Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.15 - 08:29:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 234548 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #300 skrivet: 2012.01.19 - 20:26:53 »

Alltså, vad Ninnan och Tina säger härovan är totalt obegripligt för vanliga dödliga.  :pippi:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #301 skrivet: 2012.01.19 - 21:28:33 »

Min ava heter Totoro från filmen "Min vän Totoro" En underbar figur, är så glad när jag kom på att jag ska ha honom som ava.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #302 skrivet: 2012.01.19 - 22:18:00 »

Jaha, det förklarar ju en del ivf.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #303 skrivet: 2012.01.20 - 00:22:04 »

Är det inte en mus??  :confused3:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #304 skrivet: 2012.01.20 - 06:00:58 »

liknar väl mer en hamster?
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #305 skrivet: 2012.01.20 - 15:40:35 »

Meh! Saknar ni helt kulturell bildning. En av de mest kända anime-filmerna http://sv.wikipedia.org/wiki/Min_granne_Totoro
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #306 skrivet: 2012.01.20 - 16:21:32 »

Sonen som är mangakunnig visste direkt. Han har sett delar av filmen och tyckte den var bra. Han visste om en som har den, så nu ska jag försöka få tag i den så jag också får se. Jag gillar anime även om jag inte har sett så mycket i ärlighetens namn.  :shy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #307 skrivet: 2012.01.20 - 16:27:11 »

Åh jag gillar anime och här är det också barnen som introducerat dessa ljuvliga filmer.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #308 skrivet: 2012.01.20 - 17:14:09 »

Anime verkar kunna vara lite vad som helst va? Visst finns det även en porrig sida?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #309 skrivet: 2012.01.20 - 17:41:26 »

Hur fick hemulen till det nu..  :eeek:
Jag trodde det var bambi och Jösse hare  :nod-yes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #310 skrivet: 2012.01.20 - 17:47:20 »

http://3.bp.blogspot.com/_GXlwd7WWpBg/SWPGAOAVwLI/AAAAAAAAAKM/Z4hk9jWuefI/s400/sexy_anime_girl.jpg
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #311 skrivet: 2012.01.20 - 18:23:14 »

Finns alla varianter som för vanlig film.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #312 skrivet: 2012.01.25 - 16:37:49 »

Kanske ska föra lite dagbok också. Jag började nytt jobb efter nyår så nu har jag nära till jobbet, 15 min med bil. Nackdelen med det är att motionen minskar. Det kompenserar jag med att vi har gratis träning på jobbet. Hitills har jag testat power yoga och spinning (det du Hemul). Yogan är kul med svår, spinningen hemsk. Håll på att kräkas. Tyvärr gick jag nog ut lite hårt så nu har ryggen pajat och jag kan knappt promenera. Men hundarna måste ha sitt så jag går i alla fall.

Jag har tagit tag i det här med min hemska andedräkt. Det som funkar verkar vara att äta maca (någon slags rot i pulverform) och så tar jag saltsyretabletter före måltid och matsmältningsenzym. Det verkar funka. Bara några gånger har jag luktat illa. Det värsta med andedräkten är att jag inte känner själv vilket gör att jag hela tiden oroar mig när jag pratar med folk. Jag blir nästan folkskygg.

Vikten är det sämre med, orkar inte vara strikt utan det blir en choklad bit här och en ostbit där. Hoppas orka ta tag i den biten snart.

Ja det var väl en sammanfattning av läget.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #313 skrivet: 2012.02.01 - 10:25:53 »

Pajade ryggen förra helgen så jag fick ställa in all träning  :sad: Men igår testade jag livsyoga igen och det verkar ryggen klara av. Så skönt för kropp och själ.
Nackdelen med yogan är att den ligger nära en butik som säljer de ljuvligaste spanska mandlar som jag blivit beroende av. Så då kan jag smita in och köpa en påse att smaska på. Det är alldeles för gott och jag äter alldeles för mycket. Nu har jag i alla fall hållt mig från chokladen och vågen kryper så sakteliga nedåt igen.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #314 skrivet: 2012.02.18 - 11:59:27 »

Den här veckan har det blivt yoga, qigong och core. Hade en rejäl träningvärk men det gillar jag så man känner att det gett resultat. Men jag har all time high på vikten. Jag bara fortsätter att gå upp så kom jag på att det har varit så sedan jag började med macan. Kolade idag och dombusarna anger kolhydrater per serving. Maca innehåller hälften kolisar så nu blir det slut med det. Jag har ju det i äggmjölken som innhåller massa fett. Ingen bra kombo. Konstig är bara att kläderna inte är jättetrånga. Jag har aldrig vägt så mycket men ändå får jag på mig alla käder.
Loggat

Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544