Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.03 - 13:56:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Här ska det börjas lowcarba, och det med besked!  (läst 34555 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2009.11.19 - 22:11:38 »

Låter ju som om för mycket fett är problemet för dig också då. För du har väl inte dl-vis med socker i bollarna?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #61 skrivet: 2009.11.19 - 22:24:05 »


Läget med andra livsmedel är lite svajig just nu, jag fixar inte heller som du mjöl eller mjölk. Mjölkprodukter får näsan att rinna efter en halv timme , mjöl i större mängder än ett par matskedar får fingarana att svullna.
Magen skulle fixa både saker just nu, skumt  :so_mad:! :so_mad:
jag kan äta bara smör och hårdost av mjölkprodukter.
Så maten blir lite konstig.

Och som du om jag faller på sockerträsket faller jag bladask  :bang_head:, men lösgodis har jag börjat avså ifrån, av dom mår jag illa.

Så jag tror vi äter rätt lika du och jag :wave:

Du är min lilla pärla!  :inlove: Jag har precis börjat testa laktosfria mjölkprodukter, och magen klarar ju av det, men precis som för dig,så har näsan börjat rinna. Jag har varit förkyld hela tiden i många års tid, och inte reflekterat över varför, men det måste ju vara samma sak!  :nod-yes: För det slutade med den mjölk och mjölfria dieten...
Likaså började jag prova med lite mjöl och sånt, men då svullnade kroppen! Tyvärr inte fingrarna, då, vilket inte hade gjort så mycket!  :whink:
Äntligen kopplade jag sambandet! Tack!!!  :clapping:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #62 skrivet: 2009.11.19 - 22:30:57 »

Citat
Då low-carpar jag ju inte heller  :flirting:

Jag har försökt förklara det där för Corny flera gånger.  :angrywife:
 
Jamen, jag har faktiskt någonstans tagit till mig vad du har sagt. Bara det att jag har svårt att tänka på mig själv som någon som lowcarbar för det mesta...  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #63 skrivet: 2009.11.19 - 23:14:05 »

Det är för att du när indoktrinerad av den onda sidan.  :ninja:

Jag visste faktiskt inte att idalinda åt så pass med rötter. Hej kompis!  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #64 skrivet: 2009.11.20 - 01:00:00 »

Det är för att du när indoktrinerad av den onda sidan.  :ninja:

Jag visste faktiskt inte att idalinda åt så pass med rötter. Hej kompis!  :wave:
Vilka taskiga beskyllningar du kommer med! "Indoktrinerad av den onda sidan!  :ninja: " Jag är indoktrinerad av alla möjliga sidor när det gäller mat, och ALLA kan inte vara onda! Jag väljer bara det som jag tycker passar mig ur alla matreligioner! Är det att vara indoktrinerad? Tja, kanske. Det som jag gillar mest med LCHF är viljan att göra allt från grunden när det gäller matlagning! Det älskar jag!  :inlove: Däremot så har jag ofta funderat på hur många av oss som hade fixat det verkligen från grunden. Föda upp djur, få dem att yngla av sig, slakta osv. Hur många hade fixat det här? Jag är mer eller mindre uppvuxen på bondgård och med slakt varje år, men jag vet ändå inte om jag skulle fixa det. Jag gillar att äta kött, och jag gillar sådant kött som är "gårdsslaktat". För då vet man att djuren har haft det bra osv. Dessvärre inbillar jag mig att om jag hade haft en sådan gård, så skulle jag ha blivit vegetarian i några år. För man kan ju inte äta lille Svensson som har gått och grymtat i stian...
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2009.11.20 - 01:24:35 »

Är man hungrig så kan man nog. Slakt skulle jag nog ha svårt för, men jakt tror jag jag skulle vara OK med. Jag är fena på att döda fisk redan. :swimfish:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #66 skrivet: 2009.11.20 - 02:47:36 »

Är man hungrig så kan man nog. Slakt skulle jag nog ha svårt för, men jag tror jag jag skulle vara OK med. Jag är fena på att döda fisk redan. :swimfish:
Jag pratar inte om riktig hunger, vilket du mycket väl vet! Jag pratar om något helt annat, och det handlar nog om vår förmåga att förmänskliga djur och ta dem till våra hjärtan. Vilket man kanske inte gjorde för några hundra, eller ens 50 år sen. Tog djuren till sina hjärtan, alltså.
Döda fisk är jag en jäkel på också! Speciellt abborre! Det lärde jag mig som mycket ung, och sådana takter går inte ur, vad man än tror!  :lol1:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2009.11.20 - 03:03:32 »

Jamen, om ingen dödade åt en då bleve man ju jävligt hungrig till slut. Du menar väl inte att vi skulle bli veggon?  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #68 skrivet: 2009.11.20 - 03:09:12 »

Jamen, om ingen dödade åt en då bleve man ju jävligt hungrig till slut. Du menar väl inte att vi skulle bli veggon?  :max-shock:
Dummer! Nej! Det pratar jag inte om! Jag pratar om att jag kan kanske hade blivit det ett tag om jag hade haft en sån gård. Sen hade det säkerligen gett med sig.  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2009.11.20 - 03:19:11 »

Ja, du kan ju glömma att du får olja in mig om du går och blir ett veggo! :devil:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #70 skrivet: 2009.11.20 - 03:27:56 »

Ja, du kan ju glömma att du får olja in mig om du går och blir ett veggo! :devil:
Jag äter vad jag vill! Om du sen vill bli smord i ister, kommer inte jag protestera!  :cool:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2009.11.20 - 03:37:20 »

Blir det inget av med om du är veggo. Inga bleka veggofíngrar på min kropp! :tongue_wag:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #72 skrivet: 2009.11.20 - 04:44:29 »

Skyll dig själv! Mina fingrar är inte bleka! Mina fingrar är hårda som rödbetor, kittliga som persilja, milda som kokta morötter, mjuka som persikoskinn, bestämda som pepparot, och smeksamma som en jordgubbe i munnen!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #73 skrivet: 2009.11.20 - 04:59:04 »

 :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #74 skrivet: 2009.11.20 - 07:06:53 »

:max-shock:
Som sagt, skyll dig själv!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544