Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.10 - 22:05:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Var är min röst?  (läst 8413 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« skrivet: 2010.11.19 - 16:02:10 »

Jag har tappat rösten!  :byecry: Någon som har något tips på vad man ska göra? Stämbanden känns alldeles svullna och läskiga. Jag har egentligen inte ont i halsen. Men det känns trångt och strävt innanför struphuvudet. Det liksom klibbar ihop. Ska man dricka varmt eller kallt? Och vad i så fall? Rösten försvann under dagen igår. Jag har varit tyst hela dagen idag, men hostar en del. Och jag har inte blivit ett dugg bättre ändå. Jag börjar tröttna lite på Ingefärste...... :shake_head: :cry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.11.19 - 16:13:56 »

Har du feber? Nej, jag vet tyvärr inte vad du ska göra. Mer än hålla tyst. Du får prata med oss istället. Det är inte så ansträngande för stämbanden. :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2010.11.19 - 16:43:22 »

Bara pyttelite feber. Men känner mig underligt slö...
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.11.19 - 17:05:30 »

Bädda ner dig med en bok. Eller sitt kvar framför datorn. Jag tror inte du  kan göra mer än det och hålla käft. Men låt verkligen bli att prata så mycket som mögligt och viska inte, det är mer ansträngande. Jag hade en bekant som fick laryngit i samband med nån förkylning. Hon lät som en tonårsgrabb. Hon kunde inte hålla tyst och gick och jobbade som vanligt och hon fick varaktiga problem och fick lov att gå hos logoped och prylar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2010.11.19 - 17:09:05 »

 :max-shock: Jag ska vara tyst! Fast jag ska ju på fest imorgon.  :sad: Skulle ha simmat på tävling på morgonen också, men det får jag skippa.... :cry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #5 skrivet: 2010.11.19 - 17:22:17 »

Festen löser du sms om du är snabb med fingrarna, andra pratar och läser svaren på mobilen,
Allternativt är du bara vacker och dansar hela tiden, även då när ingen annan gör det  :strut:

Tävlings-simmar du, det var något nytt! Berätta!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2010.11.19 - 17:56:53 »

En gång om året anordnar idrottsföreningen på mitt arbete simtävling. Och då har jag som ambition att simma. Förra året missade jag också för att jag var sjuk.  :smack_head:

Jag gick en krawlkurs för något år sedan och sedan dess övar jag med varierande framgång på att få bättre flyt i mitt simmande. Det känns väldigt typsikt att inte få se vad det blir för tid på 1000 meter. Jag klarar aldrig av att räkna varv själv, (tappar räkningen  :crazy: ) därför är tävlingen ett utmärkt tillfälle att få se hur jag har förbättrats. Simningen fungerar väldigt bra som cirkulationsträning för mig, även på våren och sommaren. Löpningen funkar bara på hösten egentligen, utom nu när knät spökar.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #7 skrivet: 2010.11.19 - 18:01:04 »

Hm, har vi träffats och smittat varandra, eller har vi någon gemensam vän som smittat oss.
Jag blev hes igår och idag kan jag knappt få fram ett ljud.

Nässpray är avsvällande (även för halsen), hackad lök i kokhett vatten i sovrummet och torkad timjan brukar man ha till hostbarn.

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #8 skrivet: 2010.11.20 - 12:56:12 »

Man kan verkligen undra, LO! Sonen fick halsont och hosta samtidigt som min heshet och hosta kom igång.

Det konstiga är att varken han eller jag har ngn feber egentligen. Men igår var jag slö och orkade inte så mycket mer än att tycka lite synd om mig själv.

Idag är det bättre och jag kan till och med kraxa lite. Så festen ikväll, here I come!  :banana: drinking_x2 Jag ska försöka att inte prata för mycket. Nackdelen med fest är ju att ljudnivån kräver starka stämband. Så det blir nog mest vifta med händerna och le vackert ikväll.  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #9 skrivet: 2010.11.20 - 17:52:38 »

Jag är fortfarande hes, men inte lika illa som igår.

Upprepar:
Grovt hackad lök och 1tsk timjan i en skål. Häll på kokande vatten och ställ jämte sängen när du går och lägger dig (samtidigt!).
Jag gjorde det igår kvall och har gjort det många gånger hos hostande barn. 
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #10 skrivet: 2010.11.21 - 15:26:14 »

Jag ska prova det ikväll när jag går och lägger mig. Igår orkade jag inte, jag var så trött att jag mådde illa när jag kom hem från festen så jag bara stöp i säng.

Otroligt nog kan jag faktiskt prata idag. Sexigt hes, men ändå. Hur går det för dig LO?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #11 skrivet: 2010.11.21 - 15:46:22 »

Man ska absolut inte äta eller dricka kallt när halsen krånglar, det ökar slembildningen. Varmt the är det bästa, gärna med läkande örter i. Köpte ett läskigt pulver i Kina som man ska puffa i halsen, det är fantastiskt bra. Melon Frost heter det.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2010.11.21 - 15:48:13 »

Knark?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #13 skrivet: 2010.11.21 - 15:48:59 »

 :lmao: Det vill jag ha!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #14 skrivet: 2010.11.21 - 16:01:01 »

Har ingen aning om vad det innehåller med man anar lite menthol i den vidriga smaken. Man kan kanske hitta det hos någon kinesisk doktor här i Sverige.
Loggat

Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544