpar jag ju inte heller  :flirting:

Jag har försökt förklara det där för Corny flera gånger.  :angrywife:

Fast socker (i större mängder) är ju tveksamt förstås. Men äter du godis ofta, idalinda? Jag trodde det bara var på stora helger och nåt "pladask" ibland.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #59 skrivet: 2009.11.19 - 21:57:12 »

nja, med godis.
I det stora hela  äter jag sötsaker under högtider och fester = kanske en gång i månaden.
Någon gång tycker jag av någon anledningen att jag får " unna mig" något gott.
Fredagar tycker jag att mintchoklad är gott men om jag inte har det hemma blir det chokladbollar ( smör, kakao, socker och lite mjöl ).

Det värsta är att ibland tycker jag även onsdagar att choklad är gott, och då tycker jag likadant på torsdag, och sedan blir det  bara på farten dubbelt på fredag också.
På lördagmorgon konstaterar jag att vikten pekar uppåt och drar bromsen och håller mig ifrån choklad i alla fall fram till nästa fredag...

jag skulle nog jämnvikta om jag stoppar i mig 200g mörk choklad/ vecka fördelat lite över olika dagar.
men om jag börjar röra mina chokladbollar lite titt som tätt då sitter jag fast.

Mina sockertester har jag lärt mig  följande :
lösgodis smakar gott med stunden, men efter några minuter mår jag illa, så lösgodis är jag inte längre intresserad av .
Smågodis på askar är den nivån som är acceptabel ( 20 g godis)
Bullar , kakor lockar mig inte så mycket även om en god bulle är gott någon gång.

Har du någon bild av min sockerbalas nu ? :whistle:

Det jobbiga är  att jag fixar inte mjölkprodukter ,så den guldkanten som vispad grädde med bär är borta, lika så röror till kötte . :cry:
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544