OK. Tapatalk är riktigt bra. Hej vad det går!
Det är några saker jag inte gillar. Smilisar visas inte, men det gör det väl snabbare. Hade nästan hellre sett att de tagit bort avatars. Man kan inte heller lägga in smiliesar (om man inte minns koden). De syns helt enkelt inte. Istället kan man lägga in deras egna larviga smiliesar som så klart bara Tapatalkanvändare ser. Andra ser en vanlig ascii-smilie. ;-)
Jag ser ingen markering där det finns underforum, t.ex. Sköldkorteln. Men när man väl öppnar huvudforumet så syns underforumet också, men man får alltså ingen hint på huvudsidan.
Tapatalk har också ambitioner att vara något slags nätverk. Man kan inte bara skriva in addressen till fetbobba utan måste söka reda på forumet i deras katalog. Det var iofs inte svårt när jag väl fattat att jag måste anmäla oss dit.
Med Convo skriver man bara in URL som vanligt. Men sedan kan man skapa favoriter så man slipper leta rätt på ett forum mer än en gång.
Vi dyker nu upp i Tapatalk när någon söker på t.ex. LCHF (se sista skärmdumpen). Kan ni komma på fler saker jag ska lägga in så säg till. Fast jag kan inte skriva för mycket.
Trots att jag retar mig på en del så verkar programmet riktigt bra! Det är helt klart snabbare och enklare än med en browser och det har en massa finesser som verkar vettiga. Man kan t.ex. öppna en sida man läser i browsern istället, så man kan ju göra så när man vill lägga in smilies. Jag tror jag gillar det.