Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.15 - 21:00:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 964339 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1185 skrivet: 2011.11.21 - 19:58:52 »

Skit och piss! Jag också. Tror att det är det här äckliga vädret som ställer till det! Då drar man på sig massa småskit som kroppen måste jobba med.

Kram!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1186 skrivet: 2011.11.22 - 04:31:10 »

 :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1187 skrivet: 2011.11.22 - 09:40:10 »

Nu, så. Pärsen är över. Tack för ert stöd!  :heart_throb: :heart_throb: :heart_throb:

Phu! Det var svettigt och genomfruset, omväxlande. Den här gången var det nog mitt eget fel. Jag klantade mig på morgonen.  :smack_head: När jag skulle ta min morgondos Bricanyl gjorde jag första vridningen på tuben och sen slant den ur handen och föll i golvet.

Shit, tänkte jag. Tog upp den och gjorde den obligatoriska vridningen tillbaka och andades in.  :puke1: Det smakade jätte starkt! Det brukar det inte göra.  :shake_head:  -Gah, för stor dos, vad händer nu då. Tänkte jag. Jo, jag ska berätta.

Det blev hjärtklappning och darr och skak i hela kroppen. Vilopuls på 100 slag/minut när jag satt på pendeln. 2-3 timmar senare började huvudet småvärka. I med medicin och fortsätta jobba. Krypa och klättra omkring under en maskin och rengöra och kontrollera motorer mm. Huvudvärken escalerar. Lunch. Det brukar hjälpa. Skakningarna och hjärtklappningen har avtagit nästan helt nu.

Lunch intas men orkar inte sitta kvar. Inser att det är kört. Måste hem. Först tillbaka till arbetsplatsen och plocka ihop mina verktyger och in på verkstan och packa ihop laptopen. Via arbetsledaren och kvida, -jag går hem. Ombyte till egna kläder tar en evighet. Att böja sig ner för att ta av strumpor framkallar en explosion i huvudet.

Börjar fundera över annan utväg. Ringa mannen och tigga skjuts. Nä, det tar för lång tid för honom att komma till mig. Taxi? Orkar inte ringa och komma ihåg adressen. Tar ett ordentligt snack med Ullrik. Det var den lunchen tänkte jag dimmigt. Snål som man är känns det ju dumt att spy upp något man betalat 80 spänn för, för mindre än en timme sen.

Men nu kan jag röra mig försiktigt utan att framkalla fyrverkerier i skallen. På med de sista kläderna och sen vingligt börjar jag transporten hemåt. Frisk luft gör mig ytterligare något piggare. Men att åka tvärbana, även om det bara är två stationer är inte roligt. Blunda och tänka på något annat än att spy. Missar precis pendeln och får vänta en kvart.

Provar att sätta mig inne på stationen och vila. Går inte. Måste ut i friska luften. Står och lutar mig mot en stolpe i ett vindskydd. Huttrar, men spyr inte. Tågresan under 30 minuter gick att klara av med hjälp av avslappning, meditation och fokusering. Jag fokuserar på mina kalla händer som värker. Låter dem vara bara, så de ska fortsätta kännas som en egen kroppsdel. Fy skjutton vad man blir stark när man måste! Men gissa om det var en lättnad att komma hem och få en kram av mannen och sen krypa till kojs med en extra dos zoomig och citodon. 2 timmar senare kunde jag vistas i samma rum som andra människor, om de var lugna. Och det var de.  :inlove:

Nu ska jag kolla om Bricanyl kan vara migräntrigger. Om det har hänt andra. För om så är fallet måste jag hitta någon annan medicin. Jag ska även nämna det för min neurolog som jag ska träffa imorgon.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1188 skrivet: 2011.11.22 - 09:48:48 »

Har du astma också?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1189 skrivet: 2011.11.22 - 09:59:13 »

Jo, tyvärr.  :badtongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1190 skrivet: 2011.11.22 - 10:00:14 »

Vad orättvist! Att behöva ha flera såna grejer menar jag. :worried: Kan det ha nåt samband?

Jag tänkte på dig nyss. Jag har redan varit ute och handlat och det var så kallt, kändes som om skallen frös. Plötsligt började jag må illa och fick lite sån där nästan-huvudvärk, bara lite granna alltså, lite åksjukekänsla mer. Men jag kände mig ändå väldigt eländig. Det gick över så snart jag kom in i värmen på Willys. Men jag tänkte på hur det måste vara för dig att ha sådär ofta och typ 1000 gånger värre också, just efterom man blir så påverkad, t.o.m. när det är så lite så det egentligen inte är alls.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1191 skrivet: 2011.11.22 - 10:04:50 »

Njae, jag vet inte. Jag fick det när jag försökte börja jogga regelbundet, på våren för många år sedan. Och så är det mycket pappersdamm på jobbet. Syrran har det också... Jag tror inte att migrän och astma hänger ihop. Så länge jag sköter medicinen mot astman så funkar det bra. Då är jag sällan störd. Fast nu vågar jag inte ta Bricanylen. Så det få bli enbart Pulmicorten ett tag. Får se om det kanske räcker just nu.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1192 skrivet: 2011.11.22 - 10:55:48 »

Ojdå, vilken berättelse.. jag får nästan huvudvärk bara av att läsa det!

Hoppas det var en engångsförteelse!

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1193 skrivet: 2011.11.22 - 13:22:24 »

Mynlen, det hoppas jag med! Fast det är redan andra gången inom ett år som det blir så här illa. Men bägge gångerna har det hänt saker precis innan som har påverkat mitt blodtryck i någon riktning. Igår fick jag lågt blodtryck och snabba hjärtslag och förra gången högt blodtryck under en operation i ena handen då de pressade bort blodet ur armen innan operationen. Inte undra på att jag är känslig för lite lufttrycksförändringar!

Hemul, det är kanske dags att plocka fram din fina pälsmössa. Jag ser varje dag någon som går med pälsmössa. Fast jag nöjer mig med min stickade ännu så länge. Men det är otänkbart att gå UTAN mössa.  :nonono:

Jag fick lov att ta en dos Bricanyl nu. Men jag hade en ny tub hemma. Den gamla får gå till destruktion. Det står i fass att det inte ska gå att få överdos. Jo tjena! Men den kanske gick sönder när jag tappade den, så jag vågar i alla fall inte chansa med den.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1194 skrivet: 2011.11.22 - 13:35:43 »

Jag brukar inte få så där. Jag är nog fortfarande bakis efter att jag var vaken så länge i helgen. Det var inte meningen att beklaga mig över det. Men det fick mig att tänka på hur du har det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1195 skrivet: 2011.11.23 - 14:56:23 »

Botoxdax! Sitter i väntrummet och våndas, fastän jag vet att det inte gör farligt ont.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1196 skrivet: 2011.11.23 - 14:59:31 »

 

   :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1197 skrivet: 2011.11.23 - 16:47:56 »

 :worried: Det var inte ett dugg kul idag! Det gjorde jätte ont! Det gör fortfarande jätte ont i ena käkmuskeln, fastän jag var tvungen att ta 2 alvedon efteråt.  :badtongue: Jag hade glömt att jag ju motade bort en migrän innan förra gången, så då var jag ju smärtlindrad redan innan.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1198 skrivet: 2011.11.23 - 17:11:29 »

Gjorde det ont när du fick sprutorna eller efteråt? Kan inte gubben ge dig nåt så du blir bedövad då?  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1199 skrivet: 2011.11.23 - 18:58:46 »

Uuh, kan förstå dig.
Nästa gång meducinering en timme innan...

Loggat
Sidor: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544