Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.15 - 17:47:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Biggest Looser Sverige  (läst 5432 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« skrivet: 2012.01.12 - 22:09:47 »

Familjen här ville absolut se programmet och jag har hängt med. Intressant.

Att EN man kan gå ner  16 kg i vikt under en ENDA vecka ! Imponerande.
Oavsätt kost och metod, hur är det ens möjligt?
Han vägde väl 160 kilo eller mer från början, men det var ändå 8% av vikten.

Om jag skulle gå ner 8% av min vikt skulle jag vara nästan i mål.
Jag tror att jag cyklar lite mer energiskt i morgon  :lol:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.01.12 - 23:00:17 »

Jag trodde att jag lyckades koncentrera mig på det här avsnittet, men tydligen inte för jag la inte ens märke till att någon gick ner jättemycket. Jag har svårt för såna här program där allting är så utdraget eller vad man ska säga. Jag börjar tänkta på annat och så är programmet slut. De mal och mal och tar om för att fylla ut tiden. Ungefär som LCHF-böcker.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #2 skrivet: 2012.01.12 - 23:08:47 »

16kg är inte dåligt att fixa, men man undrar vad de fått att äta och HUR stor den tränings dosen varit.
Hade jag haft den tiden till det så hade jag också varit slank å smal men nu måste man JOBBA lite inte tycks om just nu tycks trist. :mad_viking: :fork_off: :angrywife:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012.01.13 - 05:15:42 »

Men en veckas semester har du väl?  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #4 skrivet: 2012.01.13 - 09:40:55 »

 :whistle: :whistle: :whistle:
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #5 skrivet: 2012.01.13 - 17:08:37 »

Håller med Hemul. Meningen är väl att man ska dö av spänning men jag börjar genast surfa, kolla fb och sådant. Fast jag såg han som inte fick köra så hårt och ändå gick ner mest. Vad jag såg var det fettsnålt somgällde och gröt med rivet äpple till frukost. Det åt jag unde vv tiden och var hungrig efter en timme.
Loggat

Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2012.01.13 - 17:36:25 »

jag är inte så imponerad. har inte sett programmet men med såna program blir man "tvingad"  mer än som är nyttigt. Man vill ju inte göra sig dummare på tv..

jag menar inte att andra tvingar en, men man tvingar sig själv typ. Eh, kommer inte på ordet på svenska...
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #7 skrivet: 2012.01.13 - 17:44:45 »

jag menar inte att andra tvingar en, men man tvingar sig själv typ. Eh, kommer inte på ordet på svenska...

Ögontjänare?  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2012.01.13 - 18:09:58 »

Med svält och hård träning kan vem som helst gå ner i vikt...han som gick ner mest tappade förmodligen mest vätska..... tycker inte om dessa lyteskomik program överhuvudtaget.... pinsamma och dom triggar mest att folk som är väldigt feta får sämre självförtroende och förmodligen ökad fetma som resultat...
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #9 skrivet: 2012.01.13 - 18:40:06 »

Men 16 kg på en vecka. Jag kan inte sluta imponeras. oavsätt system, träning och kost.
Jag menar att vi är lyckliga om man lyckas minska någon gång 2-3 kg/ vecka.
16 kg, det är ju mer än 2 kg / dygn.

Maken tänkte att den smarte hade nog käkat massa salt precis innan så att man hade samlat vatten på sig innan första invägningen.
Så då tappade man självklart först massa västka   :lmao:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2012.01.13 - 18:58:53 »

Jag vet att det är skit, men jag har aldrig lyckats se ett ansnitt och fattat nåt, så jag skulle vilja göra det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #11 skrivet: 2012.01.13 - 22:41:47 »

Jag har sett ett program men det är lyteskomik och tragiskt och sen är det en massa reklam snuttar som gör mig tokig, TV4
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #12 skrivet: 2012.01.14 - 02:37:18 »

Ja, idalinda, 16 kilo på en vecka ÄR imponerande. Hur lyckas man att gå ner så mycket på en VECKA? Mer än två kilo per dag. Såklart är det vätska, men det kan det inte vara enbart. Så säg att den här människan gick ner 8 kilo "riktig" vikt under den här tiden.
Det jag funderar över är hur människan ifråga mår fysiskt efteråt. En gång för länge sen (jag var smal på den tiden) hade jag en vecka när jag gick ner 3 kilo utan att veta om det. I slutet av veckan var jag slutkörd i kroppen, kände mig oerhört skakig och var på dålig nivå överlag. Då hade jag varit igång nästan 18 timmar om dygnet, varit tvungen att gå en massa, samt ätit ganska lite. Och när jag, som på den tiden promenerade kilometervis varje dag i vanliga fall, åt på samma vis i vanliga fall som under denna vecka, och det enda som egentligen skilde sig åt var att jag inte fick någon vila, mådde så dåligt, kan man fråga sig hur man mår efter att ha gått ner 16 kilo på en vecka. Jag tror inte att man mår så jättebra...
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #13 skrivet: 2012.01.14 - 19:27:43 »

Jag tycker det är intressant att de andra som tog ut sig fullständigt inte lyckades gå ner lika mycket som han som endast promenerade. Måste se nästa avsnitt och se hur det går för honom.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544