Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.05 - 07:29:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 440 441 [442] 443 444 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1840205 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6615 skrivet: 2017.03.04 - 09:57:54 »

Du har ju fått bekräftelse om brallorna sitter lösare.  :smack_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6616 skrivet: 2017.03.04 - 12:36:37 »

Vinner jag väl inga tävlingar på!  :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #6617 skrivet: 2017.03.04 - 19:02:09 »

Ställ undan vågen och ta fram måttbandet. Man kan ju tävla ändå. Antal cm man går ner.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6618 skrivet: 2017.03.05 - 00:50:22 »

Som jag förklarat förut KAN jag inte mäta mig. Jag är fucking sälformad. Det finns inga referenspunkter. Får olika varje gång jag försöker.  :yeah:

Nu hamnade jag på kalas ikväll och smällde i mig fyra stora bitar chokladkaka. En skål med extra hallon och en med extra grädde fanns det också, och jag förnekade mig ju inte. :lick: Så fatASS kommer att slå mig med hästlängder i morrn, men det bryr jag mig inte om därför att...

Jag är jätteglad! Jag har ju märkt att nya övningarna och särkilt detta med marklyft gjort att jag går bättre. Marklyftet har löst upp stelheten i höger sida. Har ju förstått att det varit en ond cirkel. Jag lutar, därför blir jag stel i sidan och ju stelare jag blir desto mer måste jag luta. Men eftersom jag kört hårt med att komma igång med cyklingen senaste veckorna har jag i princip inte gått nåt alls utomhus. Bara typ från cykeln in på Willys och sånt. Men ikväll gick jag en långpromenad, det var så jag av en slump hamnade på tårtkalaset. Jag gick i princip helt normalt, såvitt jag själv kan bedöma. Jag tog tyngden lika mycket på höger fot, stegen var lika långa med båda benen o.s.v. Det kändes inte som om väsnter bara "petade på" som det brukar vara. Höfterna svängde åt BÅDA hållen, överkroppen lutade över åt BÅDA sidorna och jag kände mig alldeles rak i ryggen. Som kvitto fick jag inte ont i min stackars överbelastade högertass som jag alltid brukar. Däremot fick jag ont i vänster, men det är ju naturligt när jag använder den på ett annat sätt än jag gjort på decennier. Jag kan inte ens förklara känslan av att bara gå utan att tänka på det och inte behöva hålla ordning på fötterna!  :cheerleader: :party: :hurray:

Inte nog med det, jag kommer att få tillgång till ett gym, precis som jag vill ha det. "Skitigt" så det räcker. Inga löjliga maskiner. Trikåer bannlysta. Vikter, mattor, en ribbstol, kanske nån slags rack man kan ställa höjden på, sånt där jungelgym typ, tom en sandsäck och en päronboll! På sikt mer grejer efter behov *harkel* skivtång *harkel*.  Och jag ska får lära mig slå på sandsäcken av ett proffs! Jättenära mig, alldeles gratis att jag kan vara där hur mycket jag vill, när jag vill.  :flower:

Jag ska bli världens starkaste tant! :headbanger: Och schnyggaste.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6619 skrivet: 2017.03.05 - 09:15:59 »

:yay: marklyft is da shit!  :thumbsup:

 
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6620 skrivet: 2017.03.05 - 12:58:31 »

Japp. Önskar jag fattat det tidigare bara. Var nyss upp på min trappstege jag har i köket. Jag kunde gå upp och ner alldeles normalt! Förut har jag fått ta ett steg i taget med höger före hela tiden. :jumplol:

Veckovägning 317

Veckans resultat: +0.5 kg
Nu: -35.6 kg (91.9 kg)
Hittills den här månaden: +0.5 kg
Hittills i år: -1.5 kg
Sedan 15:e juni: +1.9 kg
Sedan armbrottet: +6.0 kg (85.9 kg)
Totalt från maxvikt: -44.1 kg
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #6621 skrivet: 2017.03.05 - 17:13:15 »

Sorry Hemulen, hade glömt att du inte kan mäta dig.  :blush: Det andra låter ju helt fantasktiskt, bra för dig.  :clapping:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6622 skrivet: 2017.03.05 - 20:42:19 »

Man blir lite ledsen också. Tänk om jag haft det så här så länge bara för att jag inte har gjort marklyft? Den här gången kan jag inte skylla på vården riktigt heller. Har så dålig erfarenhet, så jag har inte ens försökt få hjälp på jättelänge. Nåja, DET är ju iofs deras fel.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #6623 skrivet: 2017.03.06 - 13:32:27 »

Men det vore ju fantastisk om du har löst den här stelhetsproblematiken äntligen!  :yay:

Vad gäller vikten så brukar det ju plocka på några hekton precis när man börjar träna, troligen vätska eller whatever... För det kan väl inte vara de där 4 bitarna choklaka och vad det nu var... sedan får du väl se till att få de där kattungarna också innan nästa söndag!  :bg: :crazy:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6624 skrivet: 2017.03.07 - 15:47:33 »

Jag vet! Nu har det gått tillbaka lite, men jag känner också att jag stelnat till mer igen. Det viktiga är ju att nu vet jag att blir jag av med stelheten rättar gången till sig. Förut har jag bara försökt angripa det från andra hållet. Bara att hoppas att marklyftet fixar det på sikt, annars får jag konsultera sjukisen.

Jag känner faktiskt att överarmarna blivit påtagligt tjockare, eller mer välfyllda skulle jag kanske säga. Om det är muskelmassa eller svullnad vet jag inte. Men kanske är det så att när man är väldigt otränad så lägger man på sig mycket av både det ena och andra i början. Får väl stå ut med att vågen står still. Jag har skött maten exemplariskt så när som tårtkalaset, så inte mycket mer jag kan göra på den fronten. Ligger runt 1800 kcal i snitt och mycket lägre kan jag inte gå om jag ska orka röra mig så pass mycket som jag gör nu när det blivit varmare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6625 skrivet: 2017.03.07 - 20:08:38 »

Men vilken höjdare! Det var ju väldans bra ju! Och verkligen bra nyheter med ditt gående. Se inte bakåt nu. Bara framåt.  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6626 skrivet: 2017.03.07 - 22:54:19 »

Eyes on the horizon! :goggle::goggle::goggle::goggle::goggle::goggle::goggle::goggle::goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6627 skrivet: 2017.03.08 - 14:46:58 »

 :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6628 skrivet: 2017.03.12 - 15:02:43 »

Veckovägning 318

Veckans resultat: -0.3 kg
Nu: -35.9 kg (91.6 kg)
Hittills den här månaden: +0.2 kg
Hittills i år: -1.8 kg
Sedan 15:e juni: +1.6 kg
Sedan armbrottet: +5.7 kg (85.9 kg)
Totalt från maxvikt: -44.4 kg
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6629 skrivet: 2017.03.19 - 14:18:07 »

Veckovägning 319

Veckans resultat: -0.6 kg
Nu: -36.5 kg (91.0 kg)
Hittills den här månaden: -0.4 kg
Hittills i år: -2.4 kg
Sedan 15:e juni: +1.0 kg
Sedan armbrottet: +5.1 kg (85.9 kg)
Totalt från maxvikt: -45.0 kg

Törs man hoppas att det lossnat?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 440 441 [442] 443 444 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544