Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.13 - 14:45:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 848135 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #450 skrivet: 2011.12.03 - 20:23:45 »

Nämen det jag beskriver är väl inte tinnitus?  :confused3:

Jobbigt, du kan ju inte överrösta det med radion heller (än!).
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #451 skrivet: 2011.12.03 - 20:44:17 »

stämmer, det går inte med radion :)

Tinnitus är det, jojomensan. Men , det behöver inte betyda att man "har" tinnitus då. i princip har alla litet tinnitus men det uppfattas inte som det. Det är så (fick jag förklarat igår) att hörselnerven eller hörselhjärndelen inte tycker om när den inte har något att göra, dvs när det är tyst. Då börjar den fungera litet av sig själv :) Antingen hör man alltid något, men är det riktigt tyst...


Något annat. jag har ju berättat om den där fetbubblan på insidan av mitt lår. jag har börjat bli besvärat av den när jag går!. Mycket konstigt, har haft den flera år, men den var nog vadderad i fettet så att det inte märktes men nu "sticker" den tydligen mer ut. Så jag köpte en sån där "korrigerande byxa med litet längre ben, (avskyr såna, är ju så syntetiska...) men det fungerar, känns mycket bättre vid fetbubblan nu!
Få se om det hjälper till att få den mindre!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #452 skrivet: 2011.12.03 - 21:12:50 »

Alkohol verkar väldigt stimulerande på den typen av tinnitus.  :borracho:

Mina påsar besvärar mig inte, men jag har ett tips till dig. Hade mulliga väninnor när jag själv var smal. De hade nog inga påsar men deras lår gned mot varandra när de gick och det skapade problem. De hade alltid såna där tunna cykelbyxor i bommull under när de hade kjol. Du vet, såna som var poppis på, vad var det, 80-talet? Vet inte om de finns fortfarande.

Ett tips till. Har du testat med talk? Typ barnpuder. Det hjäpte när jag hade problem med påsarna en period. Men mitt problem var inte skav utan att nån elak hudbakterie bosatt sig i vecket som blir, så det kunde bli rött och börja svida på nolltid om det blev fuktigt. Kokosolja hjälper också om det är den sortens problem. :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #453 skrivet: 2011.12.03 - 21:19:45 »

dom där cykelbyxorna hade jag också (har... ) när jag bar kjol. Väldigt sällan f.ö.  Talk har jag provat också men det blir klumpigt på min hud.  vet inte hur jag ska förklara men det blir små korn som jag inte tål.

Det är f.ö. inte skavet som är jobbigt. Det är det konstiga. Bubblan irriteras mer än andra delarna när den stöter på andra låret helt. Kanske det är något annat än fett. Om det inte blir bättre ska jag gå till farbror doktorn!

TILLÄGG:
Hoppsan. Googlade litet nu och är övertygat om att det är en "lipoma". Får väl gå till doktorn hursomhelst, för den försvinner inte av sig själv. det är en sorts fett tumor. Såg en liten youtubefilm om hur dom tar bort det, var litet grand som en jättefinne..  :eeek:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #454 skrivet: 2011.12.03 - 21:59:07 »

 :max-shock:

Det kan inte vara någon slags ödem? Fast att få påsar just där är ju väldigt typiskt när man är fet. Är det högst upp på låret? Mina har tömts och blivit mer hängiga när jag har gått ner. Har dina det också? :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #455 skrivet: 2011.12.03 - 22:03:26 »

nej, sitter på samma plats som för några år sen. nja, litet har den hängt men den känns fortfarande som om det är något i det. den sitter typ halvvägs låret, 15 cm från knäet typ. Få se vad farbror doktor säger. jag kan inte gå och ha irritation där för mycket, tror aldrig det är bra... och att ha på mig en sån syntetbyxa varje dag ger mig litet för litet frisk luft där jag bara vill ha bomull  annars. för känslig för infektioner, bacilusker och svamp...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #456 skrivet: 2011.12.03 - 22:17:40 »

Nämen det låter konstigt, att de sitter så lågt. De brukar vara högst upp, du vet där man ofta har en liten bulle även om man är smal. Sen hänger de ju ner sig när de blir stora men de halkar ju inte ner.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #457 skrivet: 2011.12.04 - 08:51:40 »

ja den högst upp har jag ju på vänster lår också. Det är därför jag blev så konfunderad, hade aldrig märkt att det var så stor skillnad. Nåväl, får boka tid då.

100,0 igen. Men jag var uppe tidigare än normalt på en söndag. Vaknade med huvudvärk kl 7  :mad_viking:
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #458 skrivet: 2011.12.04 - 08:54:53 »

Hrmpf, mitt svar försvann! Nytt försök.

Det låter som en sån där fettknöl. Min man har en tendens att utveckla såna. Han har en mitt frampå ena låret och en på insidan av underarmen. Det är inte ett dugg farliga, men kan så klart irritera. En gammal kollega fick en i pannan. Det såg ut som att han höll på att utveckla horn.  :lmao: Fast han opererade bort sin knöl.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #459 skrivet: 2011.12.04 - 09:41:04 »

ja, tror också att det är en sån. Och iofs bryr jag mig inte men den här är ganska stor OCH har börjar irritera nu när den inte är "skyddad" av extra fettlager.

Läste någonstans att det var en 700 gr fettknöl som togs bort, jaha kanske jag går ner i vikt litet fortare då :)

Herregud, att få dom i pannan... var det inte en matteknöl som utvecklades då :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #460 skrivet: 2011.12.04 - 16:07:11 »

100,0 igen. Men jag var uppe tidigare än normalt på en söndag. Vaknade med huvudvärk kl 7  :mad_viking:

Ja men det är OK tycker jag. Det är ivf inte över 100!

De där fettknölarna, är de hårda eller mjuka? Jag har en stor knöl på ovansidan av ena överarmen som doktorn trodde var en fettkörtel (???). Den är hård, som en spänd muskel. Storlek och form som om en tennisboll vore halvt inbäddad i armen. Ser ut som Karl Alfred.

Om det är en fettknöl, är det lätt att ta bort dem? Doktorn säger att "det där är ingen idé att skära i" vilket jag antar betyder att landstinget inte vill betala sånt. Men jag tror jag vill ta bort den ändå sen för den sitter så taskigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #461 skrivet: 2011.12.04 - 16:09:59 »

Min är mjuk. Det är ju bara en. Det var en av symptomen: mjuk, man kunde trycka in den och då "stiger" den litet på en annan plats. Som om det är vätska i.

Är den hård som en tennisboll skulle jag nog be om litet utförligare undersökning... KarlAlfred, nu blir jag förvirrad över ditt kön igen hahaha!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #462 skrivet: 2011.12.04 - 16:12:22 »

Den gör inte ont och växer inte heller tror jag. Den ser större ut men det är nog bara för att resten av armen blivit smalare. Jag kan mycket väl ha haft den länge när jag upptäckte den, för den var redan så här stor då. Nä, jag gick aldrig i barärmat och tittar mig inte så noga i spegeln.

Fan vad folk är könsförvirrade då! :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #463 skrivet: 2011.12.04 - 16:17:28 »

samma med min fettknöl, den märktes inte för den var "väl skyddad av fettet" men nu kom den fram. Det konstiga tycker jag är att den aldrig besvärade mig, men nu gör den det!
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #464 skrivet: 2011.12.04 - 17:54:31 »

fast..
Jag har alltid känt att jag har en del manligt i mej. Ofta träder det fram när jag är alldeles för rak - smusslar inte in i leende och känslosvall.
Några har faktiskt tyckt det är ett positiv drag hos mej.
Ni skulle ha sett och hört bondmoror på 50- och 60-talet! De gick inte av för hackor i
sitt sätt.
Med rak menar jag inte elak eller dömande.
Loggat
Sidor: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544