Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.14 - 16:55:27 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 19   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ta-taa!  (läst 92132 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #75 skrivet: 2012.07.22 - 18:42:21 »

Jag har en katt som heter Indy. :smile:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #76 skrivet: 2012.07.22 - 20:09:27 »

:) Bra namn det!
Loggat



berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #77 skrivet: 2012.07.22 - 20:10:47 »

Ja, det är det. Lätt för en katt (och hund) att lystra till.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #78 skrivet: 2012.07.22 - 23:14:54 »

Ja, det var bra. Låter lite häftigt också. Har du skaffat katt nu eller är den gammal i gården?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #79 skrivet: 2012.07.22 - 23:16:23 »

hoppas du vågade!

Linnea och jag gick till en slags hästgrejs här i närheten, spansk dressyr eller nåt, och nu ska vi snart ta långprommisen med Indy, vår gästhund.


Låter kul. Jag är ledsen att jag inte haft mer att göra med hästar.

Klart jag vågade! Och den som modigt trotsar vädrens makter blir rikligen belönad. :king:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #80 skrivet: 2012.07.23 - 10:00:04 »

Jag älskar den här tråden. Tack allesammans  :rose:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #81 skrivet: 2012.07.23 - 10:45:53 »

bra Hemulen, du kom UT! och hittade tydligen kantareller. Fast jag skulle inte tro det var kantareller, för dom ser ju ut så här.

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #82 skrivet: 2012.07.23 - 11:55:01 »

Oj, här har det hänt massor när jag har haft fullt upp på annat håll! Vi plockade blåbär till yoghurten igår morse ute på Stora Brunskär. Det var gott!  :lick:

Men den där röksvampen var ju ett äkta praktexemplar!  :clapping: Hur känns knäna nu Hemul? Jag blir lite orolig att du tar ut dig alldeles!  :eeek:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #83 skrivet: 2012.07.23 - 14:20:51 »

Jag fick ihop drygt en liter rensade. Och en liter blåbär också. Dit ska jag åka tillbaks om en vecka, för kantarerllerna växte ganska tätt och jag såg många små. Då mötte jag ändå ett helt gäng som plockat när jag kom och jag såg var de varit. Det var samma skog där jag var sist, men från ett annat håll och här fanns det stigar. Konstigt, för det fanns inga djur här heller. Jag träffade bonden i skogen och han sa att de enda djur som gick där var älgar. Varför hade allt växt igen på mitt gamla favvoställe då? Fattar inte vad skillnaden är. Skogen är inte stor. Det går en museijärnväg på den här sidan. Jag minns att jag förr flera gånger gick igenom skogen från andra hållet så jag kom till järnvägen, större är den inte på den ledden.

Ingen fara Sorla. Jag blir rätt slut av att plocka och gå i skogen gäller också på, men det är bara musklerna och hittills har de hämtat sig bra. Trodde det skulle vara kört med knäna när jag inte kunde avhålla mig från att plocka blåbär. Kände det rätt rejält i ryggen också och fick räta upp mig för varje handfull jag plockade. Men när jag vaknade i dag var allt borta, t.o.m knävärken, så tydligen var mer av samma nyttigt. Fattar inte själv att jag orkar så mycket som jag gör. Det lustiga är att det vardagssysslorna inte går lättare. Röksvampen var jättekul, men det är klart, kan de bli 10 kg så kunde den ju ha varit större... Tänk att hitta en hel äng full med såna! Jag har fått veta att den kommer varje år på samma ställe och ingen brukar ta den, så nästa år ska jag vänta på att den växer sig större. :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #84 skrivet: 2012.07.23 - 14:51:44 »

O ja! Jag gör det just nu. Första gången jag äter det, smakar som vanlig röksvamp. Det finns inga giftiga förväxlingsarter, inte i Sverige och jag tror inte det gör det i Holland heller. Allt som ser ut så där är antingen någon röksvamp eller äggsvamp och alla går att äta. Är de så här stora kan det nog bara vara jätteröksvamp. Bara de är fasta och fina och vita i köttet är det bara att köra. Får aldrig mask heller, ivf har jag inte sett någon maskangripen röksvamp.

Jag får revidera det där lite. Det finns en liknande som också kan bli så där stor som heter läderboll. Men den ska ha som ett hårdare "skinn" som också är mörkare, eller blir mörkare med tiden. Den är hur som också ätlig och god, men väldigt sällsynt, så man ska inte plocka den av den anledningen.

Bild en bit ner på den här sidan.
http://hallandsbotan.org/wp/?p=617
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #85 skrivet: 2012.07.23 - 20:00:02 »

Hemul, katten har vi haft i 5 år. Det var min dotters från början men när hon och familjen flyttade in till stan så tog vi över honom.
Vad härligt det ser ut med kantareller. Jag har inte plockat det sen jag var barn. Min mamma gillade att plocka svamp och hon hittade ett kantarellställe där vi hade vår sommarstuga. Men blåbär brukar jag plocka. Här är de inte mogna ännu så jag får vänta.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #86 skrivet: 2012.07.23 - 20:53:01 »

En av de få gånger jag saknat bröd var faktiskt nu. Smörstekta trekanter vitt bröd med smörstekta kantareller är faktiskt otroligt gott!

Har du katten med dig ut i skogen? Jag hade en katt som trodde den var hund och följde med på promenad.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #87 skrivet: 2012.07.24 - 20:14:56 »

Nej, han går sina egna vägar. Ibland är han borta ett dygn men för det mesta brukar det gå att få in honom till natten.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #88 skrivet: 2012.07.29 - 20:04:29 »

Jag tycker smörstekta kantareller är goda som de är, speciellt de små knapparna som man kan äta som snacks  :dribble:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #89 skrivet: 2012.08.05 - 22:27:40 »

 :cheeky:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 19   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544