Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.05 - 15:23:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 471983 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #180 skrivet: 2010.07.13 - 09:58:04 »

Jag kör med blanding socker och stevia till glass. Tycker det smakar bäst. Har typ - 3 msk strösocker till en sats. Tror det blir 4-5 portioner. Säkerrt fler enligt receptet.  :tongue: Till sura saker, som lime- eller citronjuice tycker jag däremot att bara stevia är jättegott, så där skippar jag socket och tar t.o.m. mycket stevia!

Fast hur man uppfattar steviasmaken är ju väldigt individuellt. Har du smakat nån gång?

För mig är det en räddning. Är ju ingen godisgris alls, men sånt som glass på sommarn, paj med vaniljsås nån gång och nåt gott att dricka i värmen, nog sätter det guldkant på tillvaron.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #181 skrivet: 2010.07.14 - 01:27:14 »

ja stevia i glass fungerar utmärkt! och jag tycker defenitivt att du ska investera i en glassmaskin!  :nod-yes: köppte en själv förra året.. och den är välanvänd!  :lol: gäller bara att leta upp recept som man tycker smakar bra. och som sagt söta med lite socker/honung och stevia går utmärkt!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #182 skrivet: 2010.07.14 - 01:50:36 »

Det här fungerar inte för mig  :sosad: :sosad: :sosad: Jag får ingen ordning på maten och sväller som aldrig förr  :sosad: I morse försökte jag äta ägg och bacon och lite sallad. Men jag blir inte mätt :sosad: Sen går jag och är godissugen hela tiden istället :bang_head: Det jag är sugen på i hettan är ungefär goa mackor och iste eller iskall mjölk :inlove: Det funkar inte för mig att ha ägg i kylen för tycker inte dem är goa att äta kalla om man äter dem rena så har ingen akutmat när jag känner mig akuthungrig. Jag går hellre och handlar och köper ngt gott än att koka ägg. Fast att det tar hur många gånger som helst längre tid att gå och handla. Plus onyttigare.  :sosad:  :sosad: :sosad:  Sedan har jag inte orkat äta upp någon av mina matlådor som jag haft med mig, inte många ska jag ärligt säga, utan blir stoppmätt tills jag kastat maten jag blev illamående. För då kan jag äta kakorna på bordet  :bang_head: Blir bajstrött på mig själv. Jag vill nog innerst inne vara tjock annars hade jag tagit mig i kragen och inte gömt mig bakom mina valkar :pippi: :pippi: :pippi:
Renodlad LCHF funkar inte för mig heller! Jag mår ärligt talat oerhört dåligt om jag äter på det viset. Dessutom går jag upp i vikt. Så just den renodlade kosten är inte alls bra för mig. Däremot delar av den gillar jag mycket och mår bra av. Jag tror att jag äter någon blandning mellan GI och LCHF, och det mår jag oerhört bra av. Mycket grönsaker, kött, baljväxter, ganska så mycket fett (olja och smör), grädde, crème fraiche, ost och såklart fisk och kyckling också. Ibland också de vegetariska alternativen, vilket ofta innebär quorn. För det är gott och lättlagat.
Nu är du ju inte speciellt tjock, med tanke på att du väger 50 kilo till 1.70 m längd, eller vad det nu var.  :lol:  Men man måste ju gnälla lite. Eller hur?  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #183 skrivet: 2010.07.14 - 02:53:58 »

Vafan? Då är det ju bra att du går upp.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #184 skrivet: 2010.07.14 - 10:05:48 »

Nä jag har inte smakat stevia, men vill gärna testa!! :nod-yes:

Jag ska absolut köpa en glassmaskin!! Då kan man ju bestämma själv hur mkt socker man har i! Det är väl mest grädde och ägg i annars? Har aldrig gjort glass förut.

Hahaha, Corny :flowers: dra av en 7 cm på längden och lägg på en 19 kg på vikten hahaha :rolleyes: Blev havregröt idag med, får försöka hitta en förlikning för mig själv. Gillar ju att jag är mätt och inte känner mig hungrig hela tiden men gillar inte att jag börjat äcklas av mat  :shake_head: Mat har alltid varit njutning, känner mig lite vilse just nu :sad: Det går kanske inte att blanda paleokost och lchf, annar hade det varit perfa. Tycker ju surdegsbröd är väldans gott me, funderar på att göra en sats som man kan torka och börja mata när man känner sig sugen ngn gång... hmmm

aja, ska ut o prommenera lite innan stranden.

Puss på er :inlove:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #185 skrivet: 2010.07.14 - 10:43:53 »

Japp! Man kan fuska och hoppa över kokningen, men riktig glass är i princip frusen vaniljsås. Man kokar (värmer tills det tjocknar) en smet på mjölk, grädde och äggulor. Mjölken sjuder man med vanliljstång först. När det är kallt blandar man med vispad grädde. Sen är det klart för glassmaskinen eller frysen.

Är man smart som jag  :cool: så kokar man mycket smet och fryser. Då är det bara att tina och blanda med vispgrädde för att få vaniljsås och med eventuell ytterligare smaksättning för att få glass.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #186 skrivet: 2010.07.14 - 17:17:30 »

Gutt!! :cool: Du är smart du hemul!! :flowers:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #187 skrivet: 2010.07.14 - 17:44:19 »

Don't I know it.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #188 skrivet: 2010.07.14 - 22:20:46 »

 :lmao: ge henne inga griller i huvudet nu Ekub!  :flirting: vi vet alla att hemul e smart.. men vi håller det hemligt så att hon inte blir odräglig!  :flirting: :frogdance:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #189 skrivet: 2010.07.15 - 10:42:15 »

Haha, oj förlåt. Men blir hon dryg tar jag tillbaka det   :cool: :whistle:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #190 skrivet: 2010.07.15 - 22:57:41 »

 :lmao:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #191 skrivet: 2010.07.16 - 00:17:24 »

FÖRBANNA DE FLÄSKFIOR!  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #192 skrivet: 2010.07.16 - 00:47:47 »

Hemul behöver visst lite  :sex:  så hon blir trevlig igen!  :flirting: var är Nizhoni när man behöver honom?!  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #193 skrivet: 2010.07.16 - 00:55:57 »

Honom?  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #194 skrivet: 2010.07.16 - 00:57:47 »

jaaa.. :confused3: skrev jag fel namn nu kanske?  nåväl.. går väll bra med en tjej också antar jag!  :cool: vet ju inte vad du har för preferenser Hemulen lille!  :whistle:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544