Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.21 - 11:36:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Total remake in 21 days  (läst 9444 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #30 skrivet: 2011.11.15 - 20:34:51 »

Mynlen, det där jobbet lät skitskoj!! Hoppas du får det!!!!  :thumbsup:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2011.11.15 - 20:55:30 »

ja det finns inte än "DET" jobbet. Men på samtal idag, vi går för det. Min handledare eller vad det nu kallas ska ringa runt i sitt nätverk och jag måste, innan 8 dec, har gjort 3 ansökningar (med hjälp av henne...) så nog kommer det att hända något. Jag är SÅ taggad, det sa hon idag: "det är en helt annan person som sitter här framför mig än för 4 v sen".

Härligt. Verkligen underbart att mitt självförtroende växer igen!

Och Hemul och Ealina, jag tycker ni gör litet samma som LCHF-fare gör (fast jag förstår er) det är att hårddra det. LCHF passar säkert en hel del och dom går ner som en rasande. Trevligt för dom, men det finns det där det inte gör det och dom får tyvärr hitta en stil som passar dom. LCHF ÄR enligt mig inte "EN" method, men en riktlinje som man kan prova och anpassa så att den passar en. Kalorier är absolut viktiga, men för dom som det fungerar utan räkning fungerar den. Bara att konstatera att "synd att skippa kaloriräkningen inte fungerar hos mig" (gör den inte heller hos mig, jag måste hålla ett öga på hur mycket jag får in mig dagligen, viktigare än kh-erna) men att dumförklara LCHF är ju litet ööh.. hm kommer inte på ordet.....
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2011.11.15 - 21:01:34 »

Jag vet. Men inte ens förgrundsgestalterna tror ju att det beror på något annat än kaloriunderskott, ivf inte doc. Blir man stoppmätt bara för att man klickar på en sked smör så funkar det, hör man till sorten som gärna tar både två och tre och fyra skedar, då funkar det inte så bra. Det vore ju ärligara att säga det rakt ut än att hålla på med allt hokuspokus.

Ett bättre och ärligare upplägg vore nåt i stil med att man håller sig mätt längre utan mycket kolhydrater och det är därför lättare att gå ner i vikt, en del behöver inte ens tänka på att begränsa intaget.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.023 sekunder med 23 databasfrågor.