Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.07 - 08:46:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 472310 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #510 skrivet: 2011.02.27 - 22:35:36 »

Så buljong är bra för benen, det visste jag inte. Men buljong är ju gott så  :smile: Hittat ett ställe utanför Jönköping som säljer naturbeteskött, enda problemet är att det är några mil till Jönköping från Ölandsbron och att paketen låg på mellan 25-40 kg. Kan ju hitta någon att dela ett paket med såklart  :smile:

Görs joden ni äter av kelp? Var får man tag på sådan här jod och hur gör jag med den? Lr är det bättre att äta kelpen som den är för att få de andra ämnena med? Såg en tabell där de listade % av RDI lr hur det förkortas. Men listan grundades på hur mkt färsk kelp som gav 100 kalorier lr hur det var och det säger ju inte så mycket eftersom den sades vara kalorisnål. Lr det var nog inte kalorier? Hmmmm rör ihop morötterna här känner jag...

Ska gå och få lite skönhetssömn nu, tror kroppen kan behöva lite av den varan med  :shy: puss och kram  :smooch:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #511 skrivet: 2011.02.27 - 22:54:37 »

En annan mycket enkel sak som har bra effekt mot benskörhet är vanliga enkla promenader, eller för all del att springa. Av någon anledning handlar det om att sätta ner foten i marken. Cykling hjälper inte till så mycket på det planet, även om det såklart hjälper till med kondis och annat. (Ekub: Jag vet att du snackade styrketräning. Jag bara spånade ur. Förlåt!  :shy: )
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #512 skrivet: 2011.02.28 - 08:01:56 »

Springa lär jag väl inte göra men promenader vet jag ju hur de fungerar  :lol: Cykla gör inget för skelettet vad jag förstått men såklart får man väl upp det icke befintliga flåset lite  :whink: Läste på en sida att en del har problem med konditionssporter när de äter betablockerare. Har inte testat. Försöker gå mina tre gånger i veckan till skrotlyftningsavdelningen, tror det blir för mkt att lägga till två till tre dagar kondition på det just i början. För läste på en annan sida att konditionsträning påverkar styrketräningen negativt om man utför dem efter varandra. Kan va som en kompis sa, jag läser för mycket  :laugh:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #513 skrivet: 2011.02.28 - 08:55:42 »

Nej, vår jod är nog inte gjord av kelp. Det är rätt höga doser dessutom, jämfört med RDI.

Får du betablockerare? För att du har fått snabb puls av skiten då eller? Är det bara sån medicin du fått hittills, som behandlar de obehagliga effekterna av problemet med sköldkörteln men inte själva orsaken? En kompis till mig åt det och hon hade jättesvårt att jogga och sånt iom att det håller nere pulsen, men det hade så klart ingen talat om att det hade den effekten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #514 skrivet: 2011.02.28 - 09:48:58 »

Jupp betablockerare för att hålla pulsen nere, hade en puls på över 120 när jag var hos läkaren första gången. Med medicinen håller den sig runt 70, lite skillnad. Sedan äter jag medicin som minskar sköldskörtelaktiviteten eller vad man ska säga. Ja nä man får läsa sig till de flesta biverkningarna. Jag väger mig inte längre, sist jag vägde mig hade jag gått upp cirkus 10 kg från lägsta punkt i höstas. Dels så tror jag min ämnesomsättning har sjunkit med medicinen sen är jag hungrig hela tiden och kan äta hur mkt som helst!!  :eeek: Kanske inte har med medicinerna att göra. Ringde till vc idag för har ont i trakten runt hjärtat, inte dirket i hjärtat utan mer runt om men hon tyckte jag var så ung  :lol: så jag behövde inte oroa mig. Ung  :lol: Men när man inte vet vad det är så blir man ju orolig och det spär säkert på känslan med.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #515 skrivet: 2011.02.28 - 10:01:05 »

Klart man blir. Ung kanske, men du är ju inte direkt frisk. Kan du inte prata med dem och höra om du kan få komma tidigare? Din läkare planerar väl inte att vara sjuk en hel månad. Kanske kan de stuva om så du får lite förtur.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #516 skrivet: 2011.02.28 - 12:30:54 »

Masade mig till gymmet totalt omotiverad. Efter andra maskinen, när jag reste mig snurrade det till rejelt i huvudet och någon maskin senare började det kännas tugnt och göra ont i bröstet så åkte hem ist. Gör ff ont  :sad: Precis ovanför bröstet på vänster sida, kanske sträckt mig eller bara fått muskelkramp. Får muskelkramp hela tiden just nu  :blink: Lång varm dusch och sedan jobbet för mig ist. Blir så arg på mig själv när jag inte genomför mitt program, blir ju inte tränad av att avbryta och gå hem  :clubhead:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #517 skrivet: 2011.02.28 - 13:37:45 »

Kanske betablockerarna som gör att pulsen inte kan öka tillräckligt så hjärtat får syrebrist.  :rolleyes:

Håll inte på och försök vara duktig nu och låtsas som det är ingenting. Började det i den här vevan är det väl klart att det beror antingen på medicinen eller på grundsjukdomen och då ska du inte träna förrän du har fått det utrett!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #518 skrivet: 2011.02.28 - 15:52:06 »

Håller med Hemul! Inga jäkla duktig flicka-syndrom. Det gör ingen gladare! Ring till vc eller sjukhuset och begär att få en tid till läkare. Det duger inte att behöva vänta i en månad till! :evil:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #519 skrivet: 2011.02.28 - 21:31:54 »

Med betablockerare ska man inte ta i så man spricker. Du kan visst träna, men iom att pulsen inte ökar, så ska du ta det lugnt! Alltså enkla övningar som inte är alltför pulshöjande. Spinning exempelvis är ingen hit med betablockerare i kroppen.  :flirting:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #520 skrivet: 2011.02.28 - 22:24:42 »

Men tränar ingen kondition, bara styrketräning med övningar som ger så liten pulshöjning som möjligt. La kanske på för mycket vikter :blink: Viiiiill ju träna. Eftersom jag riskerar att bli benskör så känns det nödvändigt med styrketräning med  :blink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #521 skrivet: 2011.02.28 - 22:38:50 »

Men du, om du tränar eller inte de här veckorna fram till du får träffa läkaren, det har nog inte så himla stor betydelse för skelettet i det stora hela.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #522 skrivet: 2011.03.01 - 08:47:45 »

Du har nog hittat " min" köttleverantör, Ekub.

Vi har handlat där flera gånger och är nöjda.
Du kan majla att du vill ha en så liten låda som möjligt, det går alltid att önska.

Vi ska hämta en köttlåda och 20kg nötfärs om ett par veckor.

Nöttköttet kan du ha i frysen ett halv år, så det går väl åt under den tiden.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #523 skrivet: 2011.03.01 - 09:10:18 »

Kan man få ett namn? Låter som det är ganska nära mig.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #524 skrivet: 2011.03.01 - 14:31:25 »

Nä det är klart att några veckor inte gör så mycket från eller till i det långa loppet men är sååå taggad och sugen just nu!!

Vad roligt, då känns det lite bättre med att chansa på en låda på flera kg kött  :whink: Säby gård är det jag tänker på http://www.saby-gard.se/default.asp De verkar bra. Det stora problemet förutom avståndet är ju att vi har en liten frys, tre fack och en liten hylla men om vi tömmer ur det mesta kanske det får plats  :whistle:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544