Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.15 - 20:29:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 964292 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #510 skrivet: 2011.04.26 - 20:14:23 »

Jag vet att det inte är vad du vill höra, men jag tror fortfarande att du behöver vara ledig ett tag och vila upp dig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #511 skrivet: 2011.04.26 - 22:50:12 »

 :hugsmile:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #512 skrivet: 2011.04.27 - 22:59:52 »

och jag som har funderat här om jag skulle försöka lirka dig att vara sjukskriven 25% eller 50% en period, så att
huvudet skulle få lite mer behövligt vila... det skulle din läkare väl kunna skriva åt dig.

Men jag ser att du går på andra tankar och dom tankar förstår jag också väl...
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #513 skrivet: 2011.04.28 - 10:34:10 »

Jag förstår hur ni tänker. Och jag skulle nog vilja tänka lika. Fast nu pratade jag med min neurolog och vi bestämde att jag skruvar upp Topimaxen ett snäpp så får vi se. Han tror att jag ev ligger på gränsen till att få effekt eftersom jag blev bättre 2 veckor och sen blev sämre igen. Jag ska prova en månad från igår. Sjukskrivning känns ju som ett nederlag. Dessutom får jag ju migrän när jag är ledig med. Och den ekonomiska stressen är ju jätte negativ. Jag gillar att prova saker i alla fall. Då finns det hopp.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #514 skrivet: 2011.04.28 - 10:36:54 »

Har ni sett min ticker förresten? Och det är torsdag! :clapping: Även om det brakar, vilket det fullt möjligt gör, senare idag, så är det bra!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #515 skrivet: 2011.04.28 - 14:17:24 »

Men det lät som om du haft mycket migrän så jag trodde de glömt att uppdatera den. Det var ju bra att det inte var så då. :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #516 skrivet: 2011.04.28 - 20:28:12 »

Fast där kom den. Nu är jag seeeeg på zomig. Men den tog bra i alla fall när halva ansiktet började brinna på eftermiddagen med start i högra örat och bakom ögat.

Jag ska strax gå och lägga mig. Lillfian ska bara göra klart sina chokladbollar som ska med till skolan imorgon på fritidsfikat. Sockerchock!  :tongue_wag:

Natti..... :yawn:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #517 skrivet: 2011.04.28 - 20:30:49 »

 :byecry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #518 skrivet: 2011.04.28 - 22:05:50 »

Jag gissar att jag tjatar, men jag tror inte jag har nämnt det på ett tag i alla fall. Cranio Sacral Therapi!!!! Det måste ju vara värt att testa! :rose:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #519 skrivet: 2011.04.29 - 01:10:40 »

 :hugsmile: Zomig är verkligen inte roligt!!! jag mår almänt pyton på eländet!.. blir aldeles tokseg men behåller fortfarande delar av migränen.  :tongue_wag: nä tacka vet jag Exedrin Migraine  :inlove: .. migräntabletter från USA är grejjor det!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #520 skrivet: 2011.04.29 - 08:10:33 »

 :lmao: LO, tjata på du. Det är helt ok. Till slut kanske jag vågar ta språnget. Jag har i allafall övervägt det och googlat massor. Men det kanske var ett misstag. Jag har dock inte hittat någon diplomerad massör där jag bor ännu, som inger förtroende. Men om du påminner mig ibland så kommer jag på mig att jag ska kolla om det har dykt upp någon.

Kwidell, zomig funkar ganska bra för mig. Men smakar peckel.  :puke1: Din medz, får man tag iden här?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #521 skrivet: 2011.04.30 - 00:43:51 »

Jag har "beställt" av vänner och släktingar som besökt USA  :lol: .. nu sist var det mina svärföräldrar som åkte, och de hade med sig två stoora burkar hem till mig!  :inlove: det ska gå att beställa dem via nätet också. men det har jag ännu så länge inte provat på...  :confused3:  de finns bl här: http://www.excedrin.com/products/migraine.shtml

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #522 skrivet: 2011.04.30 - 08:42:43 »

Jamen nu kommer jag ju ihåg. Du har ju visat den för mig förut. Den innehåller Coffein. Ibland när jag får en Migränattack som kräver tuffare tag tar jag Zomig i kombination med Citodon som innehåller coffein. Tyvärr brukar det inte vara aktuellt att fortsätta med sina aktiviteter då, som det så käckt står i annonsen du visade. Om den kombinationen ska få rättvisa är det bäst att gå och lägga sig. Jag ska banne mig försöka få hem en sån där så jag får prova den. :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #523 skrivet: 2011.05.03 - 16:27:12 »

Hör o häpna. En kollega tar hem en förpackning åt mig. Han åker till Amerrkat imorgon bitti.  :thumbsup:

Op-doktor vände o vred på mitt finger o konstaterade ingen inflammation. Skönt! Dock ett tjockt ärr som behöver minst 3 månader för att mjukna. Så jag får vänta o återkomma om det fortfarande känns svullet o stelt.

Nackspärr sen imorse.  Inte fått tag i naprapaten.  Det sätter käppar i hjulet för mig som ju vill ladda för milen om bara dryga veckan ju. Men det går inte att springa alls just nu. Har provat några steg. Ajj.  :sosad:

Provar lite högre dos på förebyggande migränmedicinen. Snart en vecka. Och biverkningarna har inte blivit så mycket värre i alla fall. Lite nålstick i fingrar och tår. Men tankekraften funkar som förut tror jag. För tidigt att säga något om effekten ännu bara. Jag fick en liten migränkänning igår precis innan sängdags. Men det räckte med zomig och en natts sömn så var den borta. Det var ett gott tecken iaf. :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #524 skrivet: 2011.05.04 - 00:08:17 »

Bra att det händer grejer. Min erfarenhet är att man blir starkare bara av att det är saker på gång. Finns inget segare än när man inte kan göra nåt själv och andra varken kan eller vill heller.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544