Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.10 - 09:24:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Har vi västvärldens sämsta mat?  (läst 23220 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2011.07.30 - 22:26:25 »

och så klagar politikerna över att glesbyggden blir avfollkad!  :smack_head: är det så konstigt då va?!  :fork_off:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #31 skrivet: 2011.07.30 - 23:08:38 »

Där jag bor i mörka skogarna i Småland har vi bredband och snart har alla byar det i kommunen. De har verkligen satsat  :guns:
Sen tycker jag det är en väldig aktivitet i byarna. De tar tag i saker och gör mycket själva, ibland blir jag lite trött  :lulz: när jag bara ser en sådan person-i jämförelse med mej själv..  :look_down:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2011.07.30 - 23:18:51 »

 :thumbsup: Härligt!! det är så det ska va!  :thumbsup: ja inte att du blir trött då alltså!  :redface: men att byborna tar tag i saker själva och sattsar på sin boendeort!.. det skapar ju också en sammanhållning och sammverkan som är härlig!  :nod-yes: ... den delen saknar jag jättemycket nu när jag bor i staden...  :shy: när man är uppvuxen på en Ö där alla känner alla så blir staden något av en kulturkrock!  :bang_head: ... saknar mitt lugna sköna land.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #33 skrivet: 2011.07.30 - 23:39:43 »

Den Krocken fick jag vid 13 års åldern då jag började i skola i den stora Staden.  :eek: Men flyttade tillbaka till landet när jag var 35. Har inget emot städer,
roligt att vara där, men skönt att komma hem framåt småtimmarna.. Andningen blir friare här, svårt att förklara..  :hm-hm:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2011.07.31 - 00:01:56 »

Nej jag förstår precis hur du menar!  :nod-yes:
staden i lagom doser är jättemysigt. men att bo här är ingen höjdare!  man blir aldrig ensam!! :blink: det är hela tiden människor omkring en... men trotts att det alltid är människor omkring så känner jag större isolation här än jag gjorde på min Ö... där kände man människorna!.. här har man tur om grannen säger hej i trappuppgången innan dörren smäller igen och blir låst.  :shake_head:  jag tror att ju mindre yta människor trängs samman på.. desto mer måna är de om att få vara ifred!?.... så känns det i alla fall... så jag längtar tillbaka till skärgården jag. mend et är så attans dyrt där så det går inte just nu.... får se till att vinna påmlotto eller så!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #35 skrivet: 2011.07.31 - 01:28:18 »

och så klagar politikerna över att glesbyggden blir avfollkad!  :smack_head: är det så konstigt då va?!  :fork_off:
Vilka politiker då?

Vem ska betala underhåll och reinvetering? Vi har valt avvecklingspolitik (avveckling av statliga bolag) i rätt många år nu...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2011.07.31 - 01:49:32 »

ja och det är fel enligt mig!  :fork_off:  men tyvärr har jag ju inte någon vettig lösning på det hela heller  :shake_head: men jag tycker att det är så synd att alla skall tvingas flytta till staden för att få jobb  :tongue_wag:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2011.07.31 - 07:17:42 »

och så klagar politikerna över att glesbyggden blir avfollkad!  :smack_head: är det så konstigt då va?!  :fork_off:
Vilka politiker då?

Vem ska betala underhåll och reinvetering? Vi har valt avvecklingspolitik (avveckling av statliga bolag) i rätt många år nu...

Telia gör enorma vinster och är väl fortfarande delvis statsägt, så vissa krav vore väl rimligt att kunna ställa.

Avvecklingen var givetvis fel! Det är rimligt att infrastrukturen är statsägd och inte har vinstkrav. Kalla mig kommunist, men så tycker jag.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #38 skrivet: 2011.07.31 - 08:19:33 »

och så klagar politikerna över att glesbyggden blir avfollkad!  :smack_head: är det så konstigt då va?!  :fork_off:
Vilka politiker då?

Vem ska betala underhåll och reinvetering? Vi har valt avvecklingspolitik (avveckling av statliga bolag) i rätt många år nu...

Fast inte ens statliga bolag vill ju egentligen satsa pengar här i obygden. Vägarna är inte ännu privatiserade men nog syns det att dessa vägar ligger mycket långt ner på prioriteringslistan, vi ska typ vara glad att vi alls har en väg. Funktionsentreprenaden har inte ännu sett dagens ljus här, vilket är synd för jag tror på bättre ekonomi, effektivitet, miljöfördelar och bättre vägar.  :nod-yes:
Inte heller Telia/Skanova som ännu är till största delen statligt ägt vill ju satsa här. Jag tror faktiskt att staten skulle ha högre krav på telefonins täckning och utbud av tjänster om alla aktörer var privata. Staten vill liksom inte ställa krav på sig själv.

De politiker som klagar är väl mest lokalpolitikerna gissar jag, de andra skiter väl i landsbygden. Men var de skulle få sin mat ifrån om landsbygden inte fanns undrar jag. :whink:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #39 skrivet: 2011.07.31 - 08:26:40 »

Visserligen bor jag nu i obygden men det är inte mitt förstaval, jag skulle mycket hellre bo i stan, men man kan inte alltid välja fritt. Även om jag är uppvuxen på landsbygden så trivs jag inte här, det visade sig när jag flyttade till stan att jag är en riktig stadsmänniska, det trodde jag aldrig innan. Jag kan inte hålla med om att det är friare på landet, där håller folk koll på varandra såpass att jag blir tokig på det. Obygden är full med nyfikna och missunnsamma människor.   :puke1:
Ja det är väl stan också men där syns de inte på samma sätt tycker jag.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #40 skrivet: 2011.08.01 - 09:34:29 »

Just hemkommen från en Smålandstripp och kan bara hålla med att där satsas det. Fina vägar, bra mobiltäckning och bredband. Så var det fullt med företag och turister också. Annat är det i Sörmland där jag tillbringar sommaren. Kommunen tjatar om att man ska flytta dit men det är ju inte möjligt. Har kompisar som gjort det och försöker driva ett företag men har det svårt då de får ha bredband via satelit och det är omöjligt att ringa dom då mobilerna inte har täckning. Det tvingar ju in alla till städerna med alla de problem som det innebär. Håller med om att staten som är delägare i Telia skulle minska ner på vinstkraven och kräva satsning på landsbygden.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2011.08.01 - 09:46:18 »

Har Småland blivit hipp?  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2011.08.01 - 11:22:54 »

jo, åker man till IKEA utomlands heter barndelen där man kan lämna ungarna ju Småland! mycket hippt!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2011.08.01 - 11:34:45 »

 :smack_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #44 skrivet: 2011.08.01 - 12:45:55 »

Smålänningar ÄR drivande! Kan vara så att man inte förväntar sig att någon annan ska lösa deras problem.

Själv är jag bara inflyttad, från en annan kultur. Jag kan faktiskt se det!

Och Hemul Småland är ju humor på Göteborgsnivå!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544