Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.13 - 18:50:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 848196 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #435 skrivet: 2011.11.27 - 00:21:36 »

Det är det det sällan gör! Man kan svara t.ex. svara att man inte köper, säg, smaksatt yoghurt. Sen förväntas man avge omdömen om 7 olika sorter som man aldrig har provat och det finns inget Vet ej alternativ. Att folk betalar för att få så undermålige undersökningar utförda är ett under.                       
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #436 skrivet: 2011.11.27 - 11:08:51 »

haha du har rätt... jag bara klickar ibland, bryr mig inte om att vara ärlig...med såna dumma frågor!
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #437 skrivet: 2011.12.02 - 07:19:09 »

Igar 100.0 och idag samma men idag var jag uppe en timme tidigare. Dvs en timmes mindre svettning i sangen :) Jag ar iallafall glad det gar ner igen! Imorgon ar jag nog under 100 igen.

har markt att jag gar ner ca 1 kgvarje vecka 2 v i rad, sen har jag mensen, gar upp, sen tar det en vecka att ga ner det igen, sen nedgang 2 kg ungefar. genomsnittligt blir det 2 kg per manad. Vill helst ga ner litet snabbare 4 kg per manad men a andra sidan, jag GAR ner. sa det sa!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #438 skrivet: 2011.12.02 - 11:56:28 »

Du behöver inte vara rädd för mig i alla fall. Vägde mig idag och jag har lyckats svulla upp nästan  2 kg på 3-4 dagar. :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #439 skrivet: 2011.12.02 - 18:20:47 »

Ojdå! Hoppas du tappar dom snart igen!!

jag har idag varit på sjukhuset och pratat om att testa CI igen. Cochlea implantat. Jag blev opererat i 2003, slutade med den 2004 för att jag hade fått så jävla mycket itnnitus av den, provade 2005 men det blev för mycket. Var ett mycket postivit samtal med audiologen, och jag ska testa den igen men på annat sätt än normalt. för språkförstå med CI kommer jag aldrig att kunna, men litet stöd kan det ge ändå. Mycket spännande kommer det att bli!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #440 skrivet: 2011.12.02 - 18:28:29 »

Oj vad spännande! Du är född döv va? Det måste ju vara så mycket svårare då, att tolka ljuden man plötsligt hör menar jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #441 skrivet: 2011.12.02 - 18:43:52 »

nej jag blev döv runt ca 7 år...så jag HAR hört...
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #442 skrivet: 2011.12.02 - 19:29:01 »

Hur pratar du med din familj?
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #443 skrivet: 2011.12.02 - 19:36:45 »

beror på vem i släkten. Med svenskarna på svenska och med holländarna på hollänska.  :lick:

jag är en hejare på att läppläsa och jag pratar ganska normalt. Rösten är bara litet konstigare. På svenska nog ännu mer  för det pratar jag mindre också.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #444 skrivet: 2011.12.02 - 20:17:35 »

Aha, men då borde du ha ljudminnen? Jag kände en tjej som var född blind. Hon hade synnerv och de skulle kunna göra nåt som kanke eventuellt skulle kunna få henne att se lite. Men hon avstod. Hon berättade att många som aldrig sett inte kunde lära sig att tolka intrycken, utan det blev bara ett kaos. Jag visste öht inte att man kunde få konstgjord syn, men tydligen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #445 skrivet: 2011.12.02 - 20:36:10 »

är man född döv kan man aldrig heller höra helt bra. Men, att få litet extra ljud kan vara en bra "stöd" . Tänk dig att kunna höra om det är en bil bakom dig eller ej. Typ. jag har ljudminnen, det var därför alla trodde det skulle bli jättebra hos mig. Icke, men det berodde mest på att jag fick sån tinnitus. Vet inte hur det kommer att bli nu, hursomhelst  att kunna höra "bilen bakom en" är redan skönt. Eller , att höra litet extra ljud när någon pratar ger stöd i det som sägs.. pratrytmen typ.

Med syn kan jag förstå det kan bli kaos. Men jag skulle nog ha testat ändå. Bara för att jag är nyfiken haha.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #446 skrivet: 2011.12.02 - 22:31:16 »

Kan tinnitusen ha berott på att de klantat sig? Det kan bli helt bra alltså, jag menar utan tinituseffekter? Låter ju toppen om det funkar. Kör hårt!  :jump_smoke:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #447 skrivet: 2011.12.03 - 09:07:32 »

Nä, dom har inte klantat sig. Det är så otroligt individuellt. För det flesta blir det mindre tinnitus när dom har på sig CI-et och normala ljuden kommer in, det överröstar huvudets ljud. Men, tinnitus har inte EN orsak, det kan vara många och inte ens läkarna vet egentligen vad det beror på. Helt bra kommer det nog aldrig att bli, men jag vill inte ha såna anfall längre som jag fick då. Det var då att jag inte visste om det jag hörde var MITT ljud eller ljud utifrån. Fick plocka loss magneten (sitter en spole med en magnet på skallen, där digitala ljudet överförs) hela tiden för att kolla var ljudet kom ifrån.

100,2 idag  :mad_viking: jag var på IKEA igår och åt 2 korvar, utan brödet men med senap och litet lök. Men korvarna är nog minst 50% kh för hu så jag fes igår haha!

Storm idag så det blir nog ingen promenad.  :cry:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #448 skrivet: 2011.12.03 - 12:13:13 »

2 kg mindre än jag. :blush:

Så du har alltid tinnitus... Är det vanligt att döva har det? Jag visste inte det (heller).

Kan du få sådär som det kan bli för hörande när man är trött och det är alldeles tyst också? Att det liksom börjar susa och låta i skallen, inte riktig tinnitus, man kan inte koppla det till ena eller andra örat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #449 skrivet: 2011.12.03 - 20:10:52 »

vadå inte riktig tinnitus :) det ÄR tinnitus haha.

Och ja, jag har alltid ett slags sus, burr i huvudet. ibland är det värre ibland mindre. Jag glömmer det ofta. Jag har ibland "anfall" på en sida, då är det värre. Men det är vädligt stressrelaterat, och nu när jag vet det vet jag också hur jag ska handskas det.

Gjorde KANONGOD fisk ikväll. Ska lägga ut receptet.. njuter ännu!
Loggat



Sidor: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544