Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.15 - 22:11:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Den sista bastionen har fallit  (läst 28968 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2012.03.24 - 11:24:32 »

Den här har lika låg volym den. I det här fallet är nätet fullt av klagomål, folk är skitarga på HTC. Dessutom har den tydligen dåligt batteri. Där får jag för att jag ville ha en på en gång och inte vänta på en Samsung. Men det ska ivf vara en bra telefon för övrigt. Ljudet är bra, men lågt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2012.03.24 - 13:08:36 »

ja oj.. om ljudet vet jag inget.. Batteriet visste jag inte heller något om, jag är nöjd med min... nu går det inte att byta igen tror du? även om du måste vänta?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2012.03.24 - 14:16:56 »

Nä, det skulle inte gå alls egentligen eftersom jag brutit förpackningen - fast när jag köpte sa han att det var helt riskfritt och jag kunde prova utan risk i två veckor.  :whistle: Det var därför jag fick teckna nytt abonnemang, det var enda sättet. Men det var ju bra, för då fick jag ju superabonnemaget!

Jag tror telefonen i sig är bra, så jag får väl vänja mig vid ljudet. Det är ivf jättebra ljud när man pratar, men musik går inte att högt nog för att överrösta trafik tror jag och att använda högtalarfunktionen kan man glömma om man inte lutar sig över den. Det kan ju händ att de fixar det med någon uppgradering också med tanke på hur mycket gnäll det är på nätet.

Hur som är det ju inte ditt fel! :there: Jag får skylla mig själv för att jag var för ivrig. Normalt skulla jag ha gått hem och googlad alla telefoner, men nu ville jag ha den bums eftersom jag ska åka bort i nästa vecka och det var bara den här och Samsung jag kunde få på studs och Samsung var operatörslåst. Inser ju nu att det kvittar efterson jag inte kommer att resa utomlands ivf, men just du lät det som ett tungt argument.  :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2012.03.24 - 14:18:10 »

Ivf är det asläckert att använda sån där WiFi hotspot heller vad det heter på phonen och sen kan man ansluta platan och lilldatorn och 3 grejer till om jag hade några.  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #34 skrivet: 2012.03.24 - 14:53:40 »

Men Hemul, om du lyssnar på musik ska du har såna där inear lurar. De stänger allt ljud ute på ett väldigt bra och effektivt sätt. Då behövs inte vara så högt ljud. http://cdon.se/hemelektronik/h%C3%B6rlurar/in-ear/
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2012.03.24 - 16:08:00 »

Jag har såna, men jag tycker inte om dem. Man blir för avskärmad. Och jag vill ju höra i högtalaren också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #36 skrivet: 2012.03.24 - 20:43:03 »

Du har alltså den 345kr/ månaden abonemanget?

Den har även jag funderat på, på senaste dagarna, inser bara att jag måste komma till skott
snarast för att få någon mobil.

Samsung skulle vara bäst enligt er?

Sade dom i butiken att man skulle kunna få vilken lur som hälst av de erbjudna om man bara beställde och  väntade.

Jag har varit sugen på Nokias nya lumia heter den N8 eller något, men är lite skraj för alla " allra nyaste"
Sedan hör man bara blandat om HTC eller Samsung, folk gillar dom, men jag vet inget om nackdelar.
Iphone lovordas av vissa och dissas av andra.

Vad ska jag välja, jag kan ju vänta....
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2012.03.24 - 21:35:19 »

Jag vet inte jag vilken som är bäst. Borde ha googlat som sagt.

Jo, det är det som heter 3Total, på extrapris för 349: 699:-. Det är inklusive allt. Sen betalar jag också för att behålla mitt fasta nummer och få det vidarekopplat, 49:-.

Det blir ungefär 200 dyrare i kvartalet än jag hade förut (fast telefon plus mobilt bredband). Men med det abonnemang jag tog först hade jag behållit det mobila bredbandet, så skillnaden mellan de abonnamangen är inte så stor och så slipper jag bry som om vad någonting kostar mera. Det enda jag betalar är videokonferenser och utalandssamtal, allt annat kostar 0. Alla samtal inom Sverige både fast och mobilt inte ens uppkopplingsavgift, SMS, MMS, surf. Bra jäkla fart på surfen är det också, snabbare än mobila bredbandet jag hade (har).
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2012.03.24 - 21:37:39 »

Just ja, jag ringde och frågade 3 idag om priset kommer att fortsätta gälla efter bindningstiden och det gör det så länge man fortsätter att betala.

3 är f.ö. den första support jag fått ett bra intryck av. Har ringt två gånger och de har svarat otroligt fort, idag på en gång. De har varit sakliga och hjälpsamma och jag slapp helt säljsnack.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #39 skrivet: 2012.03.24 - 21:42:40 »

Hups, jag gjorde och beställde en Samsun Galaxy SII bara på farten!
Gjort!
Vi har inte haft någon hemtelefon på åratal, så den mobilen kommer att fungera som hem-mobil för oss.
Vi ringer nu med en telia-abonemang och räkningar brukar vara över 600kr / månaden.
Så detta blir jättebilligt!  :thumbsup:

Jag gjode bara tabben när jag valde att behålla mitt nuvarande nummer. jag skrev ner det på rutan, men bockade inte
rutan man ska kryssa för valet, och bekräftelsen kom först som majl efteråt.
Först där fattade jag misstaget.
Så det blir att ringa till kundtjänsten i morgon kl10.00. Jag majlade också dit nu på kvällen,
men vill jobba på alla plan så att det blir rätt innan de börjar kreditprövningen... och skickar iväg paketet.

Håll tummarna att det går smidigt!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2012.03.24 - 22:12:25 »

 :thumbsup: Ni kan ju surfa en hel del på det också. Jag är mäkta inponerad att det var så lätt att koppla upp laptoppen via phonen och att det funkade så bra.

Din Galaxy kommer så klart att vara toppen...  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #41 skrivet: 2012.03.26 - 10:50:34 »

Jag ringde till 3 och kollade, det är inge konst att byta numret efteråt när man har fått luren.

Yes, denna mobil kommer att vara populär under sommarens båtresor  :lmao: .
Både stora söner är sugna på en bärbar dator ( den minsta har en redan från skolan) så snart sitter dom i rad på badbryggan
och "surfar " på nätet.

Hur många datorer har vi då i huset?  :eeek:

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2012.03.26 - 13:52:36 »

Räknar man så har 5. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #43 skrivet: 2012.03.26 - 15:36:09 »

Datorer , nu har varje unge varsin stationär 3st+ mintingen en bärbar från skolan 1st + en bärbar som jag och maken fajtas om1st
= så nu har vi 5 st
om de två stora köper varsin apparat är vi då upp till 7 st  :smack_head:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2012.03.26 - 16:11:11 »

modern life!
Loggat



Sidor: 1 2 [3] 4 5 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544