Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.17 - 03:01:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 378358 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2013.05.07 - 17:24:27 »

jag vet, gillar inte mediciner heller om dom inte är riktig nödvänliga... så länge jag klarar mig utan.. bättre så.

Kostmedicinera är nog bättre men jobbigare också. det tar ju längre tid.
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #61 skrivet: 2013.05.07 - 17:52:43 »

Mmm med åren har jag lärt mig skillnaden med fara på färde och när man klarar sig utan medicin, i de flesta fall iaf. Visst tar det tid att kostmedicinera. Men inget hindrar att man gör lite av varje när det behövs.

Har en matsvacka de senaste dagarna sedan jag mådde illa och äter på tok för lite, dåligt med aptiten. Mycket ovant för mig eftersom det traditionellt har varit tvärt om.... Kan inte heller okynnesäta ngt eftersom jag inte har ngt hemma utom lite färsk frukt. Smörpraliner med sötningsmedel skulle jag kunna göra men gör det inte då mitt undermedvetna vet att sötningsmedel inte alls smäller lika högt som socker.
Känner dock inte att jag är i riskzonen för anorexi direkt så jag äter lite och inväntar att aptiten kommer tillbaka. Verkar dock som om jag inte alls går ner i vikt trots 900-1400 kcal per dag så det kanske stämmer som de säger att man inte går ner om man äter för lite.  :hm-hm:

Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #62 skrivet: 2013.05.07 - 19:28:27 »

om jag äter för litet går jag inte ner i vikt. absolut. men å andra sidan är aptiten något man måste lyssna på också.
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #63 skrivet: 2013.05.07 - 19:34:50 »

Jaja det får jämna ut sig i längden.  :smile: Ska dock försöka komma in i en mer regelbunden ätrutin igen. Det är brunchen jag slarvat med, bara blivit ngt litet  inte hel måltid, och kommer jag inte igång med att äta verkar det som om magsäcken lite tappar intresset även på kvällen. Ganska krympt kanske...
Har inget minne av någon längre svacka i aptit på typ hela mitt liv så det fixar sig nog.  :lulz:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #64 skrivet: 2013.05.07 - 21:42:52 »

Ary, jag har " bootat" min eviga snuva också med kosten!
Jag har alltså haft mer eller mindre konstant snuva sedan 10-årsåldern.
Näsan har punkterats och opererats flera gånger, men ändå åkte jag ut på pensillinkur efter pensillinkur
och massa bihålsinflamationer.
När jag utesluter mjölkprodukter ( smör och hård ost är ok) och gluten under vintertid har jag inga beskymmer.
Under sommaren kan jag äta vad jag vill utan snuva.
Konstigt värre, men så har det fungerat nu under flera år.
Nu har jag slutat även med hård ost. Testar lite om det gör susen för magen.
Men näsan tackar definitivt för mjölkfritt!
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #65 skrivet: 2013.05.07 - 21:56:46 »

Jag har inte karaktär att utesluta mejeri i längden. Testade en månad men märkte inte världens skillnad på varken hälsa eller vikt, dock har det blivit mindre mejeri efter det. Det är liksom inte basen till måltiderna längre. Blev mer någon vecka när jag bytte till lowcarb men inte brytt mig om att handla mer fil nu. Skulle jag bli tvungen skulle jag kanske kunna leva utan men variationen suger då... Ska testa lite fisk snart, det brukar gå sådär vid pollensäsong men vem vet, det kanske går bättre nu.  :smile:
Skumt att du kan äta på sommaren lol. Hur som helst, om bihålorna skulle börja igen så ska du be läkaren om specialpenecillin. Jag hade bihåleinflammation nästan året runt i flera år men fick sedan ett penecillin som hette Lorabid speciellt för bihålor och då dog bacillerna som spökat.  :yay: Eller ja, du kanske testat allt.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #66 skrivet: 2013.05.12 - 09:06:48 »

Veckovägning 4

Veckans resultat:  -1,0 kg
Nu: -90.0 kg
Startvikt: 93,8
Hittills : -3.8 kg kg
Totalt från maxvikt: -15.8 kg

Inget svullande denna vecka om man inte räknar en extra tilldelning av fruktsallad igår kväll och en halv öl. Ganska oskyldigt om man jämför med vad som kunnat slinka ner på kvällarna annars.  :laugh:
Känns som om magen har krympt en del från start. Men jag har fortfarande två, en övre och en nedre, detta måste åtgärdas!  :hm-hm:
Dock nöjd med resultatet på lowcarben. Magmått 94 cm, det var 106 cm någon månad in på lchf:en. Känns som om måtten krymper av motionen också inte bara viktminskningen, bara en känsla men gör det det är det ju bara positivt.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2013.05.12 - 09:26:57 »

Wow! Ett helt kilo!  :clapping:

Det ska vara minus va? :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #68 skrivet: 2013.05.12 - 11:37:30 »

Ajaj nu kan jag ju inte ändra lol. Yup minus och inte plus, men det var på 2 v eftersom jag hade ett 0,2kg plus förra veckan. Hade det varit upp ett kilo hade jag kanske varit mindre nöjd.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2013.05.12 - 12:08:50 »

Jag fixade.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #70 skrivet: 2013.05.12 - 15:05:37 »

Tack snälla Hemulen!  :worshippy: Inte ska vi gå upp inte.  :nonono: Dålig lchf/lowcarb reklam ju.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #71 skrivet: 2013.05.12 - 19:12:23 »

Tack snälla Hemulen!  :worshippy: Inte ska vi gå upp inte.  :nonono: Dålig lchf/lowcarb reklam ju.
  :lmao:

Ne-hej, vi går aldrig upp här... bara ner... för evigt!
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #72 skrivet: 2013.05.12 - 19:36:25 »

 :mad_viking: :club_idiot: :cry: :worried:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #73 skrivet: 2013.05.12 - 20:07:22 »

+1

 :club_idiot: :spank_u: :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #74 skrivet: 2013.05.12 - 20:09:59 »

Haha börjar du bli lite lätt pervers nu Hemulen?  :lmao: Eller hade jag kanska förtjänat smisk - nu igen...  :max-shock:
Loggat
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544